نشست در مورد تاثیر کیو ارگانیسم ها Treeport Zundert توسط افراد زیادی بازدید شد

کتاب بازی
ماریکه نشان داد که فیلمنامه Xylella تقریباً آماده است. یک ماده پیچیده که در آن شکست دادن باکتری غیرممکن به نظر می رسد، اما شکست ناقلانی که Xylella می تواند منتقل کند یک امکان است. پس از شیوع، یک منطقه حائل حداقل 5 کیلومتری در اطراف آلودگی ایجاد می شود. در آن زمان، عرضه یا صادرات گیاهان میزبان امکان پذیر نیست (برای Xylella، حدود 400 گونه). اقدامات اضطراری نه تنها برای شرکت‌های تولیدکننده، بلکه برای همه شرکت‌های داخلی و خارجی که این گیاهان میزبان (آلوده) به آنها تحویل داده شده‌اند، و همچنین برای شهروندان، فضاهای سبز عمومی و طبیعت اعمال می‌شود. اقدامات دقیق، که بسیار به شرایط بستگی دارد، تنها پس از 4 سال قابل برداشتن است و در برخی موارد، یک منطقه نیز می تواند به مدت 5 سال بسته شود. این تاخیر می تواند دلایل مختلفی مانند شرایط آب و هوایی، دوره، مقاومت و مخالفت داشته باشد. گزارش جدید حاکی از آن بود که اگر چیزی در ماه اکتبر پیدا شود، تا ژوئن تا حدودی عدم اطمینان وجود خواهد داشت. تحقیق فقط از ژوئن تا سپتامبر امکان پذیر است زیرا بردارها فقط در آن زمان وجود دارند. بنابراین، تحویل سریع اطلاعات ردیابی بسیار مهم است. پیام اصلی برنامه صبحگاهی این بود: کتاب راهنمای ارتباطات بحران را از قفسه بردارید و از به روز بودن آن مطمئن شوید.

در نتیجه، بیش از 50 نماینده (رسمی و اداری) از شهرداری های هلندی نهالستان درختان، شهرداری های مرزی بلژیک، اتحادیه های کارگری، موسسات دانش و شرکای اتحاد گرد هم آمدند تا تمرین بحران ملی را که در سال 2022 در اوفئوسدن برگزار شد، ادامه دهند. با معرفی شهرداری های مرزی و شرکای ائتلافی، نسبت به جلسات قبلی به مخاطبان بیشتری ارائه شد. Björn Kohlmann برنامه و مسیر را تشریح کرد.

این جلسه توسط جان اوستوگلز، رئیس Treeport و رئیس رالف بوگرز از شهرداری میزبان زوندرت افتتاح شد. رئیس روز، دیوید بومر، مدیر Treeport، هدف روز را بیان کرد: افزایش آگاهی، دیدن تأثیرات و شنیدن در مورد آن، اما مهمتر از همه، مردم را ترغیب کنید که اقدام کنند.

روز شریک اتحاد سالانه Treeport در Boomkwekerij Ron van Opstal عضو Treeport برگزار شد. به عمد انتخاب شد که این روز را با یک گردهمایی ملی در مورد ارگانیسم های کیو ترکیب کنیم.

تجزیه و تحلیل تاثیر
پس از ارائه، بازدید از شرکت و چهار تحلیل تاثیر انجام شد. گیاهان میزبان برای سوسک شاخ بلند آسیایی (شرق)، سوسک ژاپنی، و زایللا با کدهای رنگ آبی، قرمز و زرد هم در نهالستان و هم در باغ های خصوصی اطراف ارائه شدند. دریایی از رنگ ها که تاثیر زیادی بر همه حاضران گذاشت. شهرداری شرکای اتحاد زوندرت (وتر آرندز)، نمایشگاه تجاری GrootGroenPlus (فرانس ون وانرویج)، هیئت مدیره آبی برابانتسه دلتا (رنه ریکن)، و بلومنکورسو زوندرت (اد د برویین) تکالیف خود را انجام داده بودند و متوجه شدند که تأثیر شیوع بیماری چیست. از Xylella یا سوسک ژاپنی در فعالیت های آنها خواهد بود. این نظریه را که قبلاً شنیده بودیم زنده کرد. تجزیه و تحلیل تأثیر کار خود را انجام داد و اهمیت بسیار زیاد پیشگیری، تحقیق، بازرسی، نمونه برداری، ردیابی و ارتباط بلافاصله مشخص شد. نتیجه گیری اصلی روز این بود: شدید است و ما باید به طور جدی با آن برخورد کنیم.



منبع

خسارت
ماریکه ون لنت از سازمان ایمنی مواد غذایی و محصولات مصرفی هلند ارائه گسترده ای در مورد سناریوهای پیرامون کیو ارگانیسم هایی که می توانند در هلند زنده بمانند ارائه کرد. ارگانیسم‌های Q که بخش کشت درخت در حال حاضر روی آنها تمرکز دارد عبارتند از: سوسک شاخ بلند آسیایی (شرق)، کرم خاکستر زمرد، سوسک ژاپنی، و زایللا. NVWA نیز در حال توسعه سناریوهایی برای این موضوع است. اقدامات تحت مقررات اتحادیه اروپا ریشه کنی یا کنترل حشرات و باکتری ها است. این به طور منظم به این معنی است که در صورت یافتن، تمام گیاهان میزبان باید از بین بروند. بنابراین، در این موارد، اقدامات حتی شدیدتر از آسیب ناشی از حشره است.