باکتری ها به عنوان جایگزینی برای آفت کش های شیمیایی

پروفسور Marnix Medema از دانشگاه و تحقیقات Wageningen (WUR) هماهنگ کننده یک کنسرسیوم تحقیقاتی است که در چند سال آینده به دنبال جایگزینی برای آفت کش های شیمیایی در بخش کشاورزی خواهد بود. آنها معتقدند که پپتیدهای ضد میکروبی ممکن است راه حلی ارائه دهند.

هر چیزی که گیاهان جذب می کنند در نهایت در بشقاب شما و به همین ترتیب در بدن شما، از جمله آفت کش ها، به پایان می رسد. آفت کش ها برای سلامتی شما و محیط زیست مضر هستند، به همین دلیل اتحادیه اروپا می خواهد استفاده از آنها را به شدت کاهش دهد.

مقاله ی کامل رو اینجا مطالعه کنید.



منبع سازمان تحقیقات علمی هلند (NWO) در مجموع 5.5 میلیون یورو طی پنج سال آینده به عنوان بخشی از برنامه NWO Kennisen Innovatieconvenant برای بررسی نقش میکروبیوم در چرخه مواد مغذی به نام Microbiome: Healthy به کنسرسیوم اعطا کرده است. از خاک تا روده و پشت.

مدما و همکارانش امیدوارند پپتیدهای زیست تخریب پذیری را کشف کنند که باکتری ها و قارچ ها را هدف قرار می دهند و بقیه میکروبیوم یک گیاه را تنها می گذارند. علاوه بر این، اگر باکتری‌هایی که این پپتیدها را می‌سازند، به‌عنوان عوامل بیولوژیکی حفاظت از محصولات استفاده شوند، این اطمینان حاصل می‌کند که آنها فقط در زمان و مکان مورد نیاز تولید می‌کنند.

هیچ ضرری برای مردم و محیط زیست ندارد
مدما می گوید: آفت کش های شیمیایی یک مشکل بزرگ هستند که باید سریع حل شود. “این محصولات برای تنوع زیستی مضر هستند، اما همچنین می توانند اثرات منفی بر میکروبیوم های گیاهی (باکتری های مفید) و سلامت انسان داشته باشند. ما می خواهیم به حل این مشکل کمک کنیم.”

مدما می‌گوید: «در حال حاضر اطلاعات کمی در مورد باکتری‌هایی که این پپتیدها را در گیاه تولید می‌کنند، نداریم. اما اکنون فناوری جدیدی در دسترس قرار گرفته است که به ما امکان می دهد پپتیدها را در مقیاس بزرگ شناسایی کنیم و فعالیت های بیولوژیکی آنها را آزمایش کنیم.

محلول ممکن است از باکتری هایی باشد که به طور طبیعی روی گیاهان وجود دارند و پپتیدهای ضد میکروبی تولید می کنند. پپتیدها اساساً پروتئین های کوچکی هستند و برخی از آنها می توانند پاتوژن ها را بدون آسیب رساندن به بدن انسان یا تنوع زیستی از بین ببرند.