فروشگاه‌هایی که گل/گیاه را همراه با سایر اقلام مانند لباس/مبلمان می‌فروشند در حال افزایش هستند.

برای اطلاعات بیشتر و مطالعه بیشتر در مورد نظرسنجی اینجا را کلیک کنید.



منبع

حضور پرسنل دقیق در بین تمام کاربران فروشگاه فیزیکی قابل قدردانی است

  • تجزیه و تحلیل متن در مورد نکات خوب نشان می دهد که کارکنان دارای بینش و دانش، احساس قدردانی همراه با تأثیرات مثبت را در مشتریان تمام مغازه های فیزیکی به جا می گذارند.
  • «تجارت شیک‌تر» و «جوی بهتر» خواسته‌هایی هستند که معمولاً توسط کاربران خرده‌فروشان مطرح می‌شوند.
  • پاسخ دهندگان مختلف به خرید گل/گیاهان بی کیفیت ابراز علاقه کردند.

“گل های فصلی” به عنوان گویاترین تصویر از پایداری در میان ژاپنی ها

  • عناصری که تداعی های دوستدار محیط زیست را برمی انگیزند، گل ها/گیاهان «فصلی» (28 درصد) و پس از آن «رشد ارگانیک/طبیعی» (24 درصد) و «رشد محلی» (23 درصد) هستند. گل/گیاهان فصلی ریشه در آب و هوا و فرهنگ ژاپن دارند و به نظر می رسد که به طور طبیعی دارای بارهای زیست محیطی/اجتماعی-اقتصادی پایینی هستند.

یافته های کلیدی

برای این نظرسنجی، از 1005 مشتری 9 خرده فروش گل/گیاه در ژاپن در مورد رفتارهای خرید و ارزیابی آنها از مغازه هایی که استفاده می کنند سؤال شد. 9 فروشگاه مورد بررسی شامل گل فروشی ها، سوپرمارکت ها، مراکز بهبود خانه، فروشگاه های نت و مغازه های مجتمع هستند.
*در اینجا، فروشگاه‌هایی که گل/گیاه را همراه با سایر اقلام، مانند لباس و مبلمان می‌فروشند، در مجموع به عنوان «فروشگاه‌های ترکیبی (ترکیبی)» شناخته می‌شوند.

رفتار خرید

  • به طور کلی، 48 درصد از پاسخ دهندگان گل و گیاه را برای مصارف خانگی، 39 درصد برای هدیه و 23 درصد برای نذورات مذهبی برای متوفی خریداری می کنند. مشخصه سوپرمارکت ها وابستگی شدید (تقریباً 40 درصد) به اقلام خاص برای هدایای مذهبی مرسوم است.
  • میانگین هزینه مشتری (ACS) در هر بازدید 2169 ین (1 USD = 139 ین) است. ACS در سوپرمارکت ها 868 ین است.
  • گل فروشی های تخصصی بالاترین نسبت مشتریان ثابتی را دارند که “همیشه از مغازه استفاده می کنند” (16%).
  • مشتریان Hibiya Kadan، Aoyama Flower Market (AFM)، و فروشگاه‌های ترکیبی علاقه شدیدی به گل‌ها و گیاهان دارند (هر کدام حدود 30٪).

ارزیابی های مشتریان

  • این تحقیق از 8 شاخص مرتبط با رضایت مشتری (CS) زیر استفاده می‌کند: رضایت جامع مشتری، برآورده شدن نیاز، ادراک کیفیت، هزینه-عملکرد، رضایت عاطفی، قصد خرید تکراری (وفاداری مشتری)، وابستگی به فروشگاه (وفاداری درونی) و تمایل. برای توصیه
  • به طور متوسط، گلفروشان عمومی از بالاترین میزان رضایت کلی 7.5 در مقیاس 10 درجه ای برخوردار هستند. نسبت راضی‌ترین مشتریان (TOP2، مجموع آنهایی که امتیاز 9 یا 10 داده‌اند)
    در Hibiya Kadan (31%) و پس از آن فروشگاه های ترکیبی (21%) بیشتر است.
  • از نظر عملکرد هزینه، گلفروشان (7.3) و Hibiya Kadan (7.2) رتبه های عالی کسب می کنند. سوپرمارکت‌هایی که در آن‌ها ACS ارزان‌ترین است، از پایین‌ترین امتیاز (6.2) رنج می‌برند.
  • سوپرمارکت ها حتی نمره کمتری برای درک کیفیت دریافت می کنند (6.0). آنها ابتدا باید بهبود کیفیت را در اولویت قرار دهند. در غیر این صورت، توسل به عملکرد هزینه، یعنی ارزش یا قیمت گذاری نسبت به کیفیت، دشوار خواهد بود. همانطور که برخی از کاربران در پاسخ های رایگان می گویند، “گل ها در حال پژمرده شدن هستند
    ویترین مغازه، بدون مراقبت رها شده است».
فروشگاه هایی که گل و گیاه را همراه با سایر اقلام مانند لباس و مبلمان می فروشند در ژاپن شتاب بیشتری می گیرند، اکثر مشتریان گل و گیاه را برای مصارف خانگی می خرند و گل های فصلی گویاترین تصویر از پایداری در بین ژاپنی ها هستند. اینها برخی از یافته‌های کلیدی نظرسنجی مشتریان فروشگاه گل ژاپن در سال 2022 است که توسط شورای تولید و توزیع گل ژاپن انجام شد و توسط وزارت کشاورزی، جنگل‌داری و شیلات (MAFF) تأمین مالی شد. توسط آئوکی کیوکو از پژوهش گردا برنامه ریزی و تجزیه و تحلیل شد. برای اطلاعات بیشتر و مطالعه بیشتر در مورد نظرسنجی اینجا را کلیک کنید.

افزایش ورود مغازه های هیبریدی از سایر بخش های خرده فروشی

  • در این تحقیق مشخص شده است که فروشگاه های ترکیبی در برخی مناطق از فروشندگان گل موجود بهتر عمل می کنند. نمرات CS آنها از رضایت کلی، رضایت عاطفی و وفاداری درونی آنها به سطح برندهای برتر گل فروشی ژاپن نزدیک است.
  • تجزیه و تحلیل متن پاسخ‌های باز در مورد نکات خوب نشان می‌دهد که آنچه فروشگاه‌های مرکب ارائه می‌دهند بیشتر با «تجارب خدمات» مرتبط است تا «گیاهان (کالاها)» فی نفسه.
  • ماهیت ترکیبی آنها پتانسیل گسترش “نقاط تماس” با گل ها/گیاهان را به مشتریان بالقوه ای دارد که در حال حاضر از دسته های دیگری مانند پوشاک و کتاب استفاده می کنند.
    در غیر این صورت دست نخورده باقی می ماند.