تولیدکنندگان مواد غذایی اروپایی از افزایش قیمت انرژی نگران هستند

با این حال، داده‌های تولید مواد غذایی تا ماه اوت نشان می‌دهد که حجم تولید در صنعت غذا و نوشیدنی در اتحادیه اروپا در سال جاری نسبت به سال 2021 بیشتر است. روند بلندمدت نشان می‌دهد که حجم تولید معمولاً در برابر شوک‌های خارجی بسیار مستعد نیست. کاهش قابل توجهی در شروع همه گیری

در سال 2019، انرژی سهم 2 درصدی در کل هزینه های تولیدکنندگان مواد غذایی در اتحادیه اروپا داشت. با توجه به افزایش شدید قیمت انرژی، این سهم در حال حاضر بین 7.5 تا 10 درصد (بدون سقف قیمت یا جبران خسارت) متغیر است. همچنین سیگنال های زیادی وجود دارد که نشان می دهد برخی از تولیدکنندگان مواد غذایی شاهد افزایش قبض انرژی آنها تا 30 درصد از کل هزینه هایشان بوده اند. در فرآوری مواد غذایی، فعالیت هایی مانند آسیاب آرد، پخت و فرآوری میوه/سبزیجات/سیب زمینی نسبتاً انرژی بر هستند.

در این مرحله، تفاوت‌های زیادی بین هزینه‌هایی که شرکت‌ها برای انرژی پرداخت می‌کنند وجود دارد، زیرا برخی هنوز قراردادهای ثابت طولانی‌مدت دارند، در حالی که برخی دیگر مجبور بودند قراردادهای خود را با نرخ‌های بسیار بالاتر تمدید کنند. شرکت هایی که قبل از سال 2021 قیمت انرژی را بسته بودند و شرکت هایی که از منابع انرژی دیگری غیر از گاز برای تولید گرما استفاده می کنند، مطمئناً در موقعیت مطلوب تری قرار دارند. با این حال، تفاوت‌ها در ماه‌های آینده کمتر آشکار می‌شوند، زیرا قراردادهای قدیمی‌تر، با قیمت پایین‌تر و پوشش‌های پرسود منقضی می‌شوند و اقدامات حمایتی دولت برخی از واریانس‌ها را برطرف می‌کند.

برای مطالعه کامل مقاله اینجا کلیک کنید.

منبع: hellenicshippingnews.com



منبع

علاوه بر تأثیر مستقیم بر هزینه‌ها، قیمت‌های انرژی بالاتر به تولیدکنندگان مواد غذایی و نوشیدنی نیز منتقل می‌شود، زیرا آنها بسیاری از نهاده‌ها را از کشاورزی تهیه می‌کنند و به دلیل نیاز به حمل و نقل. تاکنون، با کمک توانایی انتقال (برخی از) هزینه‌های بالاتر به مشتریان و مصرف‌کنندگان، بازده تولید مواد غذایی کاملاً انعطاف‌پذیر بوده است. این انتقال با سطوح دو رقمی فعلی تورم مواد غذایی در اتحادیه اروپا نشان داده شده است.