“بازار برای ارسال گل از طریق دریا آماده تر از همیشه است و ما هم همینطور”

آنچه جدید است این است که مرسک اکنون یک محصول «کمتر از یک کانتینر» (LCL) ارائه می‌کند که در آن حدود 12 محموله حمل‌کننده را در یک کانتینر ادغام می‌کند. همه فرستنده‌ها نمی‌توانند هر هفته یک کانتینر کامل را پر کنند، بنابراین محصول LCL برای صادرکنندگان بوتیک منطقی است. ما بسته بندی را خودمان مدیریت می کنیم تا مطمئن شویم که همه محموله ها با هم خنک می شوند. لورنز توضیح می‌دهد که ما این سرویس را برای گل‌ها در دو ماه گذشته ارائه کردیم و تاکنون به موفقیت‌های بزرگی دست یافته‌ایم.


کریستوفر کولی – مدیر عامل گروه مزارع سیان فلاورز، یکی از مزارعی که مقادیری از گل های خود را از طریق دریا ارسال می کند.

هر گونه افسانه در مورد حمل و نقل گل از طریق اقیانوس را از بین ببرید
هفته آینده، در 8 نوامبر، لورنز یکی از شرکت کنندگان در کنفرانس Flowers by Sea است که درست قبل از نمایشگاه تجاری IFTF در Vijfhuizen، هلند برگزار می شود. در طول این کنفرانس، او و سایر اعضای میزگرد با هدف از بین بردن هرگونه افسانه در مورد حمل گل از طریق دریا، برجسته کردن مزایا و صحبت در مورد اینکه مرسک چگونه چیزی دارد که ثابت شده و واقعاً کار می کند، از مخاطبان سؤال می کنند.

نمایشگاه بین المللی گل و گیاه (IFTF)
سپس، از 9 تا 11 نوامبر، لورنز و تیمش با مشتریان خود در مورد مزایای اقیانوس در طول IFTF 2022 گفتگوهای مفصلی خواهند داشت. “امیدواریم این امر باعث افزایش جذب گل از طریق دریا شود که برای مشتریان ما خوب خواهد بود. برای محیط زیست خوب است، برای ما خوب است و برای کنیا خوب است.» مشتاق کسب اطلاعات بیشتر در مورد مرسک و محصولات اقیانوسی آنها هستید؟ می توانید آنها را در غرفه شماره D2.17 پیدا کنید.

مزایای حمل و نقل دریایی
به گفته لورنز، دو مزیت اصلی وجود دارد. اولاً هزینه، حمل و نقل اقیانوسی معمولاً 40٪ ارزان تر از حمل و نقل هوایی است. دوم، جنبه زیست محیطی وجود دارد. حمل و نقل اقیانوس 70 تا 80 درصد سازگارتر با محیط زیست است (مطالعات هنوز برای تعیین دقیق تر از حمل و نقل هوایی در حال نتیجه گیری هستند). و وقتی در مورد ارسال گل از طریق اقیانوس از کنیا صحبت می شود، مرسک چیزی دارد که ثابت شده است و واقعاً کار می کند. نرخ فساد برای محموله های اقیانوسی در کشتی های ما در سال جاری، برای مثال، حدود 2-3٪ است که مشابه حمل و نقل هوایی است. بنابراین، داشتن دریا به عنوان وسیله ای مقرون به صرفه برای عرضه گل به بازار، کنیا را به عنوان یک مرکز پرورش گل رقابتی تر می کند.

مرسک مدتی است که گزینه ارسال گل از طریق دریا از کنیا به اروپا را ارائه می دهد، اما اخیراً این سرویس بهبود یافته و فعالانه تبلیغ شده است. کارل لورنز، مدیر عامل منطقه آفریقای شرقی در مرسک می‌گوید: «پس از سال‌ها توسعه و آزمایش، ما اکنون ثابت کرده‌ایم که می‌توانیم یک «محصول اقیانوسی» بادوام برای گل‌هایی که کار می‌کنند ارائه کنیم. در بالای محصول اقیانوسی خود، آنها اکنون خدمات پایان به انتها را نیز ارائه می دهند و اخیراً شروع به ادغام محموله کرده اند.

آینده برای حمل و نقل اقیانوس
لورنز انتظار دارد که تقاضا برای حمل و نقل گل از طریق دریا سال به سال افزایش یابد و برای مرسک کاملاً تصاعدی باشد. “این به دو دلیل است، اول اینکه ما اکنون محصولی داریم که برای مشتریانمان کار می کند و منطقی است و دوم اینکه در حال حاضر فقط سطح را خراش می دهیم. اگر بخواهیم تمام صادرات گل را به ظروف اقیانوسی تبدیل کنیم، بازار حدود 500 یا 40 واحد معادل (FFE) در هفته خواهد بود. امسال تاکنون، کمتر از دو هفته محموله‌های گل را از طریق دریا ارسال کرده‌ایم، بنابراین فضای زیادی برای رشد وجود دارد. حمل و نقل هوایی همچنان نقش مهمی را ایفا خواهد کرد، اما اقیانوس همه زمینه را برای جبران دارد. علاوه بر این، با خدمات جدید LCL ما، علاقه صادرکنندگان گل بیشتری را جلب خواهیم کرد.

برای اطلاعات بیشتر:
مرسک
کارل لورنز، مدیر عامل، منطقه آفریقای شرقی
ایمیل: [email protected]
www.maersk.com



منبع

“یک محصول اقیانوسی مناسب برای گل ها”
طی سال‌های گذشته، ما این ماهیچه‌ها را در پشت آووکادوهایی که به اروپا ارسال می‌کنیم، توسعه داده‌ایم، که محموله‌های فاسد شدنی قابل اعتماد و حساس به زمان هستند. ما اکنون یک محصول اقیانوسی داریم که برای گل ها کار می کند و این ستون فقرات است.

علاوه بر محصول اقیانوس، مرسک یک سرویس واقعاً پایان به انتها را ارائه می دهد که بسته بندی، حمل و نقل، خدمات گمرکی و دید را از طریق محصول Captain Peter خود ارائه می دهد. این به مشتریان امکان می دهد مکان، دما، رطوبت و سطوح جوی ظروف خود را ردیابی کنند.