پانل نوآوری و صنعت با سهامداران از بخش گل


جلسه رابط یک روزه در ICAR-Indian Institute of Garticultural Research (ICAR-IIHR) بنگلور در 12 آوریل 2023 برگزار شد. ایده ها، به اشتراک گذاری دانش، و همکاری در تحقیقات برای افزایش دیده شدن گل و گیاه در سطح ملی و جهانی. این نشست با روشن کردن لامپ توسط پروفسور دکتر سانجی کومار سینگ، مدیر ICAR-IIHR، دکتر E Srinivas Rao، مشاور (باغبانی)، دولت تلانگانا، دکتر M. Vishwanath، مدیر مشترک بین المللی افتتاح شد. مرکز حراج گل بنگالورو، آقای Prabhakaran M. از مرکز حراج بین المللی گل Hosur، دولت تامیلنادو، آقای Mammen Papillai MD از Indo-Bloom و آقای Srikanth Bollapally، رئیس شورای گل هند. اظهارات مقدماتی دکتر تجاسوینی پراکاش، رئیس بخش گل و محصولات دارویی، بر اهمیت مشارکت عمومی و خصوصی در سودمندی صنعت گل‌کاری تاکید کرد.

در یک سری از میزگردها، موضوعات اصلی مربوط به گل‌کاری از جمله “گل برای بازار داخلی و صادرات”، “بذر و مواد کاشت”، “تکنولوژی تولید”، “صنایع معطر، درمانی و دارویی”، “منظر و محیط زیست” مورد بحث و بررسی قرار گرفت. و “پس از برداشت و ارزش افزوده.”

عملکرد واریته رز آرکا ساوی که در زمین باز کشت می شود مورد استقبال صنعت قرار گرفت و نیاز به گونه های مشابه گل های شاخه بریده را که با شرایط هند سازگار باشد بیان کرد. کاربرد گونه گل سرخ «ارکا پراجوال» برای استخراج روغن معطر نیز با نیاز به ارقام با محتوای روغن بالا همراه با عملکرد بالا مورد بحث قرار گرفت. علاوه بر این، مزیت گونه گل رز ‘Arka Parimala’ در درمان برجسته شد و امکان مشارکت بخش سلامت در مطالعات آینده محقق شد.

چندین شریک اصلی صنعت از جمله NESSO، Synthite، FF Biotech، Sri Sri Tatva، Namdari Seeds، Raheja Groups و BIAL در این رویداد حضور داشتند و چالش ها و فرصت های موجود در بخش گل و گیاه را به اشتراک گذاشتند. شرکت کنندگان برجسته از صنایع مختلف گل تجربیات، چالش های پیش روی و پیشنهادات خود را برای بهبود وضعیت صنعت گلکاری با همکاری ICAR-IIHR به اشتراک گذاشتند. انواع مختلف توسعه یافته توسط ICAR-IIHR (https://iihr.res.in/arka-ebook/، https://iihr.res.in/book-new/) تقاضای زیادی دارند و این موسسه از مشارکت خصوصی برای تکثیر بذر و مواد کاشت

برای اطلاعات بیشتر:
موسسه تحقیقات باغبانی هند (ICAR-IIHR)
www.iihr.res.in



منبع