بحران انرژی: پیش بینی با الگوریتم ها

قبلاً به گفته بسیاری از تولیدکنندگان ساده بود: کشت همیشه پیشرو بود. این بدان معنی است که توسعه محصول تحت نظارت قرار می گیرد و شخص مسئول مدیریت انرژی باید اطمینان حاصل کند که مقدار مناسب، صرف نظر از قیمت انرژی در آن زمان، همیشه در دسترس است.

انجام مستمر این ملاحظات و ارتباط دادن همه داده ها به یکدیگر عملاً برای یک پرورش دهنده غیرممکن است. خوشبختانه، این بحران با پیشرفت های تکنولوژیکی قوی در باغبانی گلخانه ای همزمان است. الگوریتم‌هایی مانند الگوریتم‌هایی که توسط Blue Radix توسعه داده شده‌اند، می‌توانند به طور مداوم این مبادله را انجام دهند و عمل درست را انجام دهند. پرورش دهندگانی که از این بحران برای مدیریت کسب و کار خود به شیوه ای جدید استفاده می کنند، خواهند دید که فرصت های جدیدی نیز ارائه می دهد.

جالب اینجاست که بسیاری از پرورش دهندگان استراتژی های کاملاً متفاوتی را نسبت به یک سال پیش دنبال می کنند که منجر به کاهش قابل توجه انرژی می شود. چیزی که قبلا غیرقابل تصور بود به هر حال اتفاق می افتد. روشنایی کمتر، کشت سردتر، همه چیز از گنجه بیرون کشیده می شود. در عین حال، این به معنای جستجو برای یک بهینه جدید است.

این با یک استراتژی جامد محصول و انرژی شروع می شود، اما این به تنهایی کافی نیست. در نهایت، تصمیمات پرورش دهنده تعیین می کند که مصرف انرژی در هر ساعت از روز چقدر خواهد بود.

در صبح، حداقل دمای لوله تنها زمانی مفید است که در انتهای محصول مرطوب باشد. و سپس این سوال مطرح می شود: آیا باید با هر بخش یکسان رفتار شود؟ و دمای لوله خوب با توجه به وضعیت محصول و پیش بینی هوای امروز چقدر است؟ پرورش دهندگان به طور مداوم این عوامل را بر اساس بینش خود در نظر می گیرند. با این حال، نمی توان همه این تصمیمات را به شیوه ای بهینه و بسیار مکرر اتخاذ کرد. به همین دلیل است که تولیدکنندگان معمولاً از حاشیه ایمنی استفاده می‌کنند: چگونه اطمینان حاصل می‌کنید که حداقل از مشکل دوری کنید؟ من معتقدم که می توان این کار را بهتر انجام داد.

Blue Radix می تواند بر اساس محاسبات دقیق و تجزیه و تحلیل داده ها، آب و هوای گلخانه را بسیار دقیق کنترل کند. به طور مداوم، 24×7. از آنجایی که الگوریتم‌های ما به آینده نگاه می‌کنند، از قبل شرایط آب و هوایی آینده را در نظر می‌گیریم. به عنوان مثال، زمانی که دما ناگهان به شدت کاهش می یابد، پنجره ها را زودتر می بندیم. اما این کار را فقط در صورتی انجام می دهیم که باد از جهت خاصی می آید و رطوبت تحت کنترل باشد. به این ترتیب Crop Controller یک آب و هوای پایدار و پیش بینی کننده ایجاد می کند. با ترکیب همه منابع داده های موجود، پرورش دهندگان می توانند کنترل بهینه آب و هوا را با دقت بسیار بیشتری در هر بخش به دست آورند و در نتیجه اتلاف انرژی به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

متعاقباً، پیوند با مدل‌های انرژی این امکان را فراهم می‌کند که استراتژی محصول را با استراتژی انرژی هماهنگ کنیم. چه چیزی سودآورتر است؟ تولید بیشتر یا مصرف انرژی کمتر؟ با سنجیدن هزینه ها و درآمدها با یکدیگر، می توان تعادل ایده آل را در هر زمانی از روز تعیین کرد. این اجازه می دهد تا از هر یورویی که صرف انرژی می شود به خوبی استفاده شود.

این دیگر قابل تحمل نیست. نه تنها از نظر هزینه – اغلب یک انتخاب پایدار نیست. ما باید با حداقل ضایعات رشد کنیم: هر ژول گرما، هر کیلووات ساعت برق و هر کیلو CO2 باید به رشد کمک کند. این امر مستلزم در نظر گرفتن مداوم داده های محصول، داده های آب و هوا و هزینه ها است.

برای اطلاعات بیشتر:
ریشه آبی
[email protected]
www.blue-radix.com



منبع

وینستون چرچیل زمانی گفت: «هرگز یک بحران خوب را هدر ندهید». و او می دانست زیرا تعداد کمی را تجربه کرده بود. حتی در حال حاضر، بسیاری از کشاورزان احساس بحران شدیدی را تجربه می‌کنند: ما فقط پس از همه‌گیری کووید قبل از ظهور بحران بعدی، نفس راحتی کشیده بودیم. بسیاری از شرکت ها از افزایش قیمت انرژی ناشی از جنگ در اوکراین و انتقال انرژی به شدت آسیب دیده اند. در اینباره چکاری می توانیم بکنیم؟ چگونه پاسخ دهیم؟ در این وبلاگ، رودولف دو وتن، مدیر ارشد اجرایی Blue Radix، بحران انرژی فعلی را منعکس می کند.