گرمای شب در حال کشتن محصولات زراعی است، دانشمندان برای یافتن گیاهان انعطاف پذیر عجله دارند

لورنس و تیم او در مؤسسه علوم زیستی دانشگاه ایالتی آرکانزاس، بخشی از مسابقه ای هستند برای کشف چگونگی ایجاد انواع برنج – منبع غذایی اصلی برای میلیاردها نفر و یک محصول حیاتی برای کشاورزان در سراسر جهان – که می تواند در برابر اثرات یک برنج مقاومت کند. آب و هوا در حال تغییر سریع

مقاله کامل را در www.theguardian.com بخوانید.



منبع در سال 2019، آنها یک آزمایش دو ساله را در مزارع آزمایشی پرورش دهنده برنج RiceTec در هریسبورگ، آرکانزاس، با اعمال تنش گرمایی بر انواع مختلف محصولات برنج، راه اندازی کردند. این تیم شش گلخانه قابل تنظیم ساخت که به آنها اجازه می دهد در روز در شرایط مزرعه برنج بکارند و در شب دماهای بالاتری ایجاد کنند. گلخانه‌ها از یک کیت ساخته شده‌اند که از قطعاتی «مانند قطعات لگو» مونتاژ شده‌اند، از جمله دیوارهایی که به جلو و عقب می‌لغزند و سقفی که به عقب می‌چرخد تا گیاهان را در معرض هوا قرار دهد.

با غروب خورشید در بیرون با درجه حرارت بالا در دهه 80، جایی که آنها بیشتر شب را در آنجا خواهند ماند، انواع مختلفی از گیاهان برنج گلدانی در دو بخش گلخانه روی سقف موسسه علوم زیستی دانشگاه ایالتی آرکانزاس رشد می کنند. در یک بخش، دمای گلخانه تقریباً با دمای بیرون برابر است. در دیگری، 4C افزایش یافته است. در اینجا یک گل خشک و شکننده از یکی از گیاهان می‌ریزد که رشد آن به دلیل گرما متوقف می‌شود.

این مهمترین بخش روز برای آرگلیا لورنس، استاد مهندسی متابولیک و پروژه تحقیقاتی تیمش است. زیرا در حالی که بحران آب و هوا دمای روز را به بالاترین حد خود سوق می دهد، دمای هوا در شب به طور قابل توجهی سریعتر افزایش می یابد. این یک مشکل بزرگ برای انسان ها و حیوانات است که در شب برای خنک کردن بدن خود تلاش می کنند. اما این یک بحران برای گیاهان است که مکانیسم‌های دفاعی کمتری در شب دارند و تهدیدی بزرگ برای سیستم غذایی جهانی است.