بهترین و شناخته ترین نوع گل رز | dastchinflower

رز فلوریبوندا برای سطح های زیر کشت بسیار بزرگ ایده آل می باشد. برخی از واریته های رز مذکور دارای عطر و برخی دیگر فاقد بو هستند. رز موشاتا گیاهی است که بافت نامناسب و PH بالای خاک را به خوبی تحمل می کند. تنوع گل رز وحشی در ایران بسیار زیاد است که در ادامه دو نمونه از آنها را بررسی می کنیم. رز های وحشی دارای رشد زیاد، مقاوم و کم توقع هستند و به مراقبت و نگهداری کمی نیاز دارند.

http://bongahekhodro.ir

گلدهی این گیاه در بهار شروع می‌شود و تا پاییز بار‌ها تکرار می‌شود. رز میکلانژ گل‌های بزرگی به رنگ زرد کره‌ای و ظاهر فوق العاده زیبای قدیمی دارد. برای کاشت رز میکلانژ جایی را انتخاب کنید که آفتابگیری متوسط داشته باشد. این گیاه به ۱.۲ متر می‌رسد و به آبیاری متوسط نیاز دارد. گل‌های زرد و زیبای آن در اواسط بهار تا پاییز ظاهر می‌شوند. انواع گل رز نسبت به دیگر گل‌ها تاریخچه‌ای بسی طولانی دارد.

معنی و نشانه رنگ های گل رز

از طرفی دیگر بافت رسی مجله خبری گل و گیاه رطوبت بیشتری را جذب می کند و ممکن است در صورت آبیاری بیش از حد، ریشه های گیاه پوسیده شوند با این اگر خاک باغچه یا گلدان شما رسی است، بهتر است به آن مقداری کمپوست اضافه کنید. تغذیه و کوددهی گل رز در باغچه نیازمند یک تعادل غذایی مناسب بین عناصر ریز مغذی و درشت مغذی می باشد. پس از بررسی خشک بودن خاک، باید در دل آن حفره ای به اندازه ی 30 سانتی متر ایجاد کنید و سپس درون حفره را از آب پر کرده و منتظر بمانید تا با طی شدن 15 دقیقه آب به صورت کامل تخلیه شود. 7_ گل رز توانایی میوه دار شدن را دارد به طوری که میوه تولیدی آن به شکل توت بوده و اغلب قرمز رنگ است، البته ناگفته نماند گاها مشاهده شده است که میوه تولیدی گل رز به رنگ سیاه و یا بنفش نیز بوده است.

گل رز مینی فلورا  یا گل رز مینیاتوری:

خاکهای آلومینیو سیلیکاتی هستند که حدود1000 درجه سانتیکراد حرارت دیده اند.خصوصیاتی مشابه ماسه ولی سبک را دارند. در اين شرايط دمايي گلها بعد از حدود 48 ـ 40 روز آماده برداشت مي شوند. گياه بايستي از شرايط دمايي مناسب براي رشد و نمو برخوردار باشد. در کانینا در شرایط نور کم وسرما پایه به حالت رکود می رود، پایه های مولتی فلورا نیز قوی بوده و خواب زمستانه ندارند. پایه های مانتی نیز رکود زمستانه نداشته و در آمریکا زیاد استفاده می شود. به اين خاطر در انتخاب رقم و آماده كردن خاك و بستر توليد بايد دقت كافي كرد، چون اصلاح و تعويض آنها در طول توليد هزينه دار خواهد بود.

  • شاید برخی گونه ها را در اولین نگاه تصور نکنید که از خانواده گل رز است.
  • گل رز در رنگ آبی معمولاً در طبیعت موجود نیست و با کمک اصلاح ژنتیکی تولید شده اند.
  • گل رز هلندی به راحتی در کنار دیوار رشد کرده و بالا می رود.
  • گل رز Grandiflora در مقایسه با دیگر گل های رز بسیار بلندتر است، این نوع گل در دسته گل های چای ترکیبی قرار می گیرد.
  • این گل رز ترکیبی آلبا است، به این معنی که ویژگی های عطر و بوی عالی و مقاومت در برابر بیماری را دارد که جزو ویژگی های مهم گل های رز قدیمی است.
در موقع مناسب دانه ها را در کرتهای وسیعی که خاک کرتهای آن قبلا حاضر شده و به اندازه کافی عمیق است، به ردیف بفواصل ۲۰ سانتیمتر و عمق یک سانتیمتر بکارند. اگر دانه ها در پاییز کاشته می شوند برای جلوگیری از نفوذ سرما و یخ زدن، بهتر است روی کرت ها را با قشری از پهن اسب پوشاند. پس از اینکه بوته ها قوی شدند سال دوم آنها را یا در کرت مخصوصی با فاصله ۵۰ سانتیمتر کاشته یا در گلدان های بزرگتری می گذارند تا شروع به گل دادن کند. در دو زمان کاشتن دانه های گل سرخ برای زیاد کردن آن مورد استفاده است. یکی برای به دست آوردن جورهای تازه و دیگری کاشتن دانه های نسترن برای تهیه پایه های جوان و سالم قابل پیوند.

رز رونده Dublin Bay