شرایط نگهداری گل لاله و پیاز لاله در خانه آموزش مجازی نگهداری گل و گیاه جوانه بان | dastchinflower

اگر قبل از کاشت خاک باغچه را با استفاده از کمی کود حیوانی و ماسه پر کنید در رشد و نمو لاله بسیار یاری خواهد رساند. در هنگام کاشت گیاه در باغچه حتی الامکان سعی شود از مناطقی که دارای سایه هستند استفاده شود تا گل موجود ماندگاری بالایی داشته باشد. همان گونه که از شکل ظاهری گل لاله می توان دید این گل از جمله گل هایی است که دارای ظاهری بسیار زیبا و لطیف است.

  • گل لاله با نام علمی Tulipa spp و نام انگلیسی Tulip گیاهی پیاز دار از خانواده سوسنی‌ها است.
  • پیاز را از گلدان خارج کنید و به کمک یک بیلچه باغبانی، خاک های چسبیده به پیاز را به خوبی پاک کنید.
  • این گل ماندگاری کوتاه و حداکثر تا حدود یک ماه دارد.
  • سقط و مرگ گل لاله می تواند یک گل یا قسمتی از آن گل می باشد.

بخشهای جدا شده را به خوبی بررسی کنید و هر قسمتی را که به نظر نرم و دفرمه می‌آمد از آن جدا کنید. در نهایت پیازهای جدا شده و پیاز مادر را در عمقی 3 برابر اندازه پیاز، مجدد بکارید. گل لاله آب زیادی را در ساقه های خود می کشد و به آب زیادی نیاز دارد به محض کم شدن آب گلدان به آن آب اضافه کنید تا گل شما پژمرده نشود.

بیش از 3000 نوع لاله وجود دارد

گل لاله در اشعار و ادبیات فارسی هم نشانگر قلب عاشق و گل لاله سرخ، نماد عشق بی پایان و ابدی عاشق به معشوق است. گل لاله، گلی جذاب از خانواده ی سوسنی ها با نام علمی Tulipa sppاست و به دلیل تنوع در نوع و رنگ هایی که دارد یک گزینه ی عالی برای فرش کردن باغچه هاست. گل لاله دراصل متعلق به ایران می باشد و بعد به ترکیه وارد شده و از آنجا جهانی شده است. زمان ورود این گل به هلند با محبوبیت زیادی روبرو شد و به طور وسیعی به کشت رسید که امروز هلند به مهم ترین مولد و صادرکننده گل لاله مبدل شده است.

گیاهان آپارتمانی

طبقات پایین یخچال ممکن است بسیار سرد باشد و مجله خبری گل و گیاه نگهداری پیازهای لاله نباشد. برای طولانی‌ترین عمر گلدان، ساقه‌های گل لاله را به صورت مورب برش دهید، سپس دو سوم بالای گل‌ها را در قیف روزنامه بپیچید و به مدت یک یا دو ساعت در آب خنک قرار دهید. سپس ساقه ها را مجددا برش دهید و لاله ها حداقل یک هفته ماندگاری دارند.

http://bongahekhodro.ir

تکثیر و ازدیاد گل لاله عباسی از طریق کاشت بذر در اوایل بهار و یا تقسیم ریشه انجام می گیرد. کاشت بذر این گیاه بعد از آخرین یخبندان زمستان و در اوایل فصل بهار انجام می شود. بدین منظور بعد از تهیه بستر مناسب کشت ، بذر گل لاله عباسی برای تسریع در رشد به مدت 24 ساعت در آب قرار می گیرد. سپس بذرها را روی سطح بستر ریخته می شود و حدود 1 سانتیمتر خاک یا کود مناسب روی آن ها پخش و سپس با آب پاش اقدام به آبیاری می گردد. دمای مورد نیاز برای جوانه زنی بذرها در حدود ۱۳ تا ۲۰ درجه سانتیگراد است. پس از 14 الی 20 روز بذرها جوانه می زنند و رشد می کنند.

کود مناسب برای تقویت گل لاله