چگونه می توانیم به کار در باغبانی لذت بخش ادامه دهیم؟



منبع

واحد تجاری باغبانی گلخانه ای و پیاز گل دانشگاه و تحقیقات Wageningen (WUR) پروژه باغبانی Joyride را آغاز می کند، که در آن شرایط کاری خوب برای کارگرانی که در فرآیند اولیه کار می کنند، جستجو می شود. اینها عمدتاً کارگران مهاجر هستند.

در گلخانه آینده، کارهای ساده و تکراری توسط روبات ها انجام خواهد شد. اما هنوز خیلی دور نیست: قدم به قدم پیش می رود. در دهه های آینده، کارکنان در محیطی کار خواهند کرد که به طور فزاینده ای روباتیک، مکانیزه و دیجیتالی می شود. چگونه باغبانی گلخانه ای – که در حال حاضر در یافتن کارمند با مشکل مواجه است – می تواند اطمینان حاصل کند که افراد کافی در داخل و اطراف گلخانه کار می کنند؟

بنابراین، کار در باغبانی گلخانه ای برای کارگران مهاجر نیز جذابیت کمتری دارد، در حالی که باغبانی گلخانه ای به آنها نیاز دارد. به همین دلیل است که WUR پروژه PPP باغبانی Joyride را آغاز می کند. در آن، 6 “شخصیت” در باغبانی به راه حل ها و محصولات بتن توسعه یافته است.

کارگران مهاجر در فرآیند اولیه
بسیاری از کارها در فرآیند اولیه یک شرکت باغبانی گلخانه ای توسط کارگران مهاجر انجام می شود، که آنها نیز پیرتر و بیشتر می شوند. آنها در یک محیط گرم و مرطوب کار می کنند. تماس با همکاران کمتر می شود زیرا ماشین ها بخشی از عملیات لجستیکی را در اختیار گرفته اند: کارکنان نیز در کار خود تحرک کمتری دارند. علاوه بر این، این فعالیت ها به طور فزاینده ای به چرخه کوتاه تبدیل می شوند. و با استفاده از داده ها، کارمندان به طور فزاینده ای در مورد عملکرد شخصی ارزیابی می شوند، که همچنین به این معنی است که فضای کمتری برای تماس متقابل وجود دارد.

راه حل ها و محصولات باغبانی گلخانه ای
در «کارگر خنک»، WUR به دنبال راه‌هایی برای کاهش گرمای کار در گلخانه است، برای مثال، از طریق لباس‌های مناسب، تهویه فعال، و خنک‌کننده و سایه محلی. در “کارگر محیط”، همه چیز در مورد استفاده از تکنیک های دیجیتال برای حمایت از کارمند در کارشان است، به عنوان مثال، از طریق دستورالعمل های ویدئویی و بازخورد مستقیم در مورد عملکرد کیفیت کار از سیستم ها و ماشین های هوشمند. مسیر «مددکار اجتماعی» در مورد تماس با همکاران و مدیریت مربیگری است: برای مثال، چگونه یک کارمند می‌تواند همچنان در حین کار از طریق یک تصویر و هدفون با همکاران در تماس باشد؟

«کارگر تیم» درباره انسجام درون یک تیم در محل کار است. چگونه می توانند احساس مشارکت بیشتری با یکدیگر داشته باشند، برای مثال، با اداره بخش خود به عنوان یک شرکت کوچک و نظارت بر عملکرد به عنوان یک تیم؟ “کارگر ایمن” در مورد سلامت و ایمنی جسمانی است: برای مثال، این شامل تناسب اندام و کار بدون آسیب است. در نهایت، «کارگر کوبات» درباره آینده کار است: اگر بخشی از کار توسط روبات ها انجام شود، مکان های کاری، برنامه ریزی وظایف و حمل و نقل داخلی در آینده چگونه خواهد بود؟

برای اطلاعات بیشتر:
دانشگاه و تحقیقات واگنینگن
www.wur.nl