مگس های شناور سازگار و مکمل: Eupeodes-System و Sphaerophoria-System

Eupeodes-System که از نظر دما مکمل یکدیگر هستند، برای دماهای پایین تر مناسب هستند در حالی که Sphaerophoria-System در دماهای بالاتر رشد می کنند. در همین حال، ترکیبی از دو محصول هاورفلای برای زمانی که دما متغیر است، یعنی صبح خنک و تا ظهر گرم است، ایده آل است.

برای اطلاعات بیشتر:

این دو مگس شناور از شکارچیان شته های عمومی حریص هستند. پرنده های قوی، ماده های بالغ به سرعت در میان محصول پخش می شوند، به جستجوی کلنی های شته برای تخم گذاری می گردند، اغلب قبل از شناسایی در محصول به دنبال شیوع آفات هستند.

Eupeodes corollae و Sphaerophoria rueppellii بالغ عمر طولانی دارند و هر ماده قادر است صدها تخم بگذارد. در طول عمر خود، یک لارو Eupeodes می تواند 500-1000 شته را مصرف کند، در حالی که یک لارو Sphaerophoria می تواند تا 200 شته را تنها در 9 روز ببلعد.

علاوه بر این، این دو مگس شناور نیز بسیار سازگار و مکمل با محلول‌های بیولوژیکی تجاری موجود برای کنترل شته‌ها هستند.

تلفن: +32 14 25 79 80



منبع

Sphaerophoria-System برای دماهای بالاتر
با پیشرفت فصل، دمای گلخانه ها می تواند افزایش یابد. نور روز کافی برای Sphaerophoria-System مهم است و در دماهای بالاتر عملکرد بهتری نسبت به Eupeodes-System دارد. Sphaerophoria-System با محدوده بهینه بالاتر از 25 تا 35 درجه سانتیگراد، دمای تا 40 درجه سانتیگراد را تحمل می کند و برای برنامه های کنترلی در اواسط تابستان ایده آل است.

Biobest Group NV

چه موقع باید استفاده کرد

Eupeodes-System و Sphaerophoria-System در دسته ای خاص خود خدمات اکوسیستمی دوگانه را ارائه می دهند، زیرا این مگس های شناور بالغ که از گرده و شهد تغذیه می کنند نیز می توانند در گرده افشانی محصولات کمک کنند.

زنبورهای انگلی مانند Aphidius-System در حالی که ستون فقرات برنامه‌های کنترل شته‌ها باقی می‌مانند، بسیار خاص هستند – قادر به انگلی کردن همه گونه‌های شته نیستند. در مقابل، دو مگس شناور ما، Eupeodes-System و Sphaerophoria-System، از طیف کاملی از تمام شته های معمولی تغذیه می کنند.

سازگار و مکمل
Eupeodes-System و Sphaerophoria-System در حال تبدیل شدن به ابزارهای ارزشمندی هستند که به ارائه راه حلی پایدار برای کنترل شته ها در طیف وسیعی از محصولات در سراسر جهان کمک می کنند.

Eupeodes-System مقاوم به سرما
بیشتر گونه‌های مگس‌های هواساز دارای محدوده دمایی بهینه بین 20-35 درجه سانتیگراد هستند. با این حال، Eupeodes شرایط کمی خنک‌تر را ترجیح می‌دهد که تا دمای 10 درجه سانتی‌گراد فعال باقی بماند، در حالی که محدوده بهینه آن 15-25 درجه سانتی‌گراد است. این امر Eupeodes-System را برای شروع برنامه های کنترل شته در محصولات بهاره و همچنین برای کنترل پایان فصل در پاییز ایده آل می کند.