سیاست بازنگری شده برای رهاسازی حشرات مفید در ساختارهای حفاظت شده

پس از تایید وزیر، اکنون این امکان وجود دارد که در صورت درخواست تامین کننده، عوامل کنترل بیولوژیکی بندپایان تقویتی که Defra در حال حاضر مجوز دارند، در گلخانه ها و سایر سازه های حفاظت شده رها شوند. یک استثنا در این مورد Neoseiulus californicus است که هنوز هم فقط در گلخانه ها قابل رهاسازی است، مگر در شرایط خاص. انتشار سایر عوامل کنترل بیولوژیکی بندپایان تقویت‌کننده غیربومی در خارج از گلخانه‌ها و در سایر سازه‌های حفاظت‌شده می‌تواند به عنوان یک گزینه تحت مجوز برای برنامه‌های آتی در نظر گرفته شود، اگر عوامل خطر قابل توجهی در چنین شرایطی ارزیابی شوند.

برای اطلاعات بیشتر:
پرتال بهداشت گیاهی
www.planthealthporta.defra.gov.uk



منبع

در انگلستان و ولز، بر اساس بخش 14 قانون حیات وحش و روستایی 1981، حیوانات غیر بومی اجازه رهاسازی در محیط را ندارند. بر اساس همان قانون، گزینه ای برای صدور مجوز برای انتشار عوامل کنترل بیولوژیکی ممنوعه برای کنترل آفات و علف های هرز گیاهی وجود دارد.

مقاله ای توسط دفرا با همکاری Natural England، منابع طبیعی ولز و اسکاتلند تهیه شد که توجیهی برای تغییر سیاست فعلی و اجازه انتشار عوامل کنترل بیولوژیکی بندپایان تقویت کننده غیر بومی در خارج از گلخانه ها و در سایر ساختارهای حفاظت شده ارائه می دهد. این مقاله بین ژوئن و آگوست 2022 برای مشاوره عمومی / سهامداران ارسال شد و همه پاسخ دهندگان از تغییر سیاست حمایت کردند. برای خلاصه ای از پاسخ های مشاوره به مقاله پیوست مراجعه کنید.


Amblyseius swirskii، منبع عکس © رویال برینکمن

سیاست تجدید نظر شده برای مجوز انتشار عوامل کنترل بیولوژیکی بندپایان تقویتی در خارج از گلخانه ها و در سایر سازه های حفاظت شده، مانند تونل های پلی، در انگلستان

مجوز تمدید شده
برای عوامل کنترل بیولوژیکی بندپایان تقویتی، Defra قبلاً فقط مجوز انتشار آنها را در گلخانه‌ها صادر می‌کرد، اما نه در سایر ساختارهای محافظت شده (مانند پلی تونل‌ها، بیوم‌ها و غیره) یا در فضای باز. یکی از معدود استثناها در این مورد، کنه Amblyseius swirskii بود که مجوز انتشار در چند تونل را دریافت کرد.