مطالعه اهمیت گل های زینتی و طبیعت را در زندگی و رفاه آشکار می کند

به طور خاص، ارتباط گل‌ها با زنانگی، و معانی گل‌های خاصی که تحت تأثیر موقعیت جغرافیایی قرار گرفته‌اند، یافت شد. در حالی که عکس‌های صحنه طبیعت واکنش‌های مثبتی را برانگیخت، عکس‌های گل ترجیح داده می‌شدند، که جایگزینی صرف طبیعت با گل را رد می‌کرد و بالعکس.

مردم پیوند باستانی و قوی با گل ها دارند که به عنوان اثر مثبت بر خلق و خوی شناخته شده است. در طول همه‌گیری COVID-19، فروش گیاهان زینتی افزایش یافت و بسیاری به باغبانی روی آوردند، احتمالاً راهی برای مقابله با افزایش همه‌جای روحیه منفی پس از قرنطینه و انزوای اجتماعی.

نقاشی‌های گل نسبت به عکس‌ها احساسات مثبت کمتری را برانگیخت، زیرا مردم بیشتر با این هنر ارتباط داشتند تا خود گل. این مطالعه اهمیت گل‌های زینتی و طبیعت را در زندگی و رفاه ما آشکار می‌کند و از این رو پرورش و ترویج آنها ضروری است.

ماهیت پیوند خاص بین انسان و گل نیاز به توضیح بیشتری دارد. به این معنی، کارشناسان یک مطالعه جامع روش‌های ترکیبی آنلاین را انجام دادند و از 253 فرد (سن 18 تا 83 سال) از پیشینه‌های قومی و قاره‌های مختلف، در مورد افکار و احساساتشان نسبت به عکس‌های گل‌ها، مناظر طبیعت و نقاشی‌های گل، نظرسنجی کردند. آنها دریافتند که تماشای تصاویر و نقاشی‌های گل‌ها و همچنین صحنه‌های طبیعت باعث ایجاد احساسات مثبت می‌شود و شرکت‌کنندگان پاسخ‌های مثبت مختلفی را به تصاویر گزارش کردند.

تحقیق کامل را در: www.researchgate.net بخوانید

اوراکامی، ژاکلین و هوس، افرات و ناگامین، میتسو و چامانسکی کوهن، یوهانا و زکای، میشل. (2022). تجربه احساسی گلها: بزرگنمایی، بزرگنمایی و نقاشی. باغبانی. 8. 668. 10.3390/horticulturae8070668.



منبع