تاریخچه گل محمدی

به عنوان گل ملی مکزیک، بسیار مناسب است که این گل از خود مکزیک سرچشمه بگیرد. آزتک های باستانی با پرورش آن آشنا بودند و اولین نوع کوکب که توسط مردم خارج از مکزیک کشف شد، درخت کوکب بود. ساقه ای توخالی دارد و تا ارتفاع تقریبی 20 فوت رشد می کند! آزتک ها، مردمی مدبر، از این گل ها به عنوان منبع آب استفاده می کردند. ساقه های بریده شده را می توان دوباره پر کرد و برای حمل آب استفاده کرد. هنگامی که اسپانیایی ها در قرن شانزدهم وارد شدند، مردم آزتک را تسخیر کردند و از گیاه شناسانشان خواستند گیاهان مختلف را از این سرزمین به اسپانیا برگردانند. یکی از گیاهانی که آنها انتخاب کردند درخت کوکب بود.

مقاله کامل را در www.suntelegraph.com بخوانید.



منبع آنها برای رشد و همچنین هدیه دادن در مواقعی که نیاز به ارسال گل برای تولد شخصی یا هر مناسبت دیگری دارید، محبوب هستند. آنها به دلیل فصل گلدهی طولانی خود، گلهای باغی عالی هستند و مانند گلهای شاخه بریده نیز ماندگاری زیادی دارند.

هر گلی داستان و جایگاه خود را در تاریخ دارد. گل محمدی نیز از این قاعده مستثنی نیست. امروزه معمولاً به عنوان گل ملی مکزیک شناخته می شود. اما چگونه آنقدر محبوب شد که اکنون در سراسر جهان در دسترس است؟ در فصل، تقریباً در هر گل فروشی می توان این گل ها را یافت.