پیمایش از طریق کمبود بستر

رشد رسانه ها در رسانه ها
در حالی که رسانه های رشد بدون خاک همیشه موضوع مهمی بوده است، چالش ها و تغییرات بازار در سه سال گذشته علاقه، نگرانی و آگاهی عمومی عمومی را نسبت به این مواد نشان داده است. بیشتر نگرانی های تشدید شده در پاسخ به کمبود محصول (به ویژه پیت، پرلیت و ورمیکولیت) به دلیل محدودیت تقاضا و حمل و نقل بود. همچنین توجه فزاینده ای به دسترسی، استفاده و پایداری ذغال سنگ نارس در آینده، که متکی ترین جزء بستر است، وجود دارد.

اطلاعات بیشتر را در growertalks.com بخوانید



منبع

به عنوان مثال، اخیراً، در اروپا، در 18 نوامبر 2022، ائتلافی از 14 سازمان اروپایی با امضای میثاق اثرات زیست محیطی خاک و بسترهای گلدانی، به “پیمان ذغال سنگ نارس” وارد شدند که متعهد به کاهش استفاده از ذغال سنگ نارس است. استفاده سریع از مواد خام تجدید پذیر، استفاده مجدد از بسترها و امکان استخراج مسئول ذغال سنگ نارس.

برخی از تلاش‌های تولیدکنندگان برای یافتن منابع زیرلایه جایگزین یا گسترش/کشش ذخایر ذغال سنگ نارس موجود در زیر خلاصه شده است. (توجه داشته باشید که بسیاری از روش ها و محصولات قابل دوام دیگر که در اینجا ذکر نشده اند نیز وجود دارند.)

آیا نوآوری‌های اخیر و تغییر در ترکیب، استفاده و مدیریت بستر، چیزی مربوط به گذشته خواهد بود یا آغاز «عادی‌های جدید» برای تولید محصولات در سیستم‌های رشد بدون خاک؟ شواهد نشان می‌دهد که گزینه دوم احتمال بیشتری دارد.