گرمایش زمین گرمایی اضافی برای آگریپورت با دوتایی چهارم

گرمای زمین گرمایی از سال 2013 در آگریپورت استخراج شده است تا وابستگی به انتشار گاز و CO2 کاهش یابد. این پتانسیل عظیمی را به عنوان یک منبع انرژی تجدید پذیر ارائه می دهد.

ساخت دوبلت ها به یک دکل حفاری بزرگ نیاز دارد. این دستگاه کاملاً برقی است و از ساختار دکلی به ارتفاع حدود 40 متر تشکیل شده است. درایو مته به آن متصل است که می تواند از طریق دکل به بالا و پایین حرکت کند. حفاری تا اواسط فوریه / مارس انجام خواهد شد.

Ilse Zaal: “این گام مهمی برای پایدارتر کردن باغبانی گلخانه ای در شمال هلند شمالی است. با گرمای زمین گرمایی، گلخانه ها به طور پایدار گرم می شوند و برای مثال برای تولید گوجه فرنگی و فلفل از گاز طبیعی کمتری استفاده می شود.”

منبع: Provincie Noord-Holland



منبع

ECW در Middenmeer می خواهد از گرمای زمین گرمایی برای تامین گرمایش اضافی برای ساختمان ها و گلخانه ها در Agriport استفاده کند. نماینده Ilse Zaal، همراه با کارگردان Robert Kielstra و Alderman Lilian Peters (Hollands Kroon)، مجوز اجرای پروژه چهارمین دوتایی زمین گرمایی را دادند.

گاز کمتر
به دلیل قیمت بالای انرژی، باغداران در آگریپورت در سال 2022 حدود 30 درصد گرمای کمتری نسبت به سال های گذشته مصرف کردند. تولید و استفاده از گرمای تجدیدپذیر هرگز بالاتر از سال گذشته نبوده است. در مقایسه با سال 2020 حدود 40 درصد صرفه جویی در مصرف گاز را به همراه داشته است.

دوبل چهارم
ECW اکنون در حال اجرای چهارمین دوبلت در آگریپورت است. دولت دارای یک چاه تولیدی برای پمپاژ آب گرم و یک چاه تزریقی است که آب را به همان لایه زمین در عمق 2.5 کیلومتری برمی گرداند. آب پمپ شده در مدار بسته باقی می ماند. از طریق مبدل های حرارتی، گرما به آب اصلی منتقل می شود که با شبکه حرارتی موجود منتقل می شود. کمیسر ایلسه زال در آغاز حفاری در میدنمیر حضور داشت.