افزایش پایداری محصول با هوش مصنوعی

با افزایش شدید قیمت انرژی و کاهش سود گلخانه‌ها، Croptimus سود حاصل از تولیدکنندگان را افزایش می‌دهد و به طور همزمان نیاز به آفت‌کش‌ها و سایر نهاده‌هایی را که در غیر این صورت برای محصولات از دست رفته تلف می‌شوند کاهش می‌دهد – به طور چشمگیری پایداری در کشاورزی را بهبود می‌بخشد.

ری ریچاردز، ویکتور آسافوف، والریا کوگان، الکسی رتنر، ماریا استارستینا و رامونا توماس در GreenTech 2023

به گفته ایمری گابای، مدیر مشاوره مشتری حفاظت از محصول در بایر، اسرائیل، این تلاش موفقیتی بی‌دریغ بود، «آزمایش اولیه بسیار موفقیت‌آمیز بود و سیستم به خوبی با چالش‌های بسیاری در این زمینه مقابله می‌کند. ما در حال حاضر در حال کار بر روی ادامه همکاری بین شرکت های خود هستیم. وی در توضیح بیشتر توضیح داد: “تشخیص زودهنگام استفاده از مواد کمتر سمی را امکان پذیر می کند، به سرعت با آفت یا بیماری قبل از شیوع گسترده مقابله می کند و امکان سمپاشی دقیق یک منطقه کوچک را فراهم می کند – و در نتیجه، در هنگام دستیابی به محصولات تمیزتر، در مصرف آفت کش ها صرفه جویی می شود. ”

در گرمای سوزان و گرد و غبار در حال چرخش صحرای آراوا، Bayer Crop Science، اسرائیل، به تازگی همکاری خود را با فرماتا در پروژه ای به پایان رسانده است که برای اعتبار بخشیدن به مدلی برای کاهش استفاده از آفت کش ها از طریق استفاده از هوش مصنوعی طراحی شده است. این پروژه شامل انجام یک مطالعه امکان سنجی پلت فرم خودکار تشخیص آفات و بیماری فرماتا، Croptimus™، با هدف بررسی قابلیت های این سیستم بینایی کامپیوتری و اثبات اینکه چگونه تشخیص زودهنگام آفات و بیماری ها باعث افزایش پایداری می شود، بود. برای این منظور، Croptimus برای نظارت بر خربزه هایی که در تونل های مشبک در این محیط خشن رشد می کنند، نصب شد.

آلون کاپون، پرورش دهنده ای که سرپرستی این مطالعه را برعهده داشت، موافق بود: «اغلب فرماتا چیزهایی می یافت که من در آن زمان ندیده بودم. هر چه دیرتر متوجه مشکلی شوم، به درمان بیشتری نیاز است. اگر بعداً مشکلی پیدا کردم، باید دو تا سه درمان را قبل از اینکه کمک کند انجام دهم، اما اگر آن را به‌اندازه کافی زود با فرماتا پیدا کنم، حتی یک درمان می‌تواند کافی باشد، و می‌توانم از کاهش هدفمند استفاده کنم – بدون اسپری کردن کل مرکز.»



منبع

دکتر والریا کوگان، مدیر عامل فرماتا، افزود: «ما در فرماتا از این فرصت برای همکاری با بایر برای کاهش میزان استفاده از مواد شیمیایی توسط تولیدکنندگان بسیار قدردانی می کنیم. ما مشتاقانه منتظر ادامه این همکاری هستیم و هوش مصنوعی خود را برای تشخیص زودهنگام آفات و بیماری در دسترس کشاورزان در سراسر جهان قرار می دهیم.

این سیستم از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل هزاران تصویر جمع‌آوری‌شده روزانه توسط دوربین‌های نصب‌شده در مرکز استفاده می‌کند تا کوچک‌ترین نشانه‌های آفات و پاتوژن‌ها را شناسایی کند، که در صورت درمان نشدن، به سرعت از کنترل خارج می‌شوند و منجر به از دست دادن محصول و کاهش کیفیت محصول می‌شوند. تشخیص زودهنگام کلیدی است، Croptimus برای کاهش قابل توجهی از دست دادن محصول و ورودی های محصول (از جمله آفت کش ها) و کاهش چشمگیر زمان جستجو – در کل صرفه جویی قابل توجهی طراحی شده است.