کشاورزی ضروری، کار فداکاری، و همه گیری COVID-19 در جنوب ایالات متحده

تحقیق کامل را در www.onlinelibrary.wiley.com بخوانید.

از آنجایی که کارگران مزرعه در طول همه‌گیری کووید-19 به عنوان کارگران «ضروری» معرفی شدند، تولیدکنندگان آمریکایی خواستار دسترسی نامحدود به نیروی کار کشاورزی خارجی شدند. پس از اعلام اولیه توقف کلیه فرآیندهای مهاجرت، دولت ترامپ در برابر خواسته های کشاورزان سر تعظیم فرود آورد و برای کارگران مهمان کشاورزی تحت برنامه ویزای H-2A استثنا قائل شد.

این تاریخ ها با افسانه استثناگرایی کشاورزی پوشیده شده است – این ایده که کشاورزی بسیار متفاوت و مهم است که تابع قوانین و مقررات مشابه سایر صنایع نیست. استثناگرایی کشاورزی، نظام سرمایه داری نژادی را طبیعی می کند و به پاسخ های دولتی که به تولید کشاورزی از طریق استثمار کشاورزان امتیاز می دهند، کارگران مزرعه «ضروری» را به عنوان نیروی کار فداکارانه باز می سازد.

از طریق تمرکز بر کارگران مزرعه H-2A در جورجیا، این مقاله نشان می دهد که چگونه بیماری همه گیر شرایط کار مزرعه را در جنوب ایالات متحده تشدید کرده است. نویسنده این شرایط را از دریچه سرمایه داری نژادی مورد بازجویی قرار می دهد و میراث اقتصادهای سیاسی مزرعه ای و سیستم کار کشاورزی دیرپایی را برملا می کند که بر پایه کاهش ارزش نیروی کار نژادی شده است.

کیگان، سی (2022). کشاورزی ضروری، کار فداکاری، و همه گیر COVID-19 در جنوب ایالات متحده. J Agrar Change, 1– 11. https://doi.org/10.1111/joac.12522



منبع