دانلود آهنگ علیها گل لاله Aliha Gole Lale | dastchinflower

گل ها به حالت آویزان و زنگوله ای، بسیار زیبا و به رنگ های مختلف زرد، قرمز، صورتی مشاهده می شوند (شکل 5). سوخ آن پوشش دار و دارای 6 برگ فلسی است که به صفحه پایه ای چسبیده است. فلس های گوشتی آن به طور متحدالمرکز قرار گرفته و مریستم انتهایی را در بر می گیرند. هر سوخ، 2 تا 3 سوخک تولید کرده که هر کدام از آنها بعد از 2 الی3 قابلیت گلدهی دارند. اندازه و وزن یک سوخ از اصلی ترین فاکتورها در گلدهی گل لاله است، به طوری که هر چه سوخ بزرگتر و سنگین تر باشد ذخیره غذایی بیشتری دارد. مناسب ترین سوخ ها برای گلدهی 12 الی 14 سانتی متر است.

کاشت پیاز گل لاله در گلدان:

گل لاله از 3 کاسبرگ مانند گلبرگ با رنگ‌های متنوع و 6 پرچم و تخمدان آن از 3 خانه و کلاله 3 شاخه ای می باشد. از مشخصات لاله لکه های تیره است که به آن چشم هم می گویند. همچنین در مُهری استوانه‌ای شکل مربوط به ۲۰–۱۹ سده پیش از میلاد، که از تمدن عیلام در ایران به دست آمده‌است، نقش گل لاله وجود دارد.

نحوه نگهداری و مراقبت از گل لاله در منزل

در تهیه داروهای خواب‌ آور از این گیاه استفاده می‌کنند. برخی از افراد امکان دارد نسبت به این گل حساسیت نشان دهند چرا که به دلیل داشتن tuliposides و tulipalins باعث میشوند تا افراد دچار حساسیت گردند. شپشک آرد الود از برگسار و غنچه های گیاه تغذیه می کنند. لاله ها بدلیل اثر تسکین سریع مورد خوبی برای جای گزیدن حشرات، نیش زنبورها، بهبود سوختگی ها و حساسیت های پوستی می باشد که باید طبق مشورت با کارشناسان مرتبط استفاده کنید. برای زهکشی بهتر گلدان لایه زیرین گلدان را با سنگریزه پر کنید. خاک این گل باید خاکی با زهکشی بسیار بالا و سبک باشد.

http://bongahekhodro.ir

مجله خبری گل و گیاه لاله از طریق بذر و سوخ قابل تکثیر و افزایش می باشد. 2 سال برای سوخ دادن بذر بعد از کاشت زمان نیاز است و 6 سال برای گل دهی سوخ ها طول می کشد. گل لاله از رشد جوانه هایی که در محور سوخک های اطراف سوخ تشکیل شده که در افزایش تجاری قابل استفاده است.

انتهای ساقه ی گل ها را قبل از گذاشتن در آب و به اندازه ی حدود نیم سانتی متر به صورت مورب ببرید و برگ های اضافه ی آن را هم بچینید. یادتان باشد هر روز انتهای ساقه ها را ببرید و آب گلدان را به طور کامل عوض کنید. پیاز لاله نیز در چرخه زندگی خود به دماهای خاصی نیاز دارد تا نیاز سرمایی آن برطرف شود که اطلاعات لازم در مورد این مسئله در قسمت چرخه زندگی این گیاه آورده شده است. اگر لاله های شما شروع به رشد بیشتر از ساقه های دیگر در دسته گل خود کردند، نگران نباشید – می توانید دوباره آنها را کوتاه کنید تا با بقیه ساقه ها مطابقت داشته باشند. همانطور که رشد می کنند، می توانند کمی خم شوند و آویزان شوند. توصیه می کنیم از گلدان باریک تری استفاده کنید تا آنها را محکم و راست نگه دارید.

  • رنگ سفید ملایم لاله ها حال و هوای بسیار آرام و شادی به فضا می دهد.
  • هنگام کاشت حفره‌هایی در خاک باغچه ایجاد کنید و پیازهای گل را در عمق 10 سانتی‌متری خاک قرار دهید.
  • آنها برای یک قرار عاشقانه یا خواستگاری ایده آل هستند .