پرورش و تهیه گل رز نمایشی

نتیجه
این نشریه حاوی تمام قوانین و اطلاعات لازم برای نمایش گل رز نیست. برای قوانین و مقررات خاص با رئیس نمایش خود مشورت کنید. تهیه و پیروی از یک برنامه منظم این امکان را فراهم می کند که گل رزهای نمایشی دوست داشتنی برای نمایش تولید کنید و گل رز را در طول فصل رشد برای اشتراک گذاری با دوستان، خانواده و گروه ها داشته باشید. به دنبال این انتشارات MSU Extension برای اطلاعاتی در مورد سمپاشی، کوددهی، استفاده ایمن از مواد شیمیایی، استفاده از محصولات طبیعی، ساختن تخت‌های مرتفع، هرس، و شناسایی بیماری‌ها، آفات و کمبودهای تغذیه‌ای می‌گردد:

اگر یک یخچال مطمئن، کولر گل فروشی یا سیستم CoolBot در دسترس باشد، می توان رزهای نمایشی را چند روز قبل قطع کرد. اگر گل های رز خیلی زود قبل از نمایش به اوج می رسند، این به خوبی کار می کند. گل رزهایی که در یخچال نگهداری می‌شوند می‌توانند شادابی رنگ گل را از دست بدهند، گل‌ها چروکیده شوند و تردی گلبرگ‌ها را کاهش دهند. آنها بهتر است شب قبل یا روز نمایشگاه برش داده شوند. داوران می‌توانند تشخیص دهند که گل‌ها در یخچال نگهداری شده‌اند یا خیر و اگر دو گل با کیفیت یکسان به آنها داده شود، معمولاً شکوفه‌های غیر یخچالی را انتخاب می‌کنند.

شکل 2. گل رز در اسپری.

برای جلوگیری از احتمال ابتلا به قارچ لکه سیاه اولیه، عصای گل رز آسیب دیده را به محض ظهور رشد جدید در بهار قبل از شروع برنامه اسپری قارچ کش، هرس کنید. این معمولا نزدیک به زمانی است که فورسیتیا شکوفا شده است. در صورت استفاده از قارچ کش برای کمک به کنترل بیماری ها، همیشه دستورالعمل های برچسب را برای میزان و زمان استفاده دنبال کنید.

خرید نمایش گل رز
دسامبر و ژانویه زمان‌های ایده‌آلی برای مطالعه کاتالوگ‌های تجاری گل رز برای پیش‌سفارش گیاهان برای تحویل بهار است. رایج‌ترین راه‌های خرید بوته‌های رز، پایه‌های ریشه برهنه، ریشه‌دار یا پیوندی هستند. دو تا از رایج ترین پایه های مورد استفاده در جنوب، دکتر هیوی و فورتونیانا هستند. هدف از استفاده از پایه های شناخته شده، گسترش دامنه رشد است که در آن ارقام مختلف می توانند رشد کنند. گل رز معمولاً در ظروف پلاستیکی (شکل 3) با قطر 4 اینچ تا 5 گالن رشد و فروخته می شود. آنها همچنین گاهی اوقات در کیسه های پلاستیکی رشد و بسته بندی می شوند.

رزهای تازه کاشته شده باید در 2 تا 3 هفته اول به طور مداوم آبیاری شوند تا خشک نشوند. فرکانس و مقدار آب به دما و بارندگی دریافتی بستگی دارد. هنگامی که گل رز ایجاد شد، 2 اینچ آب در هفته نیاز عادی است، اگرچه شرایط خشکی و گرمای زیاد آبیاری اضافی را دیکته می کند. آبیاری عمیق دو تا سه بار در هفته بهتر از آبیاری مکرر و سبک است که باعث رشد کم عمق ریشه می شود.

در مرحله بعد، تصمیم بگیرید که آیا گل رز مستقیماً در زمین (خاک بومی)، در بسترهای بلند، در ظروف یا ترکیبی از اینها رشد می کند. هر روش نیاز به آماده سازی خاک متفاوتی دارد. کاشت در زمین ممکن است نیاز به اصلاح خاک بر اساس نوع خاک موجود داشته باشد. فقط اصلاحات خاک را که برای بهبود سایت لازم است اضافه کنید. بسترهای مرتفع معمولاً از ترکیب سه بخشی از مقادیر مساوی خاک، ماسه و کمپوست پیروی می کنند (شکل 4). گلدان ها یا ظروف معمولاً بسته به اندازه گلدان ها با خاک گلدان مرغوب یا مخلوط سه طبقه پر می شوند.

شکل 8. رز چای هیبریدی نیل دایموند.

برای تعیین تعداد گل رز برای خرید، تخت ها را اندازه بگیرید. بیشتر رزهای نمایشی برای تولید شکوفه های باکیفیت به حداقل 3 فوت بین آنها و سایر گیاهان یا ساختارها نیاز دارند. این می تواند بر اساس کلاس رزهای کاشته شده متفاوت باشد. به عنوان مثال، چای های هیبریدی نسبت به گراندی فلورا یا فلوریبوندا قائم تر هستند و می توان آنها را نزدیک تر کاشت (شکل های 5 و 6). قبل از خرید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید روی یک نوع گل رز و ارقام آن تمرکز کنید یا روی یک کلاس مخلوط از بوته های رز.

اگر از توصیه‌های آزمایش خاک پیروی نمی‌کنید، هنگام کاشت گل رزهای کاشته شده در ظرف و به محض رشد شاخ و برگ قابل توجه، کود دانه‌ای با رهش کنترل‌شده را روی خاک بمالید. آن را به چاله کاشت اضافه نکنید. در طول ماه های گرم تابستان، گل های رز نمایشی ممکن است از افزودن کود مایع بهره مند شوند. بعد از پایان شهریور کود ندهید.

آماده سازی
پاییز بهترین فصل برای آماده سازی باغ گل رز جدید است. پس از آماده شدن، سایت می تواند تا رسیدن زمان کاشت بهار بیکار بماند. این همچنین باعث می‌شود که آزمایش‌های pH خاک پاییزی توسط آزمایشگاه آزمایش خاک MSU پردازش شود. به نشریه توسعه 3856 ارسال نمونه برای آزمایش خاک مراجعه کنید.

پرورش گل رز نمایشی یک پیگیری سطح بالاتر در فرهنگ گل رز است. برای روزاریان های باتجربه، این عمل می تواند راهی چالش برانگیز و مفید برای پیشبرد تولید گل رز باشد. رزهای نمایشی به منظور شرکت در مسابقه پرورش داده می شوند و بر اساس ویژگی های خاص هر گل داوری می شوند.

طیف کاملی از وسایل را می توان در باغبانی گل رز و در نمایشگاه ها استفاده کرد. آنها عبارتند از قیچی، قیچی، قیچی کوچک، ظروف حمل، گلدان، برس رنگ مینیاتوری، نوک کیو، قیچی کوتیکول، قاچ های فوم، و پوشش پلاستیکی. ممکن است از پوشش پلاستیکی یا تکه‌های فوم گل برای حمایت از ساقه‌های گل رز استفاده شود، اما باید آن را زیر بالای گلدان نگه داشت. Q-tips را می توان برای باز کردن شکوفه های تنگ استفاده کرد، اما باید قبل از قضاوت حذف شوند تا از رد صلاحیت جلوگیری شود. هر ورودی باید دارای برچسب باشد. ورودی ها باید حاوی نمونه های گل رز بدون سر یا ساقه شکسته باشند.

منبع: extension.msstate.edu



منبع

شلاق های بلند را فقط در اواخر پاییز تا اوایل زمستان هرس کنید. در شمال می سی سی پی، جایی که یخبندان بیشتر است، افزودن مالچ در اطراف ریشه ها می تواند مفید باشد. این همچنین به حفظ رطوبت و به حداقل رساندن علف های هرز کمک می کند. می توان از هر نوع مالچ تمیز استفاده کرد.

زمان و روش کاشت
نمایش گل رز زمانی که در اوایل بهار (مارس در اکثر مناطق می سی سی پی) کاشته می شود بهترین عملکرد را دارد. گل رز می تواند سطوح pH خاک بین 6.0 تا 7.0 را تحمل کند، اما با pH 6.5 بهترین عملکرد را دارد.

شکل 4. گل رز در حال رشد در یک تخت برجسته.

هدف از نمایش گل رز این است که گل‌ها در شرایط اولیه با تاریخ نمایش مطابقت داشته باشند. مرحله ای که در آن بریده می شوند بستگی به محلی بودن یا دور بودن نمایش دارد. برنده ترین گل های رز آنهایی هستند که تازه بریده شده باشند، مخصوصاً اگر در کلاسی باشند که کاملاً باز باشند و برچه را نشان دهند. روز قبل از نمایش گل رز را برش دهید و در ظروف پر از آب قرار دهید. مطمئن شوید که خارها شاخ و برگ یا گل را پاره نمی کنند. این گل ها را با عصایی بلندتر از آنچه برای نمایشگاه نیاز دارید ببرید، سپس هرس نهایی را هنگام قرار دادن آنها در گلدان نمایش انجام دهید (شکل 9).

رزهای ریشه برهنه می توانند قبل از کاشت خشک شوند و باعث رشد ضعیف یا مرگ گیاه شوند. پس از رسیدن محموله گیاه، ریشه ها را به مدت 24 ساعت قبل از کاشت در آب خیس کنید. ریشه هایی که از طول عمومی توده ریشه فراتر می روند ممکن است قبل از کاشت نیاز به بریدن داشته باشند. چاله کاشت باید دارای هرمی از خاک باشد تا ریشه ها به آرامی در بالای آن قرار گیرند (شکل 7). این به جلوگیری از پیچیدن (دور زدن) ریشه ها در اطراف پایه گیاه کمک می کند، که در نهایت می تواند ریشه ها را کمربند کند و گیاه را بکشد.

شکل 6. رزهای گراندی فلورا و فلوریبوندا حداقل به فاصله 3 فوتی بین آنها نیاز دارند.

محل کاشت
محل کاشت/رشد را در آفتاب کامل انتخاب کنید که حداقل 6 تا 8 ساعت نور مستقیم خورشید در روز دریافت کند. به خاطر داشته باشید که از آنجایی که درختان در بهار برگ می‌سازند، برخی از مناطق بستر ممکن است سایه‌دار شوند. این می تواند نور خورشید را محدود کند و کمیت و کیفیت شکوفه های رز را کاهش دهد.

کتابچه راهنمای انجمن رز آمریکا برای انتخاب گل رز شامل بیش از 3000 گونه رتبه بندی شده است. فهرستی از برندگان رده ملی گذشته دارد که دارای امتیاز 9.3 تا 10.0 هستند و به عنوان “یکی از بهترین گل های رز تا کنون” شناخته می شوند. این کتابچه راهنما را می توان به صورت آنلاین خریداری کرد و اطلاعاتی در مورد رنگ، سطح عطر و تعداد گلبرگ ها دارد.

شکل 1. گل رز چای هیبریدی تک ساقه.

شکل 5. گل رز چای هیبریدی را می توان نزدیکتر از گل رز گراندی فلورا یا فلوریبوندا به یکدیگر کاشت.

گل رز باید در هنگام حمل و نقل خنک نگه داشته شود. رها کردن آنها در یک وسیله نقلیه گرم به احتمال زیاد منجر به آسیب می شود. برخی از افراد برای قرار دادن گل رزهای گلدانی که به صورت عمودی حمل می شوند، خنک کننده های استایروفومی ساخته اند. هر روشی که از مواد گیاهی در طول سفر محافظت کند، مطلوب است.

شکل 9. برندگان گل رز را نشان دهید.

تعمیر و نگهداری از گیاهان و نباتات
برای گل رزهای چشم انداز عمومی، همیشه توصیه های آزمایش خاک را برای میزان کوددهی و زمان بندی آن دنبال کنید. رزهای نمایشی ممکن است برای تولید شکوفه های با کیفیت به کود اضافی نیاز داشته باشند. تغذیه ماهانه بین مارس و سپتامبر توصیه می شود. نرخ های اعمال شده به محصول مورد استفاده و دستورالعمل برچسب بستگی دارد.

گل رز ریشه های مرطوب یا خاک با زهکشی ضعیف را تحمل نمی کند. پتانسیل نگهداری آب باید قبل از کاشت مشخص شود. برای بسترهای داخل زمین، یک سوراخ حفر کنید و آن را با آب پر کنید تا ببینید آیا خاک به اندازه کافی تخلیه می شود یا خیر. تخت های مرتفع و ظروف باید دارای زهکشی کافی (2 اینچ در ساعت) باشند.

شکل 3. یک گیاه رز که در یک ظرف رشد می کند.

اگر یک بوته رز پس از چند سال رشد فقط یک یا دو عصای سالم باقی مانده باشد، به طور کلی زمان تعویض بوته فرا رسیده است. اگر می خواهید گیاهانی را در تمام باغ در یک زمان شکوفه دهند، آنها را از جمله شکوفه ها و جوانه ها تقریباً 5 هفته قبل از رویداد هرس کنید. این امر باعث می شود که در صورت نیاز، شکوفه ها افزایش یابد.

آماده شدن برای نمایش گل رز
با قرار دادن یک ظرف شیر نیم گالنی که روی یک پایه روی یک جوانه نصب شده است، از گل های رز بالقوه در برابر باران محافظت کنید. با بستن یک کیسه جواهرات ارگانزا روی جوانه ها از گل رز در برابر حشرات محافظت کنید. با استفاده از بند کیف کیف را ببندید و در جای خود نگه دارید.

رزهای نمایشی معمولاً نسبت به گل رزهایی که برای زیباتر کردن باغ یا منظره کاشته می شوند مراقبت و توجه بیشتری دارند. هدف از پرورش رزهای نمایشی دستیابی به شکوفه‌های متقارن و بزرگ و متعادل با شاخ و برگ سبز براق روی ساقه‌های منفرد (استاندارد، شکل 1) یا در اسپری‌ها (شکل 2) است. داوری نمایش گل رز با استفاده از یک سیستم امتیاز انجام می شود که 75 درصد به کیفیت شکوفه و 25 درصد به شاخ و برگ وزن داده می شود. هنگامی که دو یا چند شکوفه امتیازهای یکسانی دریافت می کنند، داوران ممکن است از ابزارهای ذهنی برای تعیین برندگان استفاده کنند.

شکل 7. گل رز با ریشه لخت در یک سوراخ به خوبی آماده شده قرار داده شده است.

برای داشتن باغی عاری از بیماری با آفات کمتر و شکوفه های زیبا و سالم برای نمایش، نگه داشتن باغ گل رز بدون سر، علف های هرز، هرس و تمیز کردن آن ضروری است. در اولین فصل رشد، عصاها را به طول دلخواه برای نمایش بهینه یا گل رزهای برش نخورده هرس کنید. ساقه‌ها را در بالای یک جوانه ربع اینچی رو به بیرون که درست بالای اولین برگ پنج برگه قرار دارد، جدا کنید. تکنیک های هرس معمولی را در فصل رشد دوم شروع کنید.

هنگام کاشت گل رز در ظروف، سوراخی به اندازه دو برابر گلوله ریشه حفر کنید. سطح روت بال را با خط خاک موجود یا کمی بالاتر از آن قرار دهید. خاک باید کل سوراخ را پر کند تا هر گونه حفره هوا از بین برود. برای هر دو روش، در صورت نیاز به اصلاح خاک، آن را به طور کامل با خاک موجود مخلوط کنید.

بسته به موقعیت شما در ایالت و الگوهای آب و هوایی، هرس گل رز ممکن است در فوریه یا مارس آغاز شود. رزهای نمایشی به دو طول استاندارد هرس می شوند: 18 اینچ برای شکوفه های کمتر اما بزرگتر یا 24 اینچ برای شکوفه های بیشتر اما کوچکتر. این توصیه مخصوص چای های هیبریدی است (شکل 8) زیرا فلوریبوندا و گراندی فلورا شکل بوته ای تر و گل های خوشه ای دارند که به طور کلی ساقه های کوتاه تری دارند. سایر کلاس های رز بسته به اندازه، شکل و نوع شکوفه خود، تکنیک های هرس متفاوتی دارند.