چگونه این جنون هلند را تحت تأثیر قرار داد

تورم در هلند به عنوان مایحتاج روزانه افزایش یافت و صنعت کشور به طور کامل توسط شوق گل لاله کنار گذاشته شد. تجارت گل لاله به حدی بزرگ شد که آیین نامه ای از قوانین ویژه تجارت لاله تهیه شد. در حالی که شهرهای بزرگتر مکان مناسبی برای تجارت گل لاله داشتند، شهرهای کوچکتر که چنین موقعیتی نداشتند به میخانه محلی به عنوان نمایشگاهی برای تجارت لاله متکی بودند و ثروتمندترین و فقیرترین این شهرها همگی برای خرید و فروش در اینجا جمع می شدند. ، با اعداد به صدها، برای خرید گلدان های بزرگ لاله.
حکایات جالب در مورد شوق لاله فراوان است. تاجری که جمع‌آوری پیاز گل لاله بود، محموله‌ای گران‌بها را از شام از طریق یک ملوان دریافت کرد. او با مهربانی به ملوان یک شاه ماهی قرمز خوب برای صبحانه پیشنهاد داد. در پیشخوان، ملوان چیزی را که به نظرش پیاز بود دید و بدون فکر آن را چید، یعنی همراه شاه ماهی برای صبحانه بخورد.

تاجر ناگهان متوجه شد که پیاز با ارزش سمپر آگوستوس به ارزش حدود سه هزار فلور گم شده است. خانواده زیر و رو شد، اما لامپ گم شده پیدا نشد، تا اینکه یکی از کارکنان فکر کرد که شاید ملوان می توانست آن را بردارد.
تمام خانواده به خیابان ها دویدند تا ملوان را پیدا کنند، و وقتی او را پیدا کردند، او آرام کنار اسکله نشسته بود و آخرین صبحانه اش را می خورد، شاه ماهی با چیزی که فکر می کرد یک پیاز معمولی بود، اما در واقع می توانست داشته باشد. تمام خدمه کشتی خود را به مدت یک سال پرداخت کرد. صبحانه برای ملوان بسیار پرهزینه بود، تاجر او را به جرم جنایت به زندان انداخت.

در mintgenie.livemint.com بیشتر بخوانید



منبع