آنتالیا در نظر دارد در سال 2023 165 میلیون دلار گل شاخه بریده به 33 کشور صادر کند.

میخک در میان گل های شاخه بریده صادراتی از ترکیه حرف اول را می زند. گل میخک که اکثریت بازار صادراتی را تشکیل می دهد، 80 درصد از گل های صادراتی ترکیه را تشکیل می دهد، در حالی که ranunculus و dianthus barbatus 10 درصد را تشکیل می دهند. 10 درصد باقیمانده صادرات شامل ژربرا، سولیداگو و سایر انواع گل است.

پرورش دهندگانی که گل های شاخه بریده را از آنتالیا به 33 کشور جهان می فرستند، 1 میلیارد ساقه گل شاخه بریده و 165 میلیون دلار ورودی ارز خارجی را برای سال 2023 هدف قرار داده اند. با بیان اینکه نرخ رشد پس از همه گیری کاهش یافته است، آناتولی مرکزی اسماعیل یلماز رئیس انجمن صادرکنندگان گیاهان و محصولات زینتی گفت: “صادرات حمل و نقل هوایی به کشورهای خارج از کشور افزایش یافت. در این مورد، صادرات ما بالاترین دوره این بخش را در سال 2021 تجربه کرد. صادرات ما در سال 2022 به دلیل کندی 4 درصد کاهش یافت. اقتصاد جهانی. به نظر می رسد امسال دوباره از صادرات سال 2021 پیشی خواهیم گرفت. پرورش دهندگان ما در حال ارسال گل به بریتانیا، آلمان و جمهوری های ترک هستند. علاوه بر این، پرورش دهندگان ما نیز گل به هلند می فرستند، جایی که بزرگترین گل جهان است. مزایده برگزار می شود به این ترتیب شهر ما درآمد صادراتی زیادی را وارد اقتصاد کشور می کند، گل میخک قرمز یکی از گل های پرطرفدار در بازارهای صادراتی است و علاوه بر گل میخک قرمز، سفید و صورتی نیز ارجحیت دارد. ارسال گل از آنتالیا با کامیون و بار هوایی انجام می شود. بخش گل شاخه بریده که امسال نسبت به سال قبل پیشرفت داشته است، برای رسیدن به هدف امسال به تولید و صادرات خود ادامه می دهد.

اسماعیل یلماز گفت که گل های شاخه بریده آنتالیا که در گلخانه ها تولید می شوند به تمام نقاط جهان ارسال می شوند. یلماز با بیان اینکه این بخش که پس از شیوع بیماری همه گیر کاهش جزئی در نرخ رشد داشت، در مدت کوتاهی بهبود یافت، گفت: حجم صادرات را نسبت به سال 2022 15 درصد افزایش خواهیم داد. اسماعیل یلماز با بیان اینکه گل های برداشت شده از مناطق تولیدی در منطقه ایسپارتا در مدت زمان کوتاهی وارد بازار می شود، افزود: بخش گلکاری دوباره به سرعت پیشرفت خواهد کرد و نمایندگان این بخش انتظار حمایت دولت را در زمینه دریافت دارند. وام های بانک دولتی

منبع: Son Dakika



منبع