ایالت قرار است Swayampurna در تولید گل همیشه بهار باشد

گوویند به اشتراک می‌گذارد: “ما معمولاً از بازار محلی خرید می‌کنیم، اما کشت در مقیاس وسیع در خارج از گوا انجام می‌شود. گواها برای بستن در ورودی خانه‌ها، کارخانه‌ها، مغازه‌ها، ادارات و وسایل نقلیه مخصوصاً در زمان دوسهرا از گل همیشه بهار استفاده می‌کنند.” Desai، بنیانگذار، Cotyar Beverages، Cuncolim.

این گل که ارزش فرخنده‌ای در ارتباط با آن دارد، در اکثر فستیوال‌های مذهبی، از جمله گانش چاتورتی، دوسهره و دیوالی، به غیر از مناسبت‌های خاص مانند عروسی‌ها و مراسم افتتاحیه مؤسسات، تزئینات صحنه و جشن‌های پیروزی انتخابات، تقاضای زیادی دارد.

با توجه به اینکه بیش از 250 کشاورز در فرآیند تولید حدود 500 تن گل همیشه بهار در سال شرکت می کنند، آنها همچنان از برآوردن نیاز ایالتی در حدود 2500 تن کوتاهی می کنند. محصولات محلی تنها یک پنجم کل تقاضا در طول فصول جشن است، زیرا مابقی از ایالات همسایه – کارناتاکا و ماهاراشترا دوباره پر می شود. با این حال، با نزدیک شدن به Chaturthi، همه آنها آماده اند تا سهم خود را برای بخشی از زنجیره عرضه و تقاضا سهیم کنند.

مقاله کامل را در: www.thegoan.net بخوانید



منبع

کشاورزان گوا که به سمت هدف تبدیل شدن به “سوآمپورنا” حرکت می کنند، امیدوارند که گل همیشه بهار کافی برای پاسخگویی به تقاضای جشن تولید کنند. رایج‌ترین گلی که در ایالت رشد می‌کند و گل مورد علاقه برای فستیوال‌ها، گل همیشه بهار یا «روزان» که عموماً شناخته می‌شود، اکنون به کشت تجاری رفته است.