فروش ربات های صحرایی تا سال 2030 به 11 میلیارد دلار خواهد رسید.

آخرین گزارش GlobalData، “رباتیک در کشاورزی” نشان می دهد که چگونه رباتیک به دستیابی به کشاورزی دقیق کمک می کند و یک انقلاب فناوری در این بخش را آغاز می کند. کشاورزی دقیق به کاربرد مواد شیمیایی کشاورزی به روشی تجویزی برای به حداقل رساندن ضایعات و آلودگی اشاره دارد. این یک راه حل مهم برای تقاضای فزاینده برای غذا و متعاقباً کود است.

جونز می‌افزاید: «صنعت هواپیماهای بدون سرنشین چینی بزرگ‌ترین صنعت در جهان است و این کشور پیشرو در نوآوری در پهپادهای کشاورزی است و شرکت‌های چینی DJI و XAG راه را هموار می‌کنند. این پهپادها وظایف تصویربرداری و نقشه برداری را ارائه می دهند، در حالی که سمپاشی محصول و نظارت بر زمین به مناطق کلیدی رشد تبدیل خواهند شد. هر دو شرکت از نظر درخواست های ثبت اختراع در بخش کشاورزی پهپاد فعال ترین بودند. بین سال‌های 2018 تا 2021، آن‌ها 421 پتنت منتشر کردند که موقعیت برتر چین را در صنعت هواپیماهای بدون سرنشین جهانی تقویت کرد.

این گزارش همچنین نشان می دهد که استخدام برای نقش های مرتبط با رباتیک به طور قابل توجهی در بخش کشاورزی افزایش یافته است. بر اساس پایگاه داده استخدام GlobalData، مشاغل خالی مرتبط با رباتیک بین سپتامبر 2019 تا سپتامبر 2022 80 درصد افزایش یافته است.

گلوبال دیتا پیش بینی می کند که ارزش بازار جهانی رباتیک در سال 2020 به 45.8 میلیارد دلار رسیده است و با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) 29 درصد بین سال های 2020 تا 2030 رشد خواهد کرد و تا سال 2030 به 568 میلیارد دلار خواهد رسید.

بخش کشاورزی جهانی در حال مقابله با چالش های متعددی است، از تغییرات آب و هوایی گرفته تا رشد جمعیت و تقاضای فزاینده برای غذا. رباتیک یک راه حل بسیار مورد نیاز را ارائه می دهد و پاسخ هایی را از مزارع عمودی به هواپیماهای بدون سرنشین ارائه می دهد. گلوبال دیتا، یک شرکت پیشرو در زمینه داده و تجزیه و تحلیل، پیش بینی می کند که این تقاضا برای ربات های میدانی را تسریع کرده است، که در سال 2020 به فروش 1.1 میلیارد دلاری رسید و تا سال 2030 به 11 میلیارد دلار خواهد رسید.

ریچل فاستر جونز، تحلیلگر موضوعی در گلوبال دیتا، می‌گوید: «روبات‌ها می‌توانند محصولات را برداشت کنند، میوه‌ها، علف‌های هرز، شیر دام‌ها را بچینند، کود به کار ببرند و بر عملیات مزرعه نظارت کنند. بنابراین، رباتیک در کمک به کاهش کمبود نیروی کار، کاهش فشار بر منابع طبیعی و پاسخگویی به تقاضای جهانی برای محصولات کشاورزی، کلیدی خواهد بود و در عین حال به این بخش کمک می کند تا با چالش های تغییرات آب و هوایی سازگار شود.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که بازار پهپادهای تجاری از پهپادهای نظامی پیشی خواهد گرفت و در چند سال آینده به بزرگترین بخش از بازار پهپادها از نظر درآمد تبدیل خواهد شد و پهپادهای کشاورزی یک محرک کلیدی هستند. پهپادهای کشاورزی هواپیماهای بدون سرنشینی هستند که در کشاورزی برای بهینه‌سازی و نظارت بر عملکرد استفاده می‌شوند.


برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید

جونز ادامه می دهد: «هم شرکت های کشاورزی سنتی مانند Cargill و Syngenta و هم استارت آپ های کشاورزی در زمینه رباتیک استخدام می کنند. بخش کشاورزی به طور فزاینده ای از پتانسیل رباتیک آگاه می شود زیرا شرکت های سنتی در تلاش هستند تا تخصص داخلی خود را در مورد این موضوعات مهم بهبود بخشند نه اینکه صرفاً مشارکت داشته باشند. همانطور که بیشتر شرکت‌های کشاورزی سنتی تلاش می‌کنند تا تخصص خود را در زمینه رباتیک افزایش دهند، افزایش فعالیت‌های خرید توسط این بخش تجربه خواهد شد.



منبع