تورم باعث می شود که مصرف کنندگان اروپایی همان ریاضت اقتصادی را که در زمان بحران سال 1970 انجام شد، اتخاذ کنند

نتیجه مطالعه واضح است و نشان می‌دهد که عادات مصرف از عادات سال‌های 1970 و 1980 تقلید می‌کند که اقتصاد در بحران بود و قیمت‌ها بسیار بالا بود. جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: خستگی تورمی در حال عمیق تر شدن است.

تلاش همچنین منجر به پس انداز می شود. در واقع، 58 درصد از مردم ترجیح داده‌اند خرید محصولات اساسی خود را کاهش دهند، وعده‌های غذایی را حذف کنند یا گرمایش خود را خاموش کنند.

71 درصد از آنها روش خرید و استفاده از کالاها را با شرایط تورمی فعلی تطبیق می دهند. مصرف کنندگان سبدهای خود را با مواد ضروری روزمره پر می کنند و محصولات ضروری مانند شیر، کره یا ماکارونی را در اولویت قرار می دهند. آنها چیزهایی را ترک می کنند که ضروری نیستند، مانند محصولات خانگی یا الکل.

در نتیجه، فروشندگان نیز استراتژی‌های خود را تغییر داده‌اند و روی پایین نگه‌داشتن قیمت‌ها به صورت مصنوعی در طول زمان شرط‌بندی کرده‌اند تا خریداران را حفظ کنند.

به همین ترتیب، مصرف‌کنندگان کنترل مخارج خود را به دست می‌گیرند و انتخاب می‌کنند کجا بخرند تا اثرات بحران را تعدیل کنند. این گزارش بیان می‌کند که 30 درصد اگر بخواهند قیمت‌های بهتری پیدا کنند، فروشگاه را تغییر می‌دهند و 26 درصد اگر چیزی که به دنبال آن هستند در فروشگاه اول نباشد، به فروشگاه دوم می‌روند.

گزارش سیگنال های تقاضای FMCG توسط شرکت تجزیه و تحلیل مصرف کننده IRI، که تکامل عادات خرید محصولات با گردش مالی بالا را در هفت ماهه اول سال بررسی کرده است، اشاره می کند که وخامت درآمد قابل تصرف بر مصرف کنندگان با درآمد کم و متوسط ​​تأثیر می گذارد. در کشورهایی مانند اسپانیا، انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا و هلند.

این گزارش همچنین نتیجه‌گیری می‌کند که ۲۹ درصد اروپایی‌ها مکان‌هایی را که در آن غذا می‌خورند یا می‌نوشند (چه در خانه، چه در حال حرکت یا خارج از خانه) تغییر داده‌اند.

منبع: eleconomista.es



منبع