زن پشت بوته های قوی مارگین پر

یک شروع قوی
اما این تیم دقیقا چه می کند؟ جانت: «همه چیز با تقاضای بازار و برنامه ریزی محصول شروع می شود. از آنجا می دانم که چند گیاه می آیند و چه زمانی می آیند. من برای آن برنامه ریزی می کنم که نمی توانم از آن عدول کنم. بیایید Eryngium را به عنوان مثال در نظر بگیریم، زیرا این محصول اصلی نیز است که ما تکثیر می کنیم. بچه‌های گیاه از آزمایشگاه Iribov وارد می‌شوند (در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد)، پس از آن بلافاصله آنها را به محیط خود منتقل می‌کنیم. همه آنها در سینی ها قرار می گیرند، بر اساس انواع برچسب گذاری شده و روی میزها چیده می شوند. تنظیم محیط زیست بسیار مهم است. عوامل مهم دما، رطوبت و قرار گرفتن در معرض نور هستند.

همه گیاهان به درستی ریشه نخواهند داشت و زنده نمی مانند، همیشه مقدار کمی از دست دادن وجود دارد. اما، میزان موفقیت در دو سال گذشته به شدت افزایش یافته است. جانت: «در دو سال گذشته، ما نرخ بقا را با 30 درصد بهبود بخشیده‌ایم. SOPهایی وجود داشت که من آنها را بیشتر توسعه داده ام. من مخلوط متوسط ​​و دفعات مراقبت های پیشگیرانه را تغییر داده ام و دستور غذا را تغییر داده ام. مثل یک بچه کوچک است، شما باید همیشه مراقب نیازهای آنها باشید. اگر آنها احساس خوبی ندارند، باید با آنچه فکر می کنید به آنها نیاز دارند، سازگار شوید. همچنین، منطقه تکثیر دارای تغییر شکل بوده است. قبلاً در تونل ها تکثیر می کردیم. اکنون ما یک مرکز تکثیر مناسب داریم که می‌توانیم آب و هوا را خیلی بهتر تنظیم کنیم.»

یک دسته جدید از گیاهان جوان به طور مستقیم هر هفته یا هر دو هفته به جانت منتقل می شود. در واحد تکثیر کنیا، گیاهان جوان از محیط ژل به محیط استریل برای ریشه زایی منتقل می شوند. یک تغییر بزرگ، اما یک جانت از نزدیک و با موفقیت نظارت می کند.

“ما بیشتر میخواهیم”
با وجود این میزان موفقیت چشمگیر، جانت همیشه به دنبال پیشرفت های بیشتر است. یکی از آرزوهای او گسترش واحد تکثیر است. جانت: «هرازگاهی باید بخشی از انتشار را برون سپاری کنیم، زیرا در فضا محدود هستیم. من دوست دارم آن قسمت را به مراقبت خودمان برگردانم.”

برای اطلاعات بیشترn
حاشیه پر
[email protected]
www.marginpar.com



منبع

ارینگیوم نسبت به آفات و بیماری‌ها حساس است، اما شروع قوی در تکثیر به آنها فرصت مبارزه با آفات، استرس و عفونت‌ها را در طول تولید در مزارع می‌دهد.

پرورش دهنده Eryngium Marginpar – Kwekerij Sinnich – مواد اولیه را از انتخاب های خود فراهم می کند. فرآیند تکثیر در آزمایشگاه در هلند آغاز می شود. گیاهان جوان در یک ژل رشد سفارشی قرار می گیرند و پس از آن به تأسیسات غنا منتقل می شوند. در اینجا گیاهان جوان شاخه های جانبی رشد می کنند که می توان آن ها را قطع کرد و همین روند را بارها و بارها تکرار کرد.

امتیازات فرهنگ حاشیه پر
جانت تیمی متشکل از 30 ارزش افزوده دارد که با توجه به مقیاس این عملیات قطعا منطقی است. جانت: «به دلیل فرهنگ هاموکا که در مزارع خود زندگی می‌کنیم، مثلث را وارونه کرده‌ایم، و از چشم‌های بسیاری که همیشه به این فرآیند هستند استفاده می‌کنیم. من به روشی که توانسته ایم افراد خود را آموزش دهیم بسیار افتخار می کنم. ما واقعاً آنها را آگاه کرده‌ایم که چرا کاری را انجام می‌دهیم، و فقط به آنها نمی‌گوییم که چه کار کنند. این به آنها مالکیت شغلی می دهد، آنها مسئولیتی را که ما به آنها می دهیم احساس می کنند و به آن عمل می کنند.»

رویاهای جدید
جانت که چندین سال قبل از پیوستن به Marginpar در صنعت گل کار کرده بود، دانش و تخصص زیادی را به مزرعه Kudenga در کنیا، جایی که واحد تکثیر Marginpar در آن قرار دارد، به ارمغان آورد. او در سال 2003 مدرک خود را در رشته باغبانی گرفت و از آن زمان تاکنون در نقش های تولید و تبلیغ کار کرده است. در کودکی، رویای او این بود که پزشک شود، چه برای مردم، چه حیوانات و چه گیاهان. برای اینکه بتوانید به چیزی نگاه کنید، بفهمید مشکل چیست و بتوانید آن را برطرف کنید. و به نوعی، این دقیقاً همان کاری است که او اکنون باید انجام دهد. این بچه گیاهان و گاهی ریشه ها و دانه ها نیاز به توجه زیاد و نظارت بسیار دقیق دارند تا سالم بماند و آنها را برای موفقیت آماده کند.

جانت کاگندو فقط یک مادر دو فرزند نیست، بلکه مادر 400000 گیاه بچه است. بیشتر آنها Eryngium و سهم مناسبی از Helleborus، Asters و Ornithogalum هستند. او این گیاهان بچه را تنها پس از 9 هفته مراقبت از خود به دنیا می فرستد، یعنی زمانی که او نیاز دارد تا آنها را برای تولید موفق در تمام مزارع کنیایی Marginpar آماده کند. جانت از سال 2020 مدیر تبلیغات مارگین پر است.

“ریشه های ما موفقیت ماست
بین هفته 1 و هفته 5، ریشه ها شروع به تیراندازی می کنند. در هفته 7، زمان آن است که آنها به منطقه به اصطلاح “سخت شدن” حرکت کنند. جانت: «این منطقه ای است که در آن آموزش می بینند تا با یک منطقه باز هم سازگار شوند. آنها کم کم با شرایط بیرونی آشنا می شوند. و بعد از دو هفته گیاهان آماده هستند. ما ارینگیوم را در همه مزارع کنیایی خود پرورش می دهیم و آب و هوا بین آنها متفاوت است. اما، جانت به ما اطمینان می دهد، “گیاهان در همه این آب و هواها خوب عمل خواهند کرد، زیرا ما شروعی قوی به آنها داده ایم.