سگ ها برای کمک به کشاورزان در کنترل، حشرات مخرب را بو می کنند

در پاسخ، اندروز، دانا سانچز، متخصص حیات وحش OSU Extension و دانشیار در کالج علوم کشاورزی، و سایر همکاران، رویکرد جدیدی را اتخاذ کردند که سگ‌ها از بینی قدرتمند خود برای بو کشیدن حفره‌های مورد استفاده توسط حشرات زنده استفاده می‌کنند. به کشاورزانی که به دنبال مکان هایی برای نصب تله هستند. به سگ‌ها، از جمله موش تریر استاندارد اندروز، بیژو، عطر داده شد و با کار با نگهبانان، زمین‌ها را جستجو کردند و ورودی‌های لانه‌ای را نشان دادند که حشرات در آن زندگی می‌کردند.

حشرات دم خاکستری با حفره‌های طولانی آسیب خود را دو برابر می‌کنند که می‌تواند سیستم‌های ریشه کم عمق را مختل کند. در یک مکان، تیم شبکه ای از تونل ها به طول 11 فوت با حداقل 40 سوراخ ورودی را پیدا کرد. حشرات در حال تخریب یک مرتع و تجاوز به محصولات سبزیجات همسایه بودند.

تیم‌های نگهدارنده سگ مورد استفاده در این مطالعه از شرکت موفق در سطح نخبگان انجمن ملی کار با بوی سگ، گروهی که در این ورزش که معمولاً به عنوان “دما‌کاری” شناخته می‌شود، به رقابت می‌پردازند.

سانچز گفت: “من عاشق سگ هستم.” “در چند سال گذشته، من درگیر ورزش های سگ، از جمله عمل بینی بودم. حتی قبل از آن، من می دانستم که چگونه مردم از سگ ها برای انجام انواع کارها استفاده می کنند. 15 سال در این شغل و شنیدن در مورد آسیب ولوم و نیاز به ابزارها و راه حل های بهتر، کشف با استفاده از سگ ها امری طبیعی به نظر می رسید. به ویژه برای کشاورزان ارگانیک که نمی توانند از فسفید روی استفاده کنند، که در صورت قرار گرفتن در معرض حیوانات دیگر را می کشد، برای خرید و استفاده نیاز به مجوز و تجهیزات حفاظتی دارد و حتی برای عملیات های معمولی نیز مشمول قوانین سختگیرانه ای است که باید رعایت شود، بسیار مهم است.

اندروز گفت که سگ‌ها مدت‌هاست برای تشخیص داروها و اخیراً سرطان، دیابت و سایر بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفتند، بنابراین استفاده از آن‌ها برای حشرات زیاد جهشی نبود. برای دستیابی به دقت دقیق و قابل تکرار مورد نیاز برای تشخیص سگ‌ها، سگ‌ها و نگهدارنده‌ها باید آموزش ببینند و از نظر دقت آزمایش شوند که این امر مستلزم زمان، امکانات و هزینه است. اما به گفته محققان، تشخیص سگ‌ها می‌تواند به پول نقدی تبدیل شود که با کنترل گلوله‌ها قبل از رشد جمعیت ذخیره می‌شود.

سانچز گفت: «آنها تأثیری دارند که فراتر از آن چیزی است که ما از یک گونه انتظار داریم.» جوندگان حفاری تأثیرات زیادی بر روی زیستگاه خود دارند، زیرا آنها گیاهان را می خورند و لانه های خود را ایجاد می کنند.

نتایج امیدوار کننده
نتایج اولیه تحقیقات با کمک سگ امیدوارکننده است. سگ ها در یافتن لانه های زنده بسیار کارآمدتر از انسان ها هستند. سگ ها 97 دقیقه طول کشید تا یک لانه را شناسایی کنند. بر اساس آمار ارائه شده توسط سانچز، در همین مدت زمان، انسان های بدون کمک 232 دقیقه طول کشید.

اندروز گفت: «مراتع یکی از سخت ترین جستجوها به دلیل مقدار مواد گیاهی است. چه در جستجوی بصری و چه در حال گرفتن یک عطر، درهم و برهمی زیادی روی زمین وجود دارد. ما امسال از شش مرتع اطلاعات دریافت خواهیم کرد.»

در سال‌های غیر اوج، هزاران حفره می‌توانند در یک هکتار پراکنده شوند که بسیاری از آنها خالی از سکنه هستند. جست‌وجوی لانه‌های زنده دشوار، زمان‌بر و پرهزینه است و کنترل غیر جونده‌کشی را تقریبا غیرممکن می‌کند.

سانچز گفت که تولید مثل در زمستان کند می شود و آن را بهترین فصل برای جستجو و تله گذاری می کند. ولها، مانند بسیاری از حیوانات شکار، سازگار شده اند تا فرزندان خود را با سرعتی سریع تولید کنند تا بقای خود را تضمین کنند. حشرات دم خاکستری بسیار پربار از سه هفته شروع به جفت گیری می کنند و هر سال بسترهای متعددی دارند که منجر به تولیدمثل چندین نسل در همان زمان می شود.

کشاورزان کنجکاو شدند
ایده استفاده از سگ برای یافتن حشرات زنده، کارل مور، صاحب مزرعه خانوادگی جکسون را از سال 2006 به شدت مجذوب خود می کند، به طوری که او به فکر استفاده از سگ است. Mohr از هواپیماهای بدون سرنشین برای شناسایی حشرات استفاده کرده است، اما گفت هر نوع سایه بان مانع از تایید بصری می شود. سگ ها این مشکل را حل می کنند.

موزهای دم خاکستری بومی دره ویلامت هستند، جایی که محصولات زیادی در محلی که زمانی علفزار بومی بوده کاشته می‌شوند. سانچز گفت: از آنجایی که دره خانه آنهاست، همیشه ولز دیگری منتظر یک نقطه خالی خواهد بود.

منبع: extension.oregonstate.edu



منبع

به گفته نیک اندروز، متخصص محصولات گیاهی ارگانیک خدمات ترویجی دانشگاه ایالتی اورگان، فعالیت Vole از سال 2018 تا 2021 در غرب اورگان خارج از نمودار بود. محصولات زراعی ناپدید شدند، مراتع ویران شدند و زغال اخته های جوان و درختان باغ کمربند بسته شدند.

لارسن گفت: «در اوایل ماه ژوئیه، متوجه شدم که کوکب‌هایی که به سمت بالا هل می‌دهند، عملکرد ضعیفی دارند. “من چند غده بالا کشیدم، و چیزی آنجا نبود. آنها هر چیزی سبز رنگ می خورند. من 90 درصد محصولم را از دست دادم.»

در سال 2021، اریک لارسن، صاحب یک مزرعه گل شاخه بریده در دره ویلامت، محصول خود را دید که توسط حشرات از بین رفته است. بسیاری از کشاورزان و دامداران در غرب اورگان نیز همین کار را کردند.

سانچز گفت: «از آنجایی که تنظیم و پاکسازی تله‌ها حتی بیشتر از جستجو زمان می‌برد، بهتر است قبل از سرمایه‌گذاری زمان و تلاش، اطمینان بیشتری به وجود یک تونل خاص داشته باشیم.» فرضیه اصلی ما این است که کمک سگ حشره‌های زنده می‌تواند تله‌گیری فوری را به یک گزینه غیرسمی و عملی برای مدیریت مؤثر حشرات در مزارع تبدیل کند، به‌ویژه اگر قبل از شروع فصل تولید مثل انجام شود.

در برخی از سال‌ها، زمانی که تعداد جمعیت کاهش می‌یابد، کشاورزان مهلت می‌گیرند، همانطور که در سال 2022 اتفاق افتاد. سانچز گفت که دلیل چرخه رونق یا رکود سؤال 64 هزار دلاری است. دلیل آن مشخص نیست و تحقیقات ادامه دارد.

ولها از خانواده جوندگان هستند. گونه های زیادی در اورگان زندگی می کنند، از جمله حشرات دم خاکستری (Microtus canicaudus) که معمولاً در علفزارهای دره یافت می شوند و اکنون بیشتر برای کشاورزی استفاده می شود. موش‌ها که اغلب به عنوان موش‌های چمنزار یا موش صحرایی شناخته می‌شوند، بیش از شش اینچ رشد نمی‌کنند و به سرعت رشد می‌کنند.

به گفته اندروز، در سال 2023، همکاران تحقیقاتی از کمک مالی Western SARE (تحقیق و آموزش کشاورزی پایدار) برای تمرکز بر مراتعی استفاده می کنند که در آن “نیاز شدید” وجود دارد. یکی از تولیدکنندگان ارگانیک که با او کار می‌کند، تصمیم جدی – و گران‌قیمت – شخم زدن زیر مرتع خود و کشت مجدد آن را گرفت.