شیدایی لاله و صنعت چند میلیون دلاری

لاله‌ها بسیار متنوع، در دسترس، تمیز، زیبا و ارزان هستند – در اینجا، در سوپرمارکت‌های اروپایی، یک دوجین آن حدود 2.50 یورو قیمت دارد. به ندرت بیش از 40 یا 50 سنت برای یک پیاز گل لاله زیبا – که برخی از باغبانان معتقدند که لاله ها به عنوان محبوب ترین گل در جهان، جایگاه شماره 1 را از گل رز می گیرند.

چیزی که آنها مطمئناً و با فاصله زیاد از آنها پیشی می گیرند ارکیده ها، سنبل ها و نرگس ها هستند که در میان پرفروش ترین گل های اروپا نیز ظاهر می شوند. علاوه بر جذابیت، آنها فاقد معانی عاشقانه یا غم و اندوه متصل به گل های دیگر هستند.

در forbes.com بیشتر بخوانید



منبع لاله‌ها میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان در همه رنگ‌های قابل تصور، چند رنگ یا سه رنگ، راه راه، مجعد، دو یا تک گلبرگ، بهار را با سایه‌های پر جنب و جوش خود، نوید می‌دهند.

ابرا لی، باغبان و مورخ، به مونا چلبی، ستون نویس در گاردین گفت: «ترک های درخشان آن ها جالب، جذاب است و یک انفجار رنگ را ارائه می دهد. «در حالی که سایر شکوفه‌ها مانند نرگس و شکوفه‌های گیلاس بیداری آرام و ظریف را به بهار ارائه می‌کنند، لاله‌ها به شکلی باشکوه از راه می‌رسند، جسور هستند و میز را تکان می‌دهند و اینجا هستند تا مهمانی را شروع کنند.»