واکسن های گیاهی تحویل داده شده از طریق میکروسوزن می تواند جایگزینی برای سمپاشی شیمیایی باشد

اگر واکسن هایی برای محصولات زراعی داشتیم چه می شد؟ دنیایی را تصور کنید که در آن ربات‌های مزرعه می‌توانند تزریق‌های کوچکی را به هر گیاه وارد کنند و محصولات را در برابر جدیدترین بیماری‌ها یا آفات شایع مقاوم کنند. همچنین ممکن است بتوان میوه‌ها، سبزیجات، گیاهان و ادویه‌ها را به عنوان راهی سریع برای ارسال مواد مغذی مستقیماً به منبع تغذیه کرد.

این گونه است که گروهی از دانشمندان و مهندسان زیست مواد، پس از توسعه اولین تکنیک دارورسانی مبتنی بر میکروسوزن برای گیاهان، آینده محصولات را تصور می کنند. مقاله آنها که در ژورنال Advanced Materials منتشر شده است، جزئیاتی را بیان می کند که چگونه آنها توانستند ترکیبات کوچکی را برای طیف گسترده ای از گیاهان فراهم کنند و پاسخ گیاه را از طریق تزریق مواد زیستی نظارت کنند.

Benedetto Marelli، نویسنده مقاله و دانشیار مؤسسه فناوری ماساچوست، می‌گوید که انگیزه تحقیق در مورد فناوری میکروسوزن، تمایل به ارائه جایگزینی به کشاورزان برای سمپاشی است که پایدارتر و سازگارتر با محیط زیست باشد.

برای تقریبا یک سال و نیم، محققان مستقر در سنگاپور و کمبریج، ماساچوست، سوزن ها را با استفاده از GA3، یک تنظیم کننده رشد گیاه که به طور گسترده در کشاورزی استفاده می شود، آزمایش کردند. از طریق تجزیه و تحلیل ژنتیکی، گروه توانستند واکنش گوجه فرنگی، کاهو، اسفناج، برنج، ذرت، جو و سویا را از نزدیک بررسی کنند و اثربخشی این روش را تایید کنند و خاطرنشان کنند که این روش منجر به کمترین اسکار و تشکیل پینه شده است.

در modernfarmer.com بیشتر بخوانید



منبع