چه کسی فشار نهایی را در جهت درست خواهد داد؟

با اطلاعاتی که امروزه در دسترس است، دیگر نمی توان به سادگی مواد را به صورت تصادفی در اطراف اسپری کرد، بلکه فقط در جاهایی که نیاز است به صورت بسیار انتخابی اسپری کرد. ده شرکت این شانس را داشتند که در این رویداد خود را به عموم مردم معرفی کنند. در میان آنها، برخی استارت آپ ها روی حفاظت دقیق از محصولات شرط بندی می کنند. علاوه بر شرکت‌های تصویر، بلومیتک و PATS Indoor Drone Solutions نیز حضور داشتند.

پول همیشه یک موضوع خاردار است. به گفته بایر کریستی، به همین دلیل است که تنها چند بازیگر بزرگ در صنعت شیمیایی، عواملی را وارد بازار می کنند. یکی از حضار پرورش دهنده اشاره کرد که پول نباید دلیلی برای انجام هیچ کاری باشد. او با این کار به تجربیات خود در سه تا شش ماه گذشته اشاره کرد. به نظر می رسد که او به دلیل داشتن یک داستان خوب، می تواند هزینه های افزایش یافته ناشی از بحران انرژی را پشت سر بگذارد. به گفته وی، با همان داستان خوب، می توان احتمالاً حفاظت از محصولات ابتکاری گران تری را به کار برد و همچنین هزینه اضافی آن را در قیمت یک محصول منعکس کرد.

زمان پول است و پول، حتی با مهمانی هایی مانند بایر، بی نهایت نیست. کریستی، مانند پروفسور بریتانیایی قبلاً، به اهمیت محصولات خوب حفاظت از محصول اشاره کرد و این که این بخش نمی‌تواند بدون آن‌ها به طور کامل یکسره کار کند. در همان زمان، او همچنین اشاره کرد که مطمئناً جای بحث در مورد اینکه آیا انتقالی که آغاز شده است به اندازه کافی سریع پیش می رود وجود دارد.


توبی بروس به نمایندگی از دانشگاه کیل صحبت می کند


یاپ باند


بحث پانل در مقابل دو غرفه کامل


Pim van Geest و Tom van de Water از AgriData Innovations شنیدند که پدیده داده در این رویداد بسیار مطرح شد. آنها می دانند که با آن چه کنند


کارل بولکمن از Biobest


جمع بندی بعد از ظهر به سوزان سوترلین از طرف LNV و ریچارد هریسون از طرف WUR واگذار شد.

در عین حال، خود این بخش نیز در حال حرکت است. به عنوان آخرین سوال یک جلسه تعاملی، از حضار پرسیده شد که خودشان چه کاری می توانند برای دستیابی به اهداف انتقال با حفاظت از محصولات انجام دهند. علاوه بر پاسخ هایی مانند «رأی دادن به سیاستمداران دیگر»، از جمله پاسخ هایی در جهت انجام تحقیقات بیشتر نیز وجود داشت (البته از سوی مخاطبان، فردی از تحقیق و توسعه نیز اشاره کرد که شاید باید تحقیقات کمتری انجام شود، بلکه باید در کنار هم قرار گیرد. و اعمال شد).


BBLeap در حال سرمایه گذاری در سمپاشی دقیق در زمین های باز است. این شرکت نرم افزار و همچنین سخت افزار خود را برای جمع آوری داده ها توسعه می دهد. در تصویر: یوهان کیکسترا

“ساده لوح نباش”
سه سخنران اصلی در این رویداد، هر کدام به شیوه خود به این موضوع پرداختند. اولین ارائه توسط توبی بروس از دانشگاه کیل بود. استاد اکولوژی شیمیایی حشرات یک سخنرانی کلیدی ارائه کرد که در آن استدلال کرد که اکوسیستم کشاورزی بدون کمک محصولات حفاظت از گیاه آسیب پذیر است. او این تصور را ساده لوحانه خواند که می توان به طور ناگهانی حفاظت از محصولات شیمیایی را به یکباره متوقف کرد. به گفته این پروفسور، “ما” نمی توانیم اجازه دهیم محصولات از بین بروند زیرا “ما” نمی خواهیم دیگر از آفت کش استفاده کنیم.

در یک رویداد در مورد حفاظت از محصول، هرگز زمان زیادی طول نمی کشد تا یک هدف، و یک ضرب الاجل ذکر شود. اخیراً در مرکز جهانی هورتی در Naaldwijk نیز چنین بود. تا سال 2030، اروپا می خواهد استفاده از محصولات حفاظت از گیاهان را به نصف کاهش دهد. در اینجا سوال خیلی زیاد این نیست که آیا موافق هستیم یا خیر، بلکه بیشتر این است که چگونه با آن برخورد کنیم.

نام آرین لوباخ نیز توسط این چهره مطرح شد. این کمدین تلویزیون هلندی اخیراً در تلویزیون ملی بخش گل‌کاری را مورد انتقاد قرار داد. سخنرانی بازیگوشانه او شامل انتقاد شدید از استفاده از محصولات محافظت از گیاهان بود. پخش‌هایی مانند این بخش را تحت فشار قرار می‌دهد، که می‌گوید سخت کار می‌کند تا کارها را بهتر و پایدارتر انجام دهد و در حال حاضر این کار را انجام می‌دهد.


مارسل وروم از H2arvester استدلال می کند که تولیدکنندگان همچنین با پنل های خورشیدی متحرک بالای محصولات “حفاظت از محصول” را انجام می دهند.

این را نیز یاپ باند، رئیس بخش برتر باغبانی و مواد اولیه، در سخنرانی افتتاحیه خود بیان کرد. بخش برتر این رویداد را با عنوان “آینده حفاظت از محصولات” سازماندهی کرد. دو غرفه مملو از تولیدکنندگان، سیاستگذاران، حامیان حفاظت از محصول و همچنین تعدادی از کشاورزان در سخنرانی های انگلیسی شرکت کردند.


گل برای بلندگوها، هنوز هم به لوباخ اشاره می کنم



منبع

لطفا برای دقت در داده ها
نه اینکه کارل مخالف حفاظت شیمیایی محصولات باشد. در مقابل، او استدلال کرد که مشاوران او و همچنین همکارانش در حفاظت از محصولات بیولوژیکی دانش لازم را دارند که گاهی اوقات مداخله با مواد شیمیایی را توصیه کنند. پیشگیری و بیولوژی در همه موارد یک آفت را متوقف یا از آن جلوگیری می کند. کارل، که می خواست از تفسیر بیش از حد سیاه و سفید مواضع محافظت کند، خاطرنشان کرد که مشاوران نقش مهمی به عنوان رابط بین پرورش دهنده و تحقیقاتی دارند که در همه جا اتفاق می افتد. علاوه بر این، آنها می دانند که چگونه گاهی اوقات می توان از شیمی به گونه ای استفاده کرد که در سیستمی با عوامل کنترل بیولوژیکی غالباً قرار گیرد. ادغام خوب همه ابزارها و تکنیک های موجود در مدیریت یکپارچه آفات (IPM) کلید اصلی است.

با آن به عنوان یکی از آخرین نظرات مخاطبان، فرصتی برای گفتگو و بازدید از ده استارتاپ در غرفه های آنها فراهم شد.


جعبه رعد و برق VitalFluid نیز حضور داشت


اریک کیرز (CropLife NL)، کلمنس استولک و سوزان سوترلین (LNV))

نشان دادن امکان تعویض
پروفسور بریتانیایی همچنین به استفاده خوب از داده‌های فراوان موجود اشاره کرد. برای کارل بولکمنز، مدیر ارشد فناوری Biobest، کارل بولکمنز را به آسیاب تبدیل کنید. وی در سخنرانی خود به تمامی امکانات فنی که در حال حاضر برای مدیریت یکپارچه آفات (IPM) وجود دارد اشاره کرد. او گفت: “شما می توانید یک مرکز جهانی هورتی را با آن پر کنید.” روی صفحه، او طیف وسیعی از گزینه ها را نشان داد.

قبل از اینکه سخنرانی خود را تمام کند، می خواست به سخنرانی استاد دانشگاه کیل پاسخ دهد. دقیقاً وجود چندین تکنیک جدید است که به گفته Biobest man به این معنی است که در بسیاری از موارد بدون حفاظت شیمیایی از محصولات در حال حاضر کاملاً امکان پذیر است. کارل نمونه هایی از جمله از اسپانیا را ذکر کرد. بیش از ده سال پیش، نتایج بسیار خوبی در کشت سبزیجات میوه تنها با استفاده از کنترل بیولوژیکی در آنجا به دست آمد. تولید در هر متر مربع افزایش یافت و کیفیت محصولات نیز خوب بود. با این حال کشاورزان نظر خود را تغییر ندادند. زمانی که یک طوفان رسانه ای در آلمان به دنبال گزارشی مبنی بر میزان باقی مانده بیش از حد میوه و سبزیجات وارداتی از اسپانیا در آلمان به وجود آمد، تولیدکنندگان این تغییر را انجام دادند.


رادار اسپارک کیت های تشخیص پاتوژن در محل را ارائه می دهد


کلمنس استولک (Innova Connect) همراه با مارلین ریمن از WUR مدیر این رویداد بود. در اینجا، Clemens از Alex Schmeets از BioMosea بازدید می کند که عوامل بیولوژیکی جدیدی را بر اساس میکروارگانیسم ها توسعه می دهد. از یک طرف، این قارچ کش ها هستند، و از سوی دیگر، محرک های زیستی.


کریستی ون بیک از بایر

استاد خواستار طراحی مجدد سیستم کشاورزی شد. در این زمینه، او فرصت‌هایی را برای تحقیق در مورد کمتر کردن محیط‌های رشد مناسب برای آفات می‌بیند. به عنوان مثال، او نشان داد که چگونه در کشت غلات، می توان از یک تک کشت آسیب پذیر به یک تک کشت آسیب پذیر رفت که در آن، برای مثال، با ادغام گیاهانی که به دقت انتخاب شده اند، می توان از آفات جلوگیری کرد. همچنین برای مقاوم‌تر کردن محصولات زراعی و استفاده بهینه از قدرت عوامل کنترل بیولوژیکی طبیعی کارهایی باید انجام شود.

تسریع در نوآوری
به گفته برخی در اتاق، این مورد نیست. پس از یک میزگرد با سه سخنران ذکر شده در بالا و پیتر نیپلز از LTO Nederland، از جمله در مورد چگونگی سرعت بخشیدن به نوآوری، ریچارد هریسون از WUR و سوزان سوترلین اجازه یافتند بعد از ظهر از طرف وزارت LNV منعکس کنند. یک مسئله کلیدی، مشخص شد، شفافیت در مورد اینکه کارها به کجا می روند است. کسانی که پول و تلاش خود را صرف نوآوری می کنند، یقین می خواهند که وقتی همه چیز گفته شود و انجام شود، نوآوری در عمل مجاز خواهد بود. اینکه در اینجا، هلند باید این کار را به همراه 26 کشور عضو اروپایی دیگر انجام دهد، یک چالش است.

کارل در سخنرانی خود از «سمپاشی نقطه ای» به عنوان چیزی یاد کرد که او معتقد است بسیاری قبلاً در آموزش خود آموزش داده شده بودند. با این حال، به گفته او، این اتفاق بسیار نادر است. یکی از معدود پرورش دهندگان اتاق نیز دلیل آن را می دانست. زمان می برد، اما مهمتر از همه، برای پرورش دهندگانی که وظایف متعددی بر عهده دارند، پیش از شروع مبارزه با آن یک متر مربع با شته های زیاد با شلنگ اسپری و مخزن روی پشت خود، واقع بینانه نیست. اتوماسیون می تواند در اینجا کمک کند.


نیلز ساولکول از Scope Biosciences. این شرکت از فناوری Crispr-Cas برای تشخیص سریع بیماری ها و آفات استفاده می کند


آریا صمیمی از InsectSense با یک بازدید کننده در غرفه خود

متأسفانه، به گفته کارل، در متون علمی در مورد تغییر موفقیت آمیز شیمی به زیست شناسی که قبلاً با حفاظت از محصولات بیولوژیکی به دست آمده است، بسیار اندک نوشته شده است. کارل از Vivent به عنوان حزبی یاد کرد که می تواند از حسگرهای خلاقانه برای تصویربرداری از استرس گیاه استفاده کند. این می‌تواند به جمع‌آوری شواهدی در مورد چگونگی تغییر از شیمی به زیست‌شناسی کمک کند، بدون اینکه کشاورزان از سناریویی که در اوایل آن بعدازظهر توسط پروفسور بروس ترسیم شد، ترسی داشته باشند. یک محصول نباید شکست بخورد، اما نماینده Biobest می گوید که این لزوماً نیازی به حفاظت شیمیایی از محصولات ندارد.

قوانین و مقررات
به نمایندگی از بایر کراپ ساینس، کریستی ون بیک در جایگاه صحبت شد. او با حمایت ارقام نشان داد که این روزها به روز نگه داشتن کابینت داروی پرورش دهندگان چقدر دشوار است. به دلیل قوانین دشوار و مراحل طولانی مجوز، تولیدکنندگان حفاظت از محصولات مانند بایر گاهی اوقات تصمیم می‌گیرند (یا دیگر) ثبت نامی برای فرمولاسیون مواد فعال ارائه نکنند. از 168 پرونده در هلند در طول سه سال گذشته، تنها 58 پرونده در نهایت موفق به عمل شدند.