گیاهان باغ بریتانیا برای رنگ سال 2023 پنتون: Viva Magenta



منبع

دیگر Impatiens که مناسب این روند هستند، Beacon Rose and Mix، و Impatiens Xtreme Violet و Lilac هستند.

SunPatiens که در هر شرایطی بهترین عملکرد را دارد، بهترین انتخاب را برای تخت‌های رفاهی، باغ‌ها و گلدان‌های بزرگ پاسیو فراهم می‌کند – دو گزینه رنگی که با رنگ Viva Magenta کار می‌کنند عبارتند از Purple Candy و Lavender Splash.

برخی از گل اطلسی‌های عالی شامل ترکیب رنگارنگ Ultra F1 Vein و BeautiCal Bordeaux در همه حال و هوا هستند، یا گزینه‌های صورتی مانند Petunia Bubbles Purple و Petunia Designer Starburst Cherry.

در پاسخ به این اعلامیه که رنگ سال 2023 Pantone Viva Magenta است، تولیدکننده گیاهان جوان بریتانیایی Earley Ornamentals مجموعه‌ای از گزینه‌های گیاهی جوان را از طیف گسترده‌اش گردآوری کرده است تا تقاضای پرورش دهندگان را در بستر، سبد، و پاسیو و همچنین پاسخگو باشد. چند ساله – همه برای باغ های انگلستان انتخاب شده اند.

از نظر گلدهی تابستانی جدید، بگونیا وایکینگ اکسپلورر F1 قرمز، بگونیا بدون توقف جوی F1 رز پیکوتی نیمه دنباله دار، بنفش سایه شمعدانی اف1 یا بنفش بنفش صورتی PAC Flowerfairy 21 وجود دارد. در ترند و ارائه رنگ های قوی دانه های جدید هستند. شکلات داغ رویایی رویایی با برگ های تیره داهلیا و رقص رویایی بایدنز زیبا و تند و برش.

گزینه‌های تابستانی دیگری که مناسب این طرح هستند، Cosmos Apollo Carmine با گل‌های چشم‌نواز بزرگ یا Fuchsia Bush General Monk هستند – ایده‌آل برای فروش فوری و تولید با تراکم بالا.

همانطور که Simon Earley، مدیر Earley Ornamentals توضیح می‌دهد، این رنگ صورتی پر جنب و جوش با رنگ ارغوانی از خانواده رنگ قرمز نشأت می‌گیرد و در هر باغ یا منظره پارکی، ظاهری برجسته ایجاد می‌کند:

تعدادی از Nemesia که به موفقیت رسیدند عبارتند از کلاسیک محبوب Nemesia Bordeaux Red و Nemesia Evening Dusk با معطر.

Pansy Power F1 Rose Blotch Imp یا Primrose Charlie F1 Wine Red Edge را برای گزینه های غنی تر پاییز و زمستان انتخاب کنید. یکی از گزینه‌های واضح ممکن است Senetti Orange Red، Cyclamen Smartiz Mix یا Cyclamen Super Serie Carino Fuji Mix، و Viola Perfetto Pink Picotee برای گزینه‌ای روشن‌تر و صورتی‌تر باشد.

طبق گفته Pantone، Viva Magenta یک رنگ غیر متعارف برای یک زمان غیر متعارف است، که پس از سال‌های اخیر به چشم می‌خورد. از نظر رنگ باغ، گزینه بسیار خوبی است. با رنگ سرخابی بین قرمز و آبی، وسط راه بین پالت رنگی گرم و سرد، از این رنگ خوش بینانه قوی می توان برای جمع کردن کامل یک طرح استفاده کرد.

انتخاب های قوی چند ساله شامل جدید و خیلی زود گل اکیناسه PollyNation در سرخابی و قرمز نارنجی است.