پرورش دهندگان در ماوال گل رز را شیرین تر از نیشکر می یابند

اما برای رسیدن به اینجا سالها تلاش آنها طول کشیده است. زمانی بود که تاکار تقریباً از کشت گل رز دست کشید. او در سال 2007 وام بانکی گرفته بود تا چند خانه خود را با 10 گانتا زمین در دهکده یول نزدیک پونا راه اندازی کند (یک هکتار 40 گونتا دارد). این سرمایه گذاری سودآور نبود و تاکار مجبور شد برای پرداخت اقساط وام خود بیشتر وام بگیرد.

او با بازدید از بازارهای بزرگ گل در بمبئی، حیدرآباد و چندین شهر دیگر، آخرین تلاش خود را برای به کار انداختن آن انجام داد. او در همه جا تفاوت زیادی بین گل رزهای فروخته شده از طریق دلالان و گل رزهایی که مستقیماً به بازار عرضه می شوند، دید. او متوجه شد که برای افزایش مقیاس به زمین بیشتری نیاز دارد.

در منطقه ماوال پونا، مزارعی که چندین نسل برنج و نیشکر کشت می‌کردند، اکنون گل رز هلندی می‌کارند. گل های رز آنها آنقدر خوب است که بازاری در ژاپن، استرالیا و هلند پیدا کرده اند. شما همچنین می توانید آنها را در مراسم عروسی و دیگر مراسم از جامو و کشمیر تا چنای و از جیپور تا گواهاتی پیدا کنید.

در timesofindia.indiatimes.com بیشتر بخوانید



منبع

شلوغ ترین زمان ما دو هفته قبل از روز ولنتاین است که در آن برنامه ریزی می کنیم و با عصبانیت کار می کنیم تا روزانه 3 تا 4 میلیون گل رز صادر کنیم. تاکار گفت: در فوریه امسال، با عرضه 12 میلیون گل رز به بازار داخلی و 8 میلیون گل رز در خارج، رکورد جدیدی را ثبت کردیم.

Pawana Phool Utpadak Sangh 17 نفره که توسط Mukund Thakar راه اندازی شده است، گل رز را در 55 هکتار در اینجا پرورش می دهد. محصول روزانه می تواند از 1 تا 2 لک گل رز متغیر باشد و ماهیانه 30 تا 40 میلیون روپیه درآمد دارند.