قرارداد قرارداد امضا شد: ساخت و ساز Rootz می تواند شروع شود

نوآورانه، دایره ای و پایدار
مرکز دانش یکی از مهم ترین بخش های Treeport مرکز تجاری (BCT) در زوندرت خواهد بود. BCT به قلب صنعت پرورش درخت اروپا تبدیل شده است و این مرکز به قلب منطقه شرکت تبدیل شده است. این پارک در یک پارک قلبی شکل (50٪ در سمت هلندی و 50٪ در سمت بلژیک) با لبه درختان قرار دارد. نوآورانه، دایره ای و پایدار خواهد بود.

پس از یک روند انتخاب فشرده که چند ماه به طول انجامید، قرارداد ساخت Rootz – مرکز دانشی که در مرکز تجاری Treeport در زوندرت ساخته خواهد شد – امضا شد. این بدان معنی است که ساخت مرکز می تواند آغاز شود – یک نقطه عطف خاص که جشن گرفته می شود.

انتخاب پیمانکار
به منظور یافتن پیمانکار مناسب برای ساخت مرکز دانش روتز، روند انتخاب گسترده ای دنبال شده است. این در پایان سال 2022 آغاز شد. به سه شرکت ساختمانی این فرصت داده شد تا خود را از طریق یک مسابقه معرفی کنند. گروه گسترده ای حضور داشتند و زمین ها را در نقاط مختلف ارزیابی کردند. به دنبال آن فرصتی برای ارائه یک افزودنی کتبی به زمین فراهم شد.

مرکز دانش ایجاد خواهد شد تا بتواند فعالیت های مرتبط با بخش را تسهیل کند. این شامل تحقیقات گیاهی، کشاورزی عمودی، تحقیق در مورد مواد تشکیل دهنده، ربات سازی، ساخت و ساز مبتنی بر انرژی و زیستی، تجزیه و تحلیل خاک و آب، و بسیاری موارد دیگر است.

این ساختمان به یک اقامتگاه چند منظوره (MFA) با فضایی برای کاربران مختلف تبدیل خواهد شد. ساختار مدولار اجازه می دهد تا پلان های مختلف طبقه. این می تواند شامل یک رستوران، فضای نمایشگاهی (پرورش درخت)، فضاهای اداری انعطاف پذیر، اتاق های مطالعه، کلاس های درس و آزمایشگاه ها باشد. جاه طلبی ایجاد یک ساختمان مدور است که با استفاده از ساختار چوبی پایدار ایجاد شده است. علاوه بر این، از مواد پایه زیستی و گیاهی استفاده می شود. رابطه با کشت درخت در دهلیز بزرگ قابل مشاهده است، جایی که برای درختان خاصی که در سرتاسر ساختمان قابل مشاهده هستند، فضایی وجود دارد. فضای بیرونی (سبز) مجهز به مزارع آزمایش، فیلتر هلوفیت و اتاق گلخانه و آب و هوا خواهد بود.

لحظه خاص در GrootGroenPlus 2023
این واقعیت که ساخت Rootz در نهایت آغاز می شود، البته یک نقطه عطف مهم در کل روند توسعه BCT است. به ساختمانی خاص تبدیل می شود که کارفرما و پیمانکار در انتخاب مصالح، جنبه ابتکاری و ارتباط با درختکاری و منطقه، یکدیگر را پیدا خواهند کرد.

در نهایت، پس از یک زمین اضافی، Bouwbedrijf BV از Moeskops انتخاب شد. سپس یک تیم ساخت و ساز تشکیل شد، ایده های اصلی مطرح شد، یک طرح اولیه ایجاد شد، درخواست مجوز تنظیم شد، طرح نهایی شد و اکنون می توانیم عملا ساخت و ساز را شروع کنیم. انتظار می رود مرکز دانش در مدت یک سال تکمیل شود. در این فاصله، ما به کار بر روی طرح های طراحی ساختمان و محوطه اطراف آن ادامه خواهیم داد.

در طی امضای مارسل ارلمانز از طرف Bouwbedrijf BV از Moeskops و Chantal van Kuyck از طرف Treeport BCT Partners BV، قبلاً گزارش شده بود که خواستار جشن خاصی شده است. این در طول سی و سومین نسخه GrootGroenPlus، که از 4 تا 6 اکتبر برگزار می شود – نمایشگاه تجاری حرفه ای در فضای سبز، جایی که کل صنعت در آن حضور خواهد داشت، برگزار می شود. اطلاعات بیشتر در مورد این جشن به زودی منتشر خواهد شد.



منبع