کمیسیون اتحادیه اروپا به در دسترس بودن و مقرون به صرفه بودن کودها می پردازد

در www.ec.europa.eu بیشتر بخوانید.

اقدامات برای حفظ تولید پایدار کودهای اتحادیه اروپا و کاهش وابستگی

در این ارتباط چندین بهترین شیوه و راه های پیش رو برای کمک به کشاورزان برای بهینه سازی استفاده از کود و کاهش وابستگی آنها در حین تضمین بازده شرح داده شده است:

  • بخش بحرانی: کشورهای عضو ممکن است در برنامه‌های اضطراری ملی خود در صورت جیره‌بندی گاز، دسترسی مستمر و بدون اختلال به گاز طبیعی را برای تولیدکنندگان کود، مطابق با بیانیه کمیسیون «در مصرف گاز برای زمستان ایمن ذخیره کنید» اولویت‌بندی کنند.
  • حمایت مالی هدفمند: چارچوب بحران موقت اصلاح شده برای کمک های دولتی به کشورهای عضو این امکان را می دهد تا حمایت خاصی از کشاورزان و تولیدکنندگان کود ارائه کنند. وجوه حاصل از اقداماتی مانند سقف درآمدهای بازار برخی تولیدکنندگان برق و سهم همبستگی نیز می‌تواند با توجه به شرایط قابل اجرا برای اهداف طرح‌های حمایتی ملی مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این، کمیسیون به همراه کشورهای عضو، مصلحت استفاده از ذخیره کشاورزی به ارزش 450 میلیون یورو را برای سال مالی 2023 برای کشاورزان متاثر از هزینه های بالای نهاده بررسی خواهد کرد.
  • شفافیت بازار بهبود یافته: کمیسیون در سال 2023 یک رصدخانه بازار کودها راه اندازی خواهد کرد تا داده های تولید، استفاده، قیمت ها و تجارت را به اشتراک بگذارد.
  • شیوه‌ها و آموزش کشاورزی پایدار: کمیسیون با کشورهای عضو کار خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند که مداخلات مربوطه مانند برنامه‌های مدیریت مواد مغذی، بهبود سلامت خاک، کشاورزی دقیق، کشاورزی ارگانیک، استفاده از محصولات حبوبات در طرح‌های تناوب زراعی به طور گسترده توسط کشاورزان پذیرفته می‌شود. کمیسیون همچنین از کشورهای عضو دعوت خواهد کرد تا اولویت‌بندی بیشتر و افزایش جاه‌طلبی چنین مداخلاتی را در بازنگری‌های آتی برنامه‌های استراتژیک CAP خود بررسی کنند.
  • کودهای آلی بیشتر: جایگزینی کودهای معدنی با کودهای آلی، در صورت امکان، وابستگی اتحادیه اروپا به گاز و همچنین ردپای کربن این بخش را کاهش می دهد. مقررات محصولات کوددهی در حال حاضر دسترسی بهتر به کودهای تولید شده از زباله های بازیافتی و جایگزین های سبز و دایره ای برای گاز طبیعی را تضمین می کند. Horizon Europe همچنین 180 میلیون یورو در پروژه های بهینه سازی بودجه مواد مغذی، محصولات کوددهی جایگزین و راه حل های مبتنی بر طبیعت برای مدیریت مواد مغذی سرمایه گذاری کرده است. کمیسیون همچنین در سال 2023 یک برنامه اقدام یکپارچه مدیریت مواد مغذی را برای تقویت استفاده کارآمدتر از مواد مغذی با در نظر گرفتن نقاط شروع کشورهای عضو و برنامه اقدام بدون آلودگی تصویب خواهد کرد.
  • انتقال به کودهای سبزتر: کمیسیون کشورهای عضو را تشویق می کند تا از سرمایه گذاری در هیدروژن تجدیدپذیر و بیومتان برای تولید آمونیاک حمایت کنند.
  • تنوع تجارت: کمیسیون برای جبران عرضه قبلی از بلاروس و روسیه با تامین کنندگان جایگزین کود تماس گرفته است. کمیسیون همچنین در ژوئیه 2022 تعرفه های تجاری آمونیاک و اوره را که برای تولید کودهای نیتروژنی استفاده می شود، به حالت تعلیق درآورد.



منبع

برای اطلاعات بیشتر:
کمیسیون اروپایی
www.ec.europa.eu

کودها نقش بسزایی در امنیت غذایی دارند. تولید و هزینه آنها تا حد زیادی به گاز طبیعی بستگی دارد. پس از تهاجم روسیه به اوکراین، بحران جهانی کود معدنی و انرژی اکنون بر امنیت غذایی جهانی و قیمت مواد غذایی تاثیر گذاشته است. در این زمینه، کمیسیون اروپا امروز یک بیانیه در مورد اطمینان از در دسترس بودن و مقرون به صرفه بودن کودها ارائه کرد. ارتباطات امروز طیف گسترده ای از اقدامات و راهنمایی ها را در مورد چگونگی مقابله با چالش هایی که کشاورزان و صنعت اتحادیه اروپا و همچنین کشورهای در حال توسعه در حال حاضر با آن روبرو هستند ارائه می دهد. نیاز به تقویت انعطاف‌پذیری و پایداری کلی سیستم‌های غذایی ما در میان‌مدت و بلندمدت نیز در راستای بیانیه حفاظت از امنیت غذایی مصوب مارس ۲۰۲۲، استراتژی Farm to Fork و REPowerEU مورد توجه قرار گرفته است.