“تنها همراه با تولیدکنندگان و خریداران می توانیم اوج سال 2023 را به موفقیت برسانیم.”

بحران انرژی تأثیر عمده ای بر کل بخش گل و گیاه دارد. نه تنها تولیدکنندگان ما به شدت آسیب می بینند، بلکه همه حلقه های زنجیره تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم را در عملیات تجاری خود احساس می کنند. رود Knorr و Leendert-Jan Plaisier می نویسند که نوسان شدید قیمت انرژی باعث ایجاد عدم اطمینان زیادی در بازار، از جمله در میان مصرف کنندگان در داخل و خارج از کشور می شود.

در لجستیک، این هوا می دهد، اما توضیح کاهش تولید کمتر است. و این نگران کننده است. بنابراین ما در حال حاضر متوجه اثر ترک یا کاهش تولید توسط تولیدکنندگان با سرد کردن گلخانه های خود یا کاهش روشنایی شده ایم. پیش‌بینی اینکه چقدر تأثیر آن در سه ماهه چهارم و سه ماهه اول سال 2023 خواهد بود، دشوار است. اما به نظر می رسد که حجم گل ها و گیاهان منقبض شود. افت شدید قیمت انرژی تا سطح قابل کنترل واضح نیست، اگرچه هرگز نمی دانید، و اقدامات حمایتی پیشنهادی کابینه تسکین اندکی را ارائه می دهد.

Q2 2023: اوج با شروع غیر قابل پیش بینی
از رویال FloraHolland، ما در واقع انتظار داریم که اوج قابل توجه دیگری در عرضه از نیمه دوم آوریل 2023 به دلیل اثرات آب و هوای فصل و افزایش تقاضا وجود داشته باشد. تأثیر بر حجم ساعت در اوج سال 2023 نیز به شدت تحت تأثیر تعداد قراردادهایی است که خرده فروشان امضا کرده اند و اینکه آیا آنها مقادیر توافق شده را لغو خواهند کرد. اکنون دشوارتر از هر زمان دیگری پیش بینی اینکه آن اوج دقیقا چه زمانی شروع می شود. در فصل بهار طبیعت کنترل آب و هوا در گلخانه ها را به دست می گیرد. اگر خدایان هوا به ما لطف داشته باشند و آفتاب زیادی داشته باشیم، اوج زودتر است. اگر بهار خاکستری و تاریک است، دیرتر خواهد بود.

زمان پایان تقریباً به سطح بازگشته است
کمبود در بازار کار نیز عامل اصلی تنگناها در خدمات لجستیکی ما بود. در وهله دوم، افزایش شدید بدون بودجه در عرضه چرخ دستی های ساعت. این ترکیب باعث شد زمان پایان 60 تا 90 دقیقه دیرتر از قبل شود. از چند هفته قبل به دلیل کاهش حجم، زمان پایان 30 تا 60 دقیقه بهتر شده است. در Aalsmeer، ما اکنون از نظر ساختاری دوباره استاندارد را برآورده می کنیم، در Naaldwijk و Rijnsburg هنوز در همه روزها نیستیم و روزهای دیگر ما دور از دسترس نیستیم.

همانطور که گفته شد، اوج در سال 2023 تنها چالش رویال فلورهلند نیست، بلکه یکی از چالش‌های کل بخش است. همه ما از یافتن بهینه ترین شکل سود می بریم تا با هم بتوانیم از نظر عملیاتی به شیوه ای قابل قبول از اوج عبور کنیم و در عین حال اجازه دهیم تجارت به طور کامل انجام شود. ما به تمایل برای انجام یک تلاش هماهنگ برای انجام این کار متکی هستیم. و این از هم اکنون شروع می شود، تا بعداً از غافلگیری جلوگیری کنیم و به عنوان یک صنعت کامل برای دوره اوج آینده به خوبی آماده شویم. با هم بودن اساس موفقیت است.

جهان در سه ماه آینده چگونه خواهد بود؟ هر کی میدونه بگه از آنجا که در حال حاضر، بیش از حد معمول، فرآیندهای لجستیک و خدمات تجاری ما با یکدیگر تماس دارند، ما این ستون را با هم می نویسیم. این به ما این فرصت را می دهد تا تصویری گسترده تر ترسیم کنیم.

سفارش چیدن و یک حراج
علیرغم عدم قطعیت، روندها و بازار با سرعت برق در حال حرکت است، به همین دلیل است که ما متعهد به تغییر هستیم تا در این بخش، برای تولیدکنندگان و خریداران، در آینده ایمن باقی بمانیم. در عین حال، ما با سرعت کامل به شروع سفارش گیری و آماده سازی برای حراج های ملی ادامه می دهیم. فرصت هایی را برای خدمات جدید مانند تحویل در دوره زمانی ارائه می دهد. همچنین فرصت هایی را برای تعدیل ساختاری ساختار هزینه ارائه می دهد. ما این کار را با دقت و گام به گام با همکاری تولیدکنندگان و خریداران انجام می دهیم. این ترکیب کلید موفقیت تدارکات و تجاری در سراسر زنجیره است. باز هم، بیایید با هم عمل کنیم، در راه رسیدن به یک قله امیدوارانه موفق.

برای تقسیم بین حجم‌های ساعتی و مستقیم، می‌بینیم که برخی از خرده‌فروشان و تولیدکنندگان اکنون با تمام عدم قطعیت تمایلی به امضای قرارداد ندارند. البته، مدیران حساب و حراجی ها ارتباط زیادی با پرورش دهندگان و خریداران دارند. ما نمی خواهیم غافلگیر شویم و تنها با هم می توانیم یک دوره اوج موفقیت آمیز را تضمین کنیم.

برای اطلاعات بیشتر:
رویال فلورهلند
www.royalfloraholland.com



منبع

سال 2021 سالی بود که باید با لذت به گذشته نگاه کرد. با رشد 17 درصدی قیمت گذاری و 3 درصدی در حجم، سال تبلیغاتی برای تعاونی ما بود. بهترین سال در تاریخ ما در مورد گردش مالی محصول ما. ده ماه بعد، واقعیت بسیار متفاوت به نظر می رسد. بسیاری از تولیدکنندگان از بقای خود می ترسند، تورم به دلیل قیمت بسیار بالای انرژی به طور بی سابقه ای بالا است و قدرت خرید مصرف کنندگان اروپایی تحت فشار زیادی قرار دارد. تا حدی به دلیل سفارشات کمتر از خرده فروشان در کانال مستقیم، حجم ساعت در سال جاری برخلاف روند افزایش یافته است. از آنجایی که اقتصاد هلند همچنان در حال رشد است، تنگنای بازار کار همچنان ادامه دارد.

کاوش گزینه ها با هم
به همین دلیل است که ما در حال حاضر در حال گفتگوهای فشرده با کشاورزان و خریداران در این مورد هستیم. ما این کار را بر اساس سناریوها انجام می دهیم: فرض کنید… بار دیگر، فرآیندهای حراج و تدارکات را هماهنگ می کنیم. ما این کار را با استفاده از یک رویکرد ثابت انجام می دهیم، برنامه A ما، که شامل اقدامات مختلفی است. چه دستگیره‌های دیگری را می‌توانیم بچرخانیم، به نظر کشاورزان و خریداران با توجه به شرایط چه اقداماتی بهتر است و انتظار داریم چه تأثیری داشته باشند. اخیراً در پلتفرم‌های ساعت و هیبریدی مشتری، بحث خوب و باز در این مورد داشتیم. رویال FloraHolland دستکش را بیشتر کرده است، اما این فقط یک مشکل برای RFH نیست. بهترین (یا: کمترین نامطلوب) راه حل فقط می تواند از انتخاب های مشترک حاصل شود. این قبلاً با شورای اعضا مورد بحث قرار گرفته است. رویال FloraHolland از این رو هیئتی از کشاورزان و خریداران را دعوت می کند تا اقدامات بیشتری را طراحی و بحث کنند.