تاریخچه پیدایش و پرورش انواع گل رز عطری در دنیا | dastchinflower

همانطور که قطعا دیده‌اید همواره در مراسم‌های ترحیم، عروسی و به دنیا آمدن فردی استفاده می‌شود. همدلی و همدردی خود را با افراد سوگوار را می‌توانید با رز سفید و یا گل‌های به رنگ سفید بیان کنید. رز چینی یکی دیگر از انواع گل رز زیرمجموعه‌ رزهای باغی قدیمی و گروه پیچیده‌ای از تلفیق‌های طبیعی است. این نوع رز ارتفاع کمی دارد و بسیار باریک و ظریف به نظر می‌رسد. هرچه عمر بوته افزایش یابد، رنگ‌ گل‌های آن هم تیره‌تر می‌شود. این نوع گل رز دارای شکوفه هایی بزرگ تر از گل مینیاتوری اما نه به بزرگی اندازه یک رز استاندارد می باشند.

رز چینی

آنها محبوب ترین گل های رز هستند که در فروشگاه های گل فروشی به فروش می رسند، گیاهانی که به طور عمودی از ۹۱ سانتی متر الی ۱.۵ متر رشد می کنند و شکوفه های آن در اکثر رنگ ها وجود دارد، به جز آبی و سیاه. رز قرمز به معنی عشق، علاقه و محبت شما به کسی می باشد. چنانچه قصد دارید به کسی بگویید که دوستش دارید و یا عاشقش شده اید و یا هستید خرید گل رز قرمز بهترین و مناسب ترین انتخاب است.

  • دمای مناسب گیاه برای رشد در روز می تواند بین ۲۰ تا ۲۸ درجه سانتی گراد باشد.
  • هزاران گل رز ترکیبی وجود دارد که پرورش داده شده اند و با معرفی گونه های جدید به طور مداوم ، جایگزین انواع منسوخ شده می شوند.
  • شرایط نگهداری بسیار آسانی دارد که براحتی باغبان ها می توانند آن ها را کاشته و نگهداری کنند.
  • نکته بسیار مهمی که لازم است به آن اشاره شود، ارتباط قیمت گل رز با رنگ آن می باشد.

و به یاد داشته باشید که بارورکننده های مصنوعی، مخصوصا انواع مایع آن ها، گیاه را حساس می کند. آنچه که برای کاشت بذر انواع گل رز در این مرحله اهمیت زیادی دارد، بحث کنترل دما می باشد به طوری که می بایست درجه حرارت محیط کشت بین 27 تا 29 درجه سانتی گراد باشد. 1_ بزرگترین گل رز جهان تا به حال، توسط خانم نیکیتا روولوکسوفسکی از کالیفرنیا تولید شده است به طوری که رنگ گل رز تولیدی، صورتی رنگ بوده و قطر آن 70 سانتی متر می باشد. رزهای باغی جدید بسیار متنوع هستند و همگی از رزهای باغی قدیمی نشات گرفته اند. گیاهان این گروه، رنگ های بسیار زیبایی دارند که به همراه کیفیت و ارتفاع مناسب دمگل، جهت تهیه گل شاخه بریده بسیار مناسب می باشند.

http://bongahekhodro.irبرای جلوگیری از گال طوقه در محلول هیپوکلریت سدیم 5 / 0 درصد به مدت ۱۵ دقیقه قرار داده می شوند. برای آنکه بتوان در مدت کوتاه تری بوته های سالم و قوی برای پایه به دست آورد یا در نبودن پایه برای پیوند یکی از اقسام گل سرخ را زیاد کرد، قلمه زدن را انتخاب کرده اند. گلبرگ های گل رز در طیف وسیعی از رنگ ها از سفید خالص ترد تا قرمز بنفش عمیق که تقریباً سیاه هستند و همه رنگ ها در این بین، به جز آبی وجود دارد. قرن ها هیبریداسیون علاوه بر تنوع گسترده ای در رنگ، الگوی مختلفی گلبرگ ها را به ارمغان آورده است. ضخامت گلبرگ های گل رز از نظر گونه و رقم از بافت نازک تا ضخامت بالا متفاوت است.

گل رز فلوریبوندا (Floribunda roses) :

فسیل‌هایی که در اروپا و آسیا یافت شده، نشان داده که مجله خبری گل و گیاه‌های رز، قدمتی ۳۵ میلیون ساله دارند. از آغاز تاریخ، گل‌های سرخ، بیش از دیگر گل‌ها در قلب بشر جای گرفته‌اند. در سال ۱۰۷ میلادی، تاجی از گل‌های رز در مقبره‌ای یافت شد که نشان دهنده قدیمی بودن نوع رز است که امروزه هم موجود می‌باشد. رزهای طبیعی به رنگ‌های سفید و صورتی وجود داشتند، اما در کشور چین رزهایی با رنگ زرد هم موجود بود. در ادامه تاریخچه این گل را در هر کشور مورد بررسی قرار می‌دهیم.

آشنایی با در فریم لس و قیمت روز آن