آزمایش وانیل پتانسیل امیدوارکننده ای را برای بازار داخلی نشان می دهد

برداشت: به سختی آخرین مرحله در تولید وانیل است
اما بیایید سه سال به چرخه تولید بپردازیم، زمانی که Dansk Vanilje اولین غلاف وانیل خانگی خود را خواهد داشت. حتی پس از آن، چالش تازه شروع شده است. هنگامی که گل های وانیل گرده افشانی می شوند، 8 تا 10 ماه طول می کشد تا غلاف به بلوغ کامل برسد، در این مرحله لوبیا هنوز سبز است. دانه های وانیل به رنگ سبز برداشت می شوند و سپس یک دوره رسیدگی 2-3 ماهه می گذرد که در طی آن دانه ها به طور مداوم برگردانده می شوند تا رنگ و طعم مناسب پیدا کنند. پس از آن لوبیاها باید 3-4 ماه دیگر خشک شوند.

بازار دانمارک وانیل بسیار بزرگ است و تقریباً هر سوپرمارکتی دانه‌های وانیل را می‌فروشد. آن سوفی فورسلینگ، بنیانگذار Dansk Vanilje، می گوید: قیمت معمولی برای یک لوبیا درشت 120-150 کرون است، و برخی افراد داخل لوبیا را می تراشد تا محتویات شیرین آن را بدست آورند.


در حال حاضر Ann Sofie در حال اجرای آزمایشی روشنایی با نور آبی در یک طرف و نور قرمز در طرف دیگر ظرف است.

Dansk Vanilje یک مزرعه سرپوشیده در دانمارک است که به دنبال کشت وانیل در محیط های بسته است. همانطور که Ann توضیح می دهد، این ظرف به سیستم های روشنایی LED، تهویه، گرمایش و رطوبت زدایی مجهز شده است تا محیطی عالی برای ارکیده های وانیلی ایجاد کند.


آن سوفی فورسلینگ

در حالی که Dansk Vanilje مایل است گواهی ارگانیک داشته باشد، در این مرحله به سادگی امکان پذیر نیست زیرا گیاهان در مخلوطی از ذغال سنگ نارس، کوکو و پوست به جای خاک سطحی رشد می کنند.

بنابراین، چگونه وانیل را در داخل خانه پرورش می دهید؟
ارکیده های وانیلی، گیاهان بلند لیانایی هستند که می توانند تا 30 متر طول داشته باشند و در اطراف درختان یا سایر تکیه گاه ها بچرخند. در Dansk Vanilje، استفاده از درختان مصنوعی به درخت انگور اجازه می دهد تا همانطور که معمولاً بالا می رود و رطوبت متراکم شده روی درخت را جذب می کند. Dansk Vanilje همچنین برای اطمینان از سطح نور یکنواخت در سرتاسر سایبان، راه‌حل‌های نورپردازی بالای LED و بین نور را نصب کرده است، اگرچه ارکیده‌ها به سطح نور بالا مانند سایر محصولات باغبانی نیاز ندارند. این شرکت در حال آزمایش نورهای قرمز-آبی و طیف گسترده است.

در حالی که سبزی‌های برگ‌دار و سایر محصولاتی که معمولاً در کشاورزی عمودی دیده می‌شوند، اغلب کمتر از یک ماه طول می‌کشد، ارکیده‌های وانیلی می‌توانند تا سه سال طول بکشد تا گل‌های خود را با یک تاک به طول یک متر شروع کنند. این امر وانیل را به یک محصول نسبتاً پرخطر برای صنعت کشاورزی عمودی تبدیل می‌کند که در حال حاضر با هزینه‌های عملیاتی بالا و اغلب بازدهی پایین دست و پنجه نرم می‌کند.

از آنجایی که ارکیده ها گیاهان CAM هستند، در طول شب دی اکسید کربن دریافت می کنند تا در طول روز فتوسنتز کنند. در حالی که Dansk Vanilje سطح دی اکسید کربن را کنترل می کند و دارای سیستم غنی سازی است، آنها بسیار کم از آن استفاده می کنند زیرا نیاز گیاهان به دی اکسید کربن کم است. Dansk Vanilje همچنین این ظروف را به حسگرهای محیطی مختلف برای ردیابی دما، رطوبت، دی اکسید کربن و سطوح نور در فضا مجهز کرده است.

با توجه به گلدهی، سوال این است که آیا شما به سادگی باید سه سال صبر کنید یا اینکه می توان با ارائه دوره سرد یا خشک گلدهی را تسریع کرد؟ در یک محیط بسته، آب و هوا را می توان به راحتی برای ایجاد شرایط سرد و خشک برای تحریک گلدهی تغییر داد. Ann توضیح می دهد که آنها باید رطوبت نسبی را به اندازه کافی بالا نگه دارند تا از خشک شدن ریشه های هوا جلوگیری کنند.

واردات مواد گیاهی همچنان یک چالش است
یکی دیگر از موانع نظارتی پیش روی Dansk Vanilje واردات مواد گیاهی به اتحادیه اروپا است. Dansk Vanilje دارای بیست گیاه سالم است که از دانشگاه Wageningen تهیه شده است، اما در سال 2021، Dansk Vanilje 200 قلمه ارکیده وانیلی را از تانزانیا خریداری کرد و قبل از دریافت خبر، فضای کاشت را آماده کرد: 200 قلمه اجازه ورود به اتحادیه اروپا را نداشتند. در نتیجه کارخانه 200 متر مربعی برای چهار ماه خالی بود و در انتظار گیاهانی بود که هرگز نمی آمدند.

برای اطلاعات بیشتر:
آن سوفی فورسلینگ، بنیانگذار
دانسک وانیلیه
+45 9383 5156
[email protected]



منبع


نهال گیاه وانیل

ما با یک سایت تولید بسیار کوچک شروع می کنیم تا یاد بگیریم چگونه این کار را بدون هزینه گزاف انجام دهیم. آن می‌گوید: یادگیری زیادی در رابطه با آب و هوا، القای گل، خاک و رطوبت و غیره وجود دارد.


در یک مرکز رشد 200 متر مربعی اخیراً ساخته شده، آن سوفی نهال های مختلف و گیاهان جوان را در خود جای داده است.

سه هفته پیش، Ann موفق شد 50 گیاه را از اسلوونی بردارد که سالم‌ترین گیاه نبودند اما بهتر از هیچ بودند. Ann همچنین 200 گیاه کوچک را از کشت بافت سفارش داده است و در حال کار بر روی کاغذبازی برای اطمینان از ورود آنها ظرف سه ماه آینده است.

در حالت ایده آل، این دوره رسیدن در خارج از خانه و در معرض آفتاب کامل اتفاق می افتد. با این حال، آن اشاره می‌کند که مقامات دانمارک به دلیل مسائل ایمنی اجازه خشک کردن دانه‌های وانیل در فضای باز را نمی‌دهند، و Dansk Vanilje را مجبور می‌کند تا دانه‌های وانیل را در داخل خانه “نرم درمان” کند. این می تواند تأثیر منفی بر توسعه طعم، ماندگاری و رشد پاتوژن داشته باشد. بنابراین، این شرکت به دنبال راه‌های بهتری برای درمان دانه‌های وانیلی خود است که با مقررات محلی مطابقت دارد بدون اینکه مانع کیفیت محصول شود.


فضای زیادی برای گسترش باقی مانده است!