“نمایشگاه سبز زندگی است همیشه با دو مخاطب برگزار شده است”

نشانه های سبز زندگی است
تعدادی از فعالیت‌های دیگر که به رونق بخش سبز کمک کرده‌اند نیز امروزه با برند Green is Life مرتبط هستند. از جمله آنها عبارتند از:

نقطه ملاقات مرکزی برای صنعت سبز
برگزارکنندگان نمایشگاه بین المللی Green is Life & Flower Expo لهستان در حال آماده سازی این نسخه ویژه – همراه با جشن سی امین سالگرد این رویداد – با شادی و امید هستند. آنها می دانند که نمایشگاه تجاری بالغ آنها بر روند گیاهان تأثیر گذاشته است، بازار صنعت باغ را به طور مشترک ایجاد کرده و تحول آن را تسریع کرده است، راه حل های حرفه ای ارائه کرده و اطلاعات و تخصص دست اول را به ارمغان آورده است. این امر با تغییرات کلی مثبت در نگرش مردم نسبت به فضای سبز همراه بوده و همچنین بر عملیات نهادی در این منطقه تأثیر گذاشته است. انجمن پرستاران لهستان و Agencja Promocji Zieleni قصد دارند به اهداف و وظایف بلندپروازانه خود ادامه دهند. آنها نمایشگاهی را می خواهند که – مانند یک لنز – همه این ابتکارات را گرد هم می آورد تا موقعیت خود را به عنوان نقطه ملاقات مرکزی صنعت تقویت کند.

کاتالوگ گیاهان (کاتالوگ Roślin) – یک نشریه پرفروش و پر مصور که به طور ماهرانه مجموعه ای از مهم ترین گونه ها و گونه های گیاهان توصیه شده توسط مهد کودک های لهستانی را ارائه می دهد. اولین بار در سال 2001 منتشر شد – که در نمایشگاه Green is Life راه اندازی شد – در آن زمان پیشگام بود. تا کنون پنج نسخه به زبان لهستانی داشته است (آخری شامل 2680 گونه) و همچنین نسخه روسی زبان. با توسعه اینترنت، انتشار مقاله – که از جمله معمارانی که هم باغ‌ها و هم مناطق چشم‌انداز را طراحی می‌کنند بسیار ارزشمند است – چندین سال است که با کاتالوگ الکترونیکی گیاهان (E-katalog roślin) همراه شده است. به صورت آنلاین توسط انجمن پرستاران لهستان نگهداری می شود، حاوی حدود 10000 آیتم است، به طور منظم به روز می شود و امکان دسترسی آسان به تولید کنندگان مهد کودک مورد نظر را فراهم می کند. کاتالوگ جدیدی از گیاهان قرار است در نمایشگاه بعدی منتشر شود – با مجموعه ای جدید و به روز در لهستان و با امکانات کاربر پسند جدید.

مسابقه نوآوری های گیاهی. این نمایشگاه که به مدت 19 سال برگزار می شود، همچنین به بخشی دائمی از توالی رویدادهای نمایشگاه تبدیل شده است، بدون آن اکنون تصویر سبز زندگی است دشوار است. انواع نوآورانه از لهستان و خارج از کشور را به نمایش می گذارد، گیاهان جالب را رایج می کند، روندها و مدها را نشان می دهد، به طور موثر توجه رسانه ها و عموم مردم را به خود جلب می کند، نیروی محرکه صنعت و ابزار تبلیغاتی قدرتمندی است!

مخاطبین، اطلاعات، اهداف مشترک
اولین رئیس انجمن مهد کودک لهستان – یان گرابچفسکی که صدای تعیین کننده ای در برپایی نمایشگاه داشت، دلایل تولد این رویداد 30 سال پیش را به یاد می آورد. اول از همه، ما می خواستیم با یکدیگر و تولید یکدیگر بیشتر آشنا شویم، به خصوص که همکاری تنها راه پاسخگویی به سفارشات خارجی بود که وارد می شد. آگاه است و می فهمد، در نهایت، این در مورد نشان دادن قدرت (غرفه داران) بود – در آن روزها، بیشتر به عنوان یک موجودیت بازار تا یک کارآفرین. آنها طرفدار بودند، بنابراین طبیعی به نظر می رسید که چنین رویدادی را در خانه برپا کنیم. در نهایت تصمیم گرفتیم یک نمایشگاه مستقل، با شرایط خود و با نیروهای خودمان برگزار کنیم.

تماس مستقیم – غرفه داران با بازدیدکنندگان و بین خود غرفه داران، آشنایی با شرکت کنندگان در بخش سبز – بسیار مهم بوده است. “ارزش بزرگ Green is Life این است که افراد زیادی از صنعت را در یک مکان و زمان گرد هم می آورد. انجمنی را برای افراد ایجاد می کند تا با یکدیگر ملاقات کنند، از یکدیگر یاد بگیرند و از حضورشان در نمایشگاه سود ببرند – نه همیشه”. گرابچفسکی نتیجه گیری می کند که به صورت غیرمجاز و مالی، اما به شکل اطلاعات، اخبار یا مواد باشد.

بازارهای خارجی “نمایشگاه به طور قابل توجهی فعالیت های صادراتی مهدکودک ها را افزایش داده است. ملاقات شرق و غرب در نقطه مرکزی اروپا، مانند ورشو، از جمله منجر به ارسال گیاهان لهستانی در هر دو جهت شده است. این به نوبه خود باعث تحریک شد. توسعه صنعت مهدکودک، نوسازی تولید که بسیاری از تامین کنندگان ماشین آلات، تجهیزات و غیره نیز از آن بهره مند شدند.

نمایشگاه گل لهستان – بخشی از نمایشگاه که به گل های شاخه بریده و گل فروشی و همچنین گیاهان زینتی برای دکوراسیون داخلی اختصاص دارد، که به Green is Life ملحق شد تا یک رویداد واحد را تشکیل دهد که از نمایشگاه بین المللی GREEN IS LIFE & FLOWER EXPO لهستان در سال 2018 نامگذاری شده است.

مشتریان نهایی “تبلیغ گیاهان و عرضه غنی آنها به تغییر ترجیحات مصرف کنندگان کمک کرده است. به عنوان مثال، درختان مخروطی که سی سال پیش در باغ ها رایج بودند، اهمیت کمتر و کمتری پیدا کردند و اکنون جای خود را به درختچه های برگریز داده اند؛ به طور همزمان، محبوبیت گیاهان چند ساله افزایش یافته است. در حال رشد بوده است و تقاضا برای چمن های زینتی بسیار زیاد است. آگاهی بیشتری در مورد تنوع زیستی موجودی مهد کودک وجود دارد. در عین حال، الزامات تحمیل شده توسط مشتریان خرده فروشی در حال افزایش است. اگرچه آنها شرکای تجاری نیستند، اما ایجاد می کنند. بازار، بنابراین نظرات و انتظارات آنها واقعا مهم است.”

ابتکار ریشه دار
در پشت موفقیت نمایشگاه تجاری Green is Life، که از سال 1993 در حال اجرا است، تصمیم سازمان – انجمن پرستاران لهستانی وجود دارد. این انجمن که در سال 1991 توسط گروه کوچکی از پرورش دهندگان درختان، درختچه ها، گیاهان چند ساله و کوهنوردان آغاز شد، سازمانی پویا بود که شجاعانه وارد عصر جدید اقتصاد در لهستان شد، به سرعت رشد کرد و اهداف مشخصی داشت. از جمله نیاز به تبلیغ محصولات خود در نمایشگاه حرفه ای خود بود که به معیاری برای شرکت کنندگان در صنعت سبز تبدیل می شد، طیف متنوع و گسترده ای از محصولات را ارائه می داد، روندها و استانداردهای کیفیت را تعیین می کرد، اهداف آموزشی را برآورده می کرد، توجه را به خود جلب می کرد. معماران منظر، طراحان شهری، پیمانکاران، مالکان مراکز باغ، عمده فروشان، واردکنندگان و همچنین مصرف کنندگان، که تجارت خرده فروشی را تقویت خواهند کرد.

همایش ها در تجارت باغبانی نیز به ویژگی‌های جدایی ناپذیر Green is Life تبدیل شده‌اند و تقاضای دائمی دارند. در سال 1998، برنامه رویدادهای همراه با نمایشگاه شامل کنفرانس “مرکز باغ – چگونه بهتر بفروشیم؟” بود که پاسخی به دگرگونی سریع بازار خرده فروشی در لهستان بود. در سال‌های بعد، در میان سخنرانانی که دانش حرفه‌ای مدرن در مورد تجارت سبز ارائه می‌کردند، کارشناسانی مانند جان استنلی، یان بوردمن، راجر کروکس، ماتیاس دانرز، رونالد برند، ایو تیگول و اروین مایر-هونگر بودند.

برای اطلاعات بیشتر:
Agencja Promocji Zieleni Sp.z oo، انجمن پرستاران لهستانی
ال. Jana Pawła II 80 lok. 71، 00-175 ورشو، لهستان
تلفن: +48 22 435 47 20 (21-22)
ایمیل: [email protected]
www.zielentozycie.pl
www.zszp.pl



منبع

قدرت برند و شعار
Joanna Filipczak، رئیس Agencja Promocji Zieleni (آژانس ترویج سبزی)، یکی از سازمان‌دهندگان Green is Life از سال 1998، می‌گوید: «رویدادهای کمی در صنعت سبز وجود دارد که به اندازه نمایشگاه ما بر آن تأثیر گذاشته است». شعار (و نام) نمایشگاه سال به سال قوت می گیرد.” فیلیپچاک می‌گوید: «فعالیت‌های ارزشمند دیگری حول آن ابتکار 30 ساله انجمن پرستاران لهستان متولد شده‌اند. کنفرانس‌ها، کارگاه‌ها، نشریات، مسابقات». او تاکید می کند: “همه آنها به لطف نمایشگاه زندگی سبز و موقعیت آن توسعه یافته اند.”

رئیس فعلی انجمن مهد کودک لهستان، ویسلاو شیدلو، از پایداری Green is Life به عنوان یکی از ویژگی های قابل توجه نمایشگاه یاد می کند. این یک مزیت به‌ویژه در سال‌های اخیر عدم اطمینان ناشی از ویروس کرونا بود. “Green is Life در قالب معمولی (آفلاین) فقط در سال 2020 برگزار نشد. تاریخ ثابتی در پایان آگوست یا ابتدای سپتامبر دارد و موقعیت ثابتی دارد که باعث ایجاد اعتماد و همچنین قابلیت اطمینان می شود.” Szydło را تضمین می کند.

از ابتدا، Green is Life نمایشگاهی با هدف دو مخاطب – حرفه ای ها (B2B) و علاقمندان (B2C) بوده است.

استودیو نمایشگاه “سبز زندگی است” (استودیو تارگوی “Zieleń to Życie”). از سال 2021 گزارش های تصویری نمایشگاه را از جمله جلسات زنده پخش، ضبط و در اینترنت منتشر می کند.

سمینارها برای معماران منظر، که دوز استثنایی از اطلاعات را در مورد طراحی، ترکیب و استفاده از گیاهان ارائه می دهد. در میان سخنرانان، ستارگان واقعی – متخصصان مشهور جهان مانند جان بروکس، دیارموید گاوین، کریس بردشاو، نوئل کینگزبری، نیک روزن، پروفسور کارل لودویگ، لوک بهار-بانلیر، آن ماری پاول، و مارتا شوارتز حضور داشتند.

تاثیر بر بازارهای داخلی و خارجی
در سه دهه وجود Green is Life، بازار باغبانی – اعم از خرده فروشی و عمده فروشی – تکامل یافته است. این نمایشگاه به بخشی جدایی ناپذیر و همچنین کاتالیزور آن تحول تبدیل شده است.

Joanna Filipczak به ما یادآوری می کند که Green is Life یک نمایشگاه استثنایی است که از ابتدا توسط متخصصان توسعه یافته است و طیف گسترده ای از گیاهان را برای باغ ها و فضاهای سبز ارائه می دهد – در زیبایی کامل آنها در طول فصل رشد، زمانی که علاقه افراد حرفه ای و علاقمندان به مهد کودک آسان است. موجودی. گیاهان، همراه با وسایل تولید، لوازم جانبی برای پیمانکاران باغ و غیره، بیشتر محوطه نمایشگاه ورشو را اشغال می کنند و – وفادار به عنوان آن – نمایشی واقعا سبز را ایجاد می کنند.

سال 2023 سی امین سالگرد Green is Life است، نمایشگاه سالانه گیاهان و باغ ها که در اواخر تابستان در ورشو میزبانی می شود. اکنون که 30 سالگی این رویداد نزدیک است، واضح است که شعار “سبز زندگی است” هرگز به اندازه امروز مطرح نبوده است. نمایشگاه بین المللی امسال Green is Life & Flower Expo لهستان از 31 آگوست تا 2 سپتامبر در نمایشگاه XXI ورشو لهستان برگزار می شود.

کنفرانس شهر سبزکه دارای یک سنت 24 ساله است، در نمایشگاه Green is Life برگزار می شود و به سبزسازی شهری و کاشت های رفاهی می پردازد (تاکنون به 240 موضوع مهم پرداخته شده است!). این در قالب «تمرین‌کنندگان برای تمرین‌کنندگان» انجام می‌شود و از ابتدا بر توسعه تجمعات لهستانی و همچنین مناطق شهری کوچک‌تر تأثیر گذاشته است.