جزوه LED و خطرات بالقوه سلامتی

این محدوده طول موج همراه با دید طولانی مدت می تواند باعث آسیب جبران ناپذیری به چشم (شبکیه) شود. این خطر خطر نور آبی نامیده می شود. این خطرات را می توان به خوبی مدیریت کرد. اگر اقدامات مندرج در بروشور انجام شود و رعایت شود هیچ خطری وجود ندارد.

این جزوه با همکاری بنیاد هلندی علوم روشنایی (NSVV)، دانشگاه و تحقیقات واگنینگن (WUR)، Rofianda و Signify تولید شد و توسط تامین کنندگان ذکر شده در جزوه تایید شده است.

جزوه (به زبان هلندی) از طریق این لینک قابل مشاهده است.

بدون خطر
به طور کلی، ال‌ای‌دی‌هایی که برای روشنایی همسان‌سازی استفاده می‌شوند، حاوی نور کمی از طیف فرابنفش یا مادون قرمز هستند و بنابراین برای پوست خطرناک نیستند. خطر کاربرد گلخانه ای در نور آبی (400-500 نانومتر) به عنوان بخشی از نور به اصطلاح PAR (یا رشد) است.

به اصطلاح خطرات فوتوبیولوژیکی ناشی از قرار گرفتن در معرض منبع نور با تابش انرژی در طول موج های مختلف (فرابنفش، مرئی و مادون قرمز) طیف مرتبط است. علاوه بر این، آنها به مدت زمان قرار گرفتن در معرض تابش، شدت و فاصله از منبع نور بستگی دارند. خطر بالقوه برای هر نوع منبع نوری وجود دارد و مستقل از نور طبیعی (خورشید) یا نور مصنوعی (HPS/SON-T یا LED) است.

منبع: Glastuinbouw Nederland



منبع

استفاده از ال ای دی در باغبانی گلخانه ای مورد توجه قرار گرفته است، تا حدی به دلیل مقررات باغبانی گلخانه ای بازده انرژی (EC). Glastuinbouw Nederland گزارش می دهد که این منجر به سؤالاتی در مورد خطرات احتمالی سلامت انسان هنگام کار در زیر نور LED می شود. در پاسخ، Stigas و Glastuinbouw Nederland یک جزوه با اقداماتی که تولیدکنندگان می‌توانند انجام دهند و انتخاب‌هایی که می‌توانند انجام دهند که کار با LED‌ها را بدون خطر می‌کند، گردآوری کرده‌اند.