در جک. ژربراهای Oudijk Gerbera درخشان به نظر می رسند

در Moerkapelle در Zuid-Holland، برادران Dirk-Jan و Laurens Oudijk 70 گونه مختلف از Germini را به همراه حدود 50 کارمند در 7 هکتار کشت می کنند.

برای آینده، کارآفرینان می‌گویند که به تمرکز روی تکنیک‌های نوآورانه برای دستیابی به راندمان انرژی بالاتر ادامه خواهند داد. این می تواند شامل صرفه جویی بیشتر در مصرف گاز، یا احتمالاً حتی حذف تدریجی گاز باشد. متأسفانه، برنامه‌ها در این زمینه هنوز کمی زودهنگام هستند تا در این مرحله مشخص‌تر شوند، اما برادران Oudijk خوش‌بینانه به نظر می‌رسند و با اطمینان آستین‌های خود را برای مقابله با چالش در سال‌های آینده بالا می‌زنند.

از آنجایی که عملیات بهینه سازی انرژی همیشه در دستور کار قرار داشته و در نتیجه سرمایه گذاری های لازم قبلاً در سال های اخیر انجام شده است، این شرکت قبلاً دانش کافی برای رسیدن به یک استراتژی پیچیده انرژی کسب کرده است.

برای اطلاعات بیشتر:
جک اودیجک ژربرا
Oogstpad 9
2752 AG, Moerkapelle
تلفن: +31 (0) 79 593 39 58
[email protected]
www.jacoudijk.nl



منبع سبک
حدود یک سال پیش، جک. Oudijk نورپردازی SON-T را در نیمی از گلخانه با نورپردازی LED DLI جایگزین کرد. با همین مصرف، این عملا شدت نور را دو برابر کرد.

مدیر کل دیرک جان می‌گوید: «به‌علاوه، بخشی از روشنایی SON-T نیز روشن باقی مانده است، اکنون می‌توانیم در مجموع 270 میکرومول را روشن کنیم، در حالی که سطح متوسط ​​حدود 135 میکرومول برای این محصول معمول است». اودیجک

از زمانی که پدر این کارآفرینان کسب و کار خانوادگی را از 50 سال پیش آغاز کرد، این محصول به تجارت سنتی و به ویژه عمده فروشی راه پیدا کرد.

هنگامی که اولین نتایج در ژانویه گذشته مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و مشخص شد که افزایش قابل توجهی در هزینه های گاز و برق باید برای مدت زمان طولانی تری در نظر گرفته شود، کارآفرینان بلافاصله تصمیم گرفتند قسمت دیگر گلخانه را به طور کامل به LED مجهز کنند. خوب. مدیر عملیاتی Laurens Oudijk: “سرمایه گذاری قابل توجهی است، اما از آنجا که به زودی مشخص شد که این سطح از نور باعث می شود تا تولیدات بسیار بالایی با کیفیت بالا در طول سال به دست آید، قطعاً از نظر تجاری انتخاب مناسبی است.”

همراه با یک صفحه خاموشی دوگانه و یک صفحه نمایش انرژی نیمه شفاف که در اوایل سال جاری توسط Huisman Scherming نصب شد، تمام گرمای وارد شده به گلخانه را می توان برای مدت طولانی حفظ کرد. به این ترتیب، چند سالی است که گرمای باقیمانده از CHP خود این شرکت که در یک بافر حرارتی بزرگ بافر است، برای بهینه نگه داشتن آب و هوای گلخانه در 24 ساعت شبانه روز کافی است.

حرارت
علاوه بر شدت نور، آب و هوای متعادل در گلخانه بدیهی است که برای ارائه یک محصول درجه یک به بازار بسیار مهم است. در گذشته، رطوبت تبخیر شده توسط گیاهان به اصطلاح از گلخانه خارج می شد. با کمک واحدهای رطوبت زدایی DryGair که سه سال پیش از برینکمن خریداری شد، می توان دمای گلخانه را به میزان قابل توجهی کاهش داد. این امر باعث کاهش مصرف گاز تا حدود 50 درصد شد. دیرک جان می گوید: «بعد از محاسبه برق مصرفی واحدها، ما چندین سال است که حدود 30 درصد در هزینه های انرژی خود با این رطوبت گیرها صرفه جویی کرده ایم.

با به کارگیری یک ترکیب انرژی بهینه و تجربه به دست آمده در سال های اخیر، به نظر می رسد که حتی در شرایط فعلی، می توان تعداد ساعات مناسبی در روز را در سطح بالا روشن کرد.