دریای آفتابگردان در جشن سالگرد موزه ون گوگ با لمس سلطنتی

در 2 ژوئن 2023، دقیقاً پنجاه سال پیش بود که موزه ون گوگ درهای خود را باز کرد. موزه مشهور آمستردام این نقطه عطف مهم را با جشنواره هنر آفتابگردان در موزه پلین جشن گرفت. در طول جشن سالگرد، پرنسس بئاتریکس از طرف امیلی گوردنکر (مدیر موزه ون گوگ) یک گل آفتابگردان دریافت کرد. پنجاه سال پیش در افتتاحیه موزه به مادر پرنسس، ملکه جولیانا، یک گل آفتابگردان اهدا شد.

به پرنسس بئاتریکس یک گل آفتابگردان توسط امیلی گوردنکر، مدیر موزه ون گوگ اهدا می شود. عکس: Jelle Draper

امیلی گوردنکر، مدیر موزه ون گوگ، گفت: «خوشحالیم که شریک وفادار ما تاکی، امکان به اشتراک گذاشتن زیبایی گل آفتابگردان محبوب ون گوگ را با تمام آمستردام فراهم می کند. چه روش شگفت انگیزی برای جشن گرفتن پنجاهمین سالگرد ما.»

در اوایل روز، کارکنان موزه ده‌ها هزار گل آفتاب‌گردان را به آنها اهدا کردند و پلین موزه را به دریایی از گل‌های آفتابگردان تبدیل کردند. بازدیدکنندگان این فرصت را داشتند که دوچرخه های خود را با گل های آفتابگردان تزئین کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند از دیوار رنگارنگ سلفی عکس بگیرند و گل‌های آفتابگردان را به خانه ببرند. تاکی، شریک موزه ون گوگ از سال 2015، حمایت مالی گل‌های آفتابگردان را برای جشن سالگرد با شاهزاده بئاتریکس و جشنواره هنر آفتابگردان انجام داد.

برای اطلاعات بیشتر:
تاکی اروپا
Stoofweg 6
4697 RS، سینت آنالند
تلفن: +31 (0) 166 653 460
www.takii.eu



منبع

گل های آفتابگردان حمایت شده توسط تاکی از اریک اورتوم تولید شد. زیدکوپ مسئول تزیینات گل آفتابگردان جشنواره بود.