چگونه پرورش دهندگان با استفاده از فیلم گلخانه ای EVO AC بازده محصول را افزایش می دهند

حذف مه (مه) تحت EVO AC (راست) در مقابل گلخانه های گلخانه ای معمولی (چپ) PE

از زمانی که Plastika Kritis فیلم EVO AC® خود را عرضه کرد، شش سال می‌گذرد. به گفته این تیم، EVO AC، مخفف Evolution in Anti-Condensation، طولانی ترین فیلم ضد چکه در بازار فیلم های گلخانه ای پلی اتیلن است. اکنون که این فیلم برای چندین فصل مورد استفاده قرار گرفته است، پرورش دهندگان می بینند که چگونه فیلم ویژگی های حیاتی ضد چکه و ضد غبار را در مدت زمان طولانی حفظ می کند، بسیار فراتر از فیلم های معمولی. دیمیتری دوکاس با سازنده فیلم های گلخانه ای Plastika Kritis می گوید: «بسیاری از تولیدکنندگان گزارش می دهند که EVO AC خواص خود را برای کل طول عمر 4 ساله حفظ می کند.

خواص ضد میعان پس از 18 تا 24 ماه کاهش می یابد (سمت چپ) و باعث ایجاد قطراتی می شود که به محصولات آسیب می رساند (سمت راست)

برای اطلاعات بیشتر:
دکتر دیمیتریس دوکاس
بخش فیلم های کشاورزی
Plastika Kritis
[email protected]
www.plastikakritis.com



منبع

از زمان عرضه در سال 2016، EVO AC به فیلم منتخب هزاران پرورش دهنده حرفه ای در سراسر جهان در طیف متنوعی از محصولات، از سبزیجات گرفته تا گل و میوه تبدیل شده است. در طی مصاحبه اخیر، رابی جانسون، مدیر کل کالیفرنیا ترانپلنتز، مزرعه بزرگ پیوند سبزیجات، خاطرنشان می کند: “ما نمی توانیم قطرات را در گلخانه بگذرانیم. آنها به شدت روی جوانه زنی و رشد گیاه تاثیر می گذارند. سطح رطوبت بالا و مه باعث می شود. به همان اندازه نامطلوب هستند زیرا باعث ایجاد بیماری می شوند. با فیلم های دیگر، وقتی بعد از یک یا دو سال متوجه قطرات می شدیم، بلافاصله پلاستیک را عوض می کردیم. این به معنای هزینه اضافی برای جایگزینی فیلم و یک خدمه برای نصب آن بود. ما اکنون تمام گلخانه ها را پوشش داده ایم. مزارع 3.5 میلیون فوت مربعی ما با EVO AC، و ارزش بالاتر برای پول آشکار است.”

فیلم های پلی اتیلن (PE) به دلیل خواص عملکردی برتر، سرمایه گذاری اولیه کمتر و سهولت نگهداری در مقایسه با جایگزین هایی مانند شیشه و پلی کربنات، صنعت گلخانه را متحول کرده است. علیرغم محبوب‌ترین انتخاب برای چندین دهه، دیمیتریس می‌گوید که فیلم‌های پلی‌اتیلن معمولی در ارائه عملکرد ضد میعان (AC) (یا ضد چکه) به دلیل ترکیبات مبتنی بر افزودنی مهاجرتی مواد مورد استفاده کوتاهی کرده‌اند. “این ترکیب منجر به از بین رفتن تدریجی این ویژگی‌ها قبل از پایان عمر فیلم می‌شود، معمولاً در 18 تا 24 ماه. برای تشدید اوضاع، AC معمولی تمایل دارد تا در اوایل صبح و قبل از طلوع آفتاب باعث ایجاد مه (یا مه) در گلخانه شود. هنگامی که نوسانات شدید دما رخ می دهد، “او نشان می دهد.

در پاسخ به این چالش های مداوم، Plastika Kritis، تولید کننده پیشرو فیلم های گلخانه ای، راه حلی با استفاده از فناوری نانو ایجاد کرده است. فیلم 8 لایه EVO AC نوآورانه آنها جلوه های قدرتمند ضد چکه و ضد غبار را با قدرت مکانیکی و شفافیت عالی ارائه می دهد. مهمتر از همه، این ویژگی های حیاتی را برای مدت طولانی تری حفظ می کند. در بسیاری از موارد، EVO AC تا زمانی که خود فیلم دوام می‌آورد، حتی زمانی که فیلم از عمر تضمین‌شده 4 ساله فراتر رفت، نشان داده شد.»

کانادا، اروپا، چین
به گفته دیمیتریس، تولیدکنندگان در کانادا، مکزیک، اروپا، چین و سایر مناطق با موفقیت زیادی از EVO AC استفاده کرده‌اند. مزایای توصیف شده توسط آقای جانسون در سراسر جهان و تحت هر آب و هوایی مشاهده می شود. به عنوان مثال، در مناطقی با آب و هوای بسیار سرد، مشخص است که AC معمولی نمی‌تواند موثر باشد، زیرا وقتی دمای خارجی به زیر 15 درجه فارنهایت (-10 درجه سانتی‌گراد) می‌رسد، مواد افزودنی در فیلم متبلور می‌شوند و AC بی‌اثر می‌شود. EVO AC تا دمای بسیار پایین به طور موثر عمل می کند. پل دایک، مالک Great Lake Greenhouses در انتاریو، کانادا، یکی از اولین کسانی بود که کل مزرعه خود را به این محصول در آمریکای شمالی تبدیل کرد. هنگامی که در مورد موضوع سوال شد، او اظهار داشت که “… تراکم نور با ارزش را مسدود می کند. ما تا حد امکان به نور بیشتری نیاز داریم، بنابراین به دلیل شفافیت فوق العاده و ضد چکه موثر از EVO AC استفاده می کنیم. ما پوشش های مشابهی برای بیش از 4 مورد داشته ایم. سال‌ها، و درست مثل روز اول کار می‌کنند. همچنین، این فیلم به وضوح فیلمی بسیار قوی‌تر و سفت‌تر است.”

بهبود رشد محصول با EVO AC (سمت راست) در همان مزرعه، با همان تکنیک‌های رشد

تراکم
تأثیر منفی تراکم، چکیدن و مه بر محصولات به خوبی شناخته شده است، زیرا کیفیت و کمیت نور را کاهش می دهد، به محصولات آسیب می رساند و شرایطی را برای ایجاد بیماری های قارچی ایجاد می کند. این نه تنها منجر به کاهش عملکرد و کندتر چرخه محصول می شود، بلکه کیفیت محصول ضعیف تر و وابستگی بیشتر به آفت کش ها را نیز به همراه دارد. در نتیجه، کشاورزان اغلب فیلم‌های خود را سال‌ها قبل از عمر مفید آن‌ها تعویض می‌کنند، که به عنوان دلیلی بر اهمیت ویژگی ضد چکه عمل می‌کند.

دیمیتریس می‌گوید: «توسعه فیلم EVO AC توسط Plastika Kritis صنعت گلخانه‌ای را با ارائه طولانی‌ترین ضد تراکم موجود و فعال کردن روش‌های کشاورزی کارآمدتر و پایدار در همه انواع محصولات متحول کرده است. سال‌ها پیش، پوشش‌های پلی‌اتیلن به عنوان راه‌حل‌های محافظ ارزان‌قیمتی در نظر گرفته می‌شد، اما با پیشرفت‌های علم مواد، ما می‌توانیم فیلم پلاستیکی را به ابزار رشد ارزشمندی برای مزارع در سراسر جهان تبدیل کنیم. ما همچنان به سرمایه‌گذاری در فیلم‌های پیشرفته‌ای ادامه می‌دهیم که به تولیدکنندگان می‌پردازند. نیاز دارد و تأثیر مثبتی بر درآمد مزرعه دارد.” در همین راستا، Plastika Kritis قصد دارد به زودی نسل بعدی محصولات EVO AC را عرضه کند، که وعده افزایش قابل توجه انتقال نور در گلخانه را می دهد. در ایالات متحده، فیلم‌های EVO AC با نام تجاری Sunmaster™ Films فروخته می‌شوند و بسته به نوع گلخانه، منطقه و محصول، در هر دو نسخه کریستالی و با انتشار بالا در دسترس هستند.

فیلم معمولی AC بعد از 2 سال (سمت چپ) در مقابل فیلم EVO AC (راست) بعد از 4 سال

همه این ویژگی ها محیط رشد سالم تری را ایجاد می کنند که منجر به عملکرد و زودرس بودن محصول می شود. در ترکیه، یک مزرعه گوجه فرنگی گزارش داد که با استفاده از EVO AC، آنها توانستند تولید را از 7.5 پوند در بوته به 11 پوند در بوته افزایش دهند، در حالی که آزمایشات انجام شده روی شاهدانه توسط پروفسور بلالیس در دانشگاه کشاورزی آتن، یونان، نشان داد. که EVO AC UV-open از فیلم‌های معمولی در عملکرد محصول و ویژگی‌های کیفی بهتر عمل کرد. با توجه به حساسیت گیاهان شاهدانه به رطوبت و چکه کردن و نیاز به بیشترین میزان نور در دوره های مناسب، این تعجب آور نیست.