گیاه سال Agapanthus ‘Black Jack’ در نمایشگاه گل RHS Chelsea 2023


Agapanthus ‘Black Jack’ (‘Dwaghyb02’) از Wet Plant Breeders در آفریقای جنوبی به عنوان گیاه RHS سال 2023 در نمایشگاه گل RHS چلسی بریتانیا شناخته شد. این یکی از معتبرترین رویدادهای باغبانی در جهان است که معمولاً بیش از 100000 بازدید کننده دارد و برای سال ها توسط خانواده سلطنتی بریتانیا بازدید می شود. به گفته پیتر ریجسن از Plantipp، برنده شدن این جایزه همه چیز را برای دنیای Agapanthus تغییر می دهد.


Andy De Wet en Quinton Bean (تصویر از طریق فیس بوک)

از یک برنامه چند ده ساله اصلاح نژاد تا گیاه سال
Plantipp انواع جدید را به همراه پرورش دهندگان، پرورش دهندگان و سایر شرکا در سراسر جهان آزمایش، معرفی، مدیریت، محافظت، کنترل و ترویج می کند و Agapanthus ‘Black Jack یکی از انواع آنها در مجموعه آنها است. همه چیز حدود 20 سال پیش زمانی شروع شد که Wet Plant Breeders اقدام به تولید ارقام مقاوم به بیماری، قوی، مقاوم به گرما و چند گل کرد و یک رقم سیاه همیشه در لیست آرزوها قرار داشت. با گذشت 17 سال از برنامه، آنها سرانجام “یک” “جک سیاه” را دریافت کردند. در حال حاضر توسط نهالستان Fairweather’s Nursery در انگلستان تکثیر می شود و توسط Hoogeveen Plants در هلند و Thompson & Morgan در انگلستان رشد می کند.

جایزه نقره برای Hydrangea serrata’ Gotemba Nishiki’ (Euphoria Pink) و برنز برای استتار Weigela (‘Tmwg15-01’) بود.

گیاهی چشمگیر و قوی
با باز شدن جوانه‌های سیاه به گل‌های بنفش تیره تیره، Agapanthus BlackJack ۱۷ گونه دیگر را در رقابت امسال شکست داده است. به گفته هیئت داوران، گیاهی قوی که در مرزها و ظروف چشمگیر به نظر می رسد. گل آذین متراکم و تعداد زیادی سر گل باعث می شود که این آگاپانتوس جمع و جور باغبانان را در سراسر جهان با عملکرد باغبانی تماشایی و دوره گلدهی بسیار طولانی خود شگفت زده کند.

دیدار سلطنتی
پادشاه چارلز سوم و ملکه کامیلا در روز دوشنبه، 22 می، در روز مطبوعات و VIP رویداد، از نمایش دیدن کردند. و دیگر اعضای خانواده به آنها پیوستند. این اولین نسخه از زمان مرگ بزرگترین حامی آن ملکه الیزابت دوم است و لندن ورلد عکس هایی از تاریخ طولانی الیزابت دوم با این رویداد به اشتراک می گذارد.

برای مطالعه مقاله و دیدن تصاویر اینجا کلیک کنید.


RHS تصاویر زیادی از این بازدید را در صفحه فیس بوک خود به اشتراک گذاشت.

36 باغ
در نمایشگاه گل چلسی امسال، 36 باغ وجود دارد و در صبح افتتاحیه رسمی (23 می) باغ های برنده معرفی شدند. مشتاق دیدن آنها هستید؟ نگاهی به برندگان در www.housebeautiful.com بیاندازید.

گروه بخش باغبانی محیطی ده ها نماینده و همتایان خود را در نمایشگاه گل RHS چلسی 2023 معرفی می کند.
همچنین صبح روز سه شنبه جلسه توجیهی صبحانه سالانه گروه میزگرد باغبانی زینتی (OHRG) برگزار شد و استقبال بی سابقه ای از نمایندگان مجلس را داشتند.

این جلسه که توسط انجمن سلطنتی باغبانی (RHS) تسهیل شد، به اعضای هر دو مجلس این فرصت را داد تا از سازمان های اصلی شریک OHRG – انجمن درختکاری، انجمن صنایع منظر بریتانیا (BALI)، انجمن تجارت باغبانی (HTA) بشنوند. و خود RHS.

بحث‌ها همه جنبه‌های فرصت‌ها و چالش‌های بخش – از جمله آب‌وهوا و انتظارات تابستان را که اواخر بهار داشت، پوشش داد. تعهد و اشتیاق آشکار به این صنعت شنیده شد – از جمله نیاز به اطمینان از اینکه بخش‌های باغبانی، باغبانی و محوطه‌سازی می‌توانند تا حد امکان فراگیر و در دسترس باشند، با توجه به مزایای عظیم اقتصادی، زیست‌محیطی، و بهداشتی و رفاهی که به همراه دارد. برای مطالعه بیشتر در مورد آنچه مورد بحث قرار گرفت اینجا را کلیک کنید.

برای اطلاعات بیشتر
RHS
www.rhs.org.uk

Plantipp
plantipp.eu

پرورش دهندگان گیاهان مرطوب
www.cndnursery.co.za

مهد کودک Fairweather
fairweathersnursery.co.uk

گیاهان هوگوین
hoogeveenplants.nl



منبع