انتقال نور بیشتر و تقاضای حرارت کمتر با گلخانه دو فویل

با قیمت های بنزین گذشته، این اعداد نیز مرتبط بودند، اما با قیمت بنزین امروزی، می تواند تفاوت بین ضرر کردن، شکستن قیمت یا کسب سود باشد. در پایان روز، ROI است که مهم است.”



منبع

گلخانه‌ها جمع‌آوری‌کننده‌های شگفت‌انگیز نور خورشید هستند، اما به محض اینکه هیچ تشعشعی وجود نداشته باشد، گرمای انباشته شده خیلی سریع تخلیه می‌شود. ما گلخانه‌های فویلی را دیده‌ایم که عایق بهتری دارند، در نتیجه اتلاف گرما را محدود می‌کنند، اما می‌خواستیم بدانیم که این مقدار دقیقا چقدر خواهد بود. و از چه نقطه ای به بعد برای پرورش دهندگان جالب خواهد بود.”

اعداد نهایی برای خود صحبت می کنند. شبیه‌سازی Hortinergy نشان می‌دهد که چگونه گلخانه تک شیشه‌ای بدون صفحه نمایش از ۳۸۱ کیلووات ساعت بر متر مربع در سال برای گرم کردن گلخانه در دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد در روز و ۱۶ درجه سانتی‌گراد در طول شب استفاده می‌کند. با صفحه نمایش، این عدد به 290 کیلووات ساعت در متر مربع کاهش می یابد. یک گلخانه با دو باد کردن برگ تنها به ۲۵۲ کیلووات ساعت بر متر مربع نیاز دارد تا به همان سطوح دما در طول سال برسد. افزودن صفحه نمایش به آن نیاز به انرژی 207 کیلووات ساعت بر متر مربع را در پی خواهد داشت.

گسترش اضافی
در ماه‌های گذشته، این شرکت شاهد بوده است که تولیدکنندگان در مناطقی که به‌طور سنتی پر از گلخانه‌های شیشه‌ای هستند، به دنبال گزینه‌های فویل هستند. ژله می گوید: مثلاً نروژ. در گذشته گلخانه های فویلی فقط برای مناطق جنوبی مناسب تلقی می شدند، اما سازه های فویلی فعلی بیشتر شبیه سازه های شیشه ای است. همچنین سرمایه گذاری اولیه در ساختار ما سودمندتر است. Jelle در پایان می‌گوید: «اما اینجا جایی نیست که شما بیشترین مزایا را پیدا کنید. این واقعاً 25 درصد کمتر تقاضای گرمایش است.

برای بسیاری از تولیدکنندگان، شیشه به طور سنتی انتخاب پیش فرض بوده است. با این حال، با قیمت گاز امروزی، تولیدکنندگان به دنبال جایگزین هایی برای کاهش تلفات حرارتی در گلخانه هستند. Jelle Boeters از Filclair Nederland BV می گوید: «صرفه جویی در انرژی از این نقطه شروع می شود. تحقیقات انجام شده از طرف این شرکت نشان می دهد که استفاده از فویل می تواند تقاضای انرژی را تا 28 درصد کاهش دهد. فویل دارای انتقال نور کمتری نسبت به شیشه است. با این حال، ساختار گلخانه فویل بسیار باریک تر است، بنابراین نور بیشتری به سایبان می رسد.

رسیدن مول روزانه به سایبان برای چندین پیکربندی در نانت (mol/m²/jour)را

انتقال نور
Jelle ادامه می دهد: “شیشه نیز انتخاب استاندارد برای تولید کنندگان است، زیرا انتقال نور شیشه بالاتر از فویل است.” این درست است: اگر دو گلخانه را با شکل و ساختار یکسان مقایسه کنید، پوشش پلاستیکی دوتایی نور کمتری را از خود عبور می‌دهد. در مقایسه یک گلخانه Venlo 2×4 با شکل Filclair AERO+، که برجستگی بسیار پایین‌تری نسبت به رقابت در نرم‌افزار Hortinergy نشان می‌دهد، در زیرساخت AERO+ 17 درصد نور بیشتری روی محصول اندازه‌گیری شده است. ساختار گلخانه ای نازکتر به معنای سایه کمتر در مقایسه با ساختارهای بزرگتر گلخانه های شیشه ای است.

راتعویض فویل
فویل روی گلخانه ها باید هر سه سال یکبار تعویض شود. همچنین به همین دلیل است که برخی از تولیدکنندگان گلخانه‌های شیشه‌ای را ترجیح می‌دهند: آنها دردسر تعویض فویل را نمی‌خواهند. اگرچه برخی دیگر آن را ترجیح می‌دهند، زیرا همیشه مراقب آخرین فناوری فویل در بازار هستند. با استفاده از فویل دوبل و فویل مخصوص. ساختار اختراع شده، گلخانه ما نسبت به رقبایمان هوابندتر و ضد حشرات است. با نصب دولایه، پرورش دهندگان همچنین می توانند پیکربندی های زیادی را بر اساس نیاز خود برای یک لایه پراکنده و شفاف انتخاب کنند. یا می توانند فویل خنک کننده را برای پراکندگی انتخاب کنند. نور به طوری که دما در طول تابستان پایین بیاید.همچنین می توان روی گلخانه های فویلی روکش کرد.

بنابراین از نرم افزار Hortinergy برای مقایسه گلخانه شیشه ای با گلخانه فویلی استفاده شد. آن برنامه کامپیوتری آب و هوای داخلی و مصرف انرژی یک پروژه گلخانه ای را شبیه سازی می کند. از ضرایب حرارتی مواد، مطابق با استاندارد بین المللی گلخانه ها استفاده شد. چهار نوع گلخانه مورد مقایسه قرار گرفت: تک شیشه بدون صفحه، تک شیشه با یک صفحه، برگ دو باد شده بدون صفحه، و برگ دو باد شده با یک صفحه نمایش. با تمام این اطلاعات، انرژی حرارتی مورد نیاز گلخانه ها در یک چرخه کامل گوجه فرنگی از اول دسامبر تا 31 اکتبر محاسبه شد.

انرژی حرارتی به چندین پیکربندی در نانت برای گرمایش نیاز دارد در روز 20 درجه سانتیگراد / شب 16 درجه سانتیگراد (کیلووات ساعت بر متر مربع در ماه)را