باز کردن مزارع به روی بازدیدکنندگان فروش مستقیم مزارع نزدیک را افزایش می دهد و بالعکس

این مطالعه که این هفته در Agricultural and Resource Economics Review منتشر شد، به شناسایی انواع مزارع که در این فعالیت ها مشغول هستند کمک می کند. برای مثال، محققان نقاط داغ – خوشه‌هایی از مزارع که در گردشگری کشاورزی و فروش مستقیم در همان شهرستان و شهرستان‌های همسایه شرکت می‌کنند – در شمال شرقی، مناطق ساحلی در غرب و شهرستان‌های اطراف دریاچه‌های بزرگ پیدا کردند. تجزیه و تحلیل همچنین نشان می دهد که مزارع تحت مدیریت زنان از نظر آماری بیشتر درگیر گردشگری کشاورزی هستند تا فروش مستقیم.

کلودیا اشمیت، استادیار بازاریابی و سیستم‌های غذایی محلی/منطقه‌ای در کالج ایالت پن، می‌گوید: «گردشگری کشاورزی و فروش مستقیم منابع درآمد مکمل مهم و رو به رشد برای کشاورزان هستند که به برخی اجازه می‌دهد در حالی که نمی‌توانند در تجارت باقی بمانند. از علوم کشاورزی، که این تحقیق را رهبری کرد. “مطالعه ما نشان داد که عملیات گردشگری کشاورزی بیشتر با فروش مستقیم بیشتر در همان شهرستان مرتبط است و بالعکس. یعنی وقتی این فعالیت‌ها در نزدیکی یکدیگر انجام می‌شوند، مکمل یکدیگر هستند، نه رقابتی.»

کشاورزان از بسیاری از استراتژی های بازاریابی برای تنوع بخشیدن به درآمد خود و ماندن در تجارت استفاده می کنند. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که دو تا از این استراتژی‌ها – گردشگری کشاورزی و فروش مستقیم مزرعه – زمانی که در یک جامعه اتفاق می‌افتند، مکمل یکدیگر هستند. این یافته‌ها می‌تواند به کشاورزان و سازمان‌های محلی که از آنها حمایت می‌کنند کمک کند تا به‌طور استراتژیک برای انعطاف‌پذیری و رشد مزرعه برنامه‌ریزی کنند.

گردشگری کشاورزی، طبق سرشماری کشاورزی ایالات متحده، به عنوان «خدمات گردشگری کشاورزی و تفریحی مانند تورهای مزرعه یا شراب‌سازی، یونجه سواری، شکار، ماهیگیری و غیره» تعریف می‌شود. فروش مستقیم آنهایی است که مستقیماً از کشاورز به مصرف کننده انجام می شود، به عنوان مثال، در غرفه مزرعه، بازارهای کشاورزان، عملیات «خودت انتخاب کن» و از طریق ترتیبات مبتنی بر اشتراک. به گفته اشمیت، علاقه مصرف کنندگان به هر دو فعالیت، به ویژه از زمان شروع همه گیری COVID-19 در حال افزایش بوده است.

“سرشماری USDA کشاورزی بهترین منبع داده ای است که ما در حال حاضر برای مقایسه در طول زمان داریم. لیزا چیس، استاد توسعه دانشگاه ورمونت و مدیر ورمونت، گفت: با این حال، از آنجایی که گردشگری کشاورزی توسط سرشماری Ag به طور محدود تعریف می شود، منجر به دست کم گرفتن می شود و به ما اجازه نمی دهد بین انواع مختلف تجربیات کشاورزی ارائه شده تمایز قائل شویم. مرکز تحقیقات گردشگری “به طور مشابه، سوال فروش مستقیم فقط شامل محصولات غذایی، به استثنای محصولاتی مانند درختان کریسمس و گل های بریده می شود، و به ما اجازه نمی دهد بین فروش در مزرعه و خارج از مزرعه تمایز قائل شویم. این محدودیت ها درک ما از گردشگری کشاورزی و فروش مستقیم و توانایی ما برای حمایت از کشاورزان و جوامع آنها را در سراسر کشور مهار می کند.

محققان با استفاده از چندین منبع داده، از جمله سرشماری کشاورزی ایالات متحده، تجزیه و تحلیلی را در سطح شهرستان ایالات متحده انجام دادند تا تعیین کنند که آیا این فعالیت‌ها همدیگر را کاهش می‌دهند یا تقویت می‌کنند، هم در داخل شهرستان‌ها و هم در سراسر مناطق. به طور خاص، آنها درآمد مزرعه حاصل از گردشگری کشاورزی و فروش مستقیم، میزان همبستگی آنها و چگونگی دسته بندی این فعالیت ها از نظر جغرافیایی را بررسی کردند. آنها همچنین چندین متغیر دیگر را که بر درآمد مزرعه تأثیر می‌گذارند، از جمله ویژگی‌های مزرعه، ویژگی‌های مالک یا اپراتور مزرعه، نوع کشاورزی انجام شده، و شرایط اجتماعی-اقتصادی در شهرستان محل سکونت مزرعه، تجزیه و تحلیل کردند.

منبع: organicalberta.org



منبع