قیمت بنزین به دلیل نگرانی برای زمستان معطل مانده است

NOS، مانند FD و دیگران در اوایل این هفته، بر روی یک تمرکز می کند کمبود قریب الوقوع گازوئیل. گازوئیل در پمپ در حال حاضر گرانتر از بنزین است. NOS می نویسد، به خودی خود، نفت به اندازه کافی در جهان وجود دارد، و بنابراین باید به اندازه کافی گازوئیل ساخته شود. این کمبود به دلیل این واقعیت است که بسیاری از پالایشگاه ها واردات نفت و گازوئیل روسیه را در آستانه تحریم ها کاهش داده اند.


قیمت گاز TTF برای “زمستان 2023” به طور پیوسته کاهش می یابد


قیمت گاز TTF در ماه نوامبر تقریباً 5 یورو بالاتر از سه شنبه بسته شد. امروز صبح بازار با قیمت 98 یورو باز شد و به بالای 100 یورو در هر مگاوات ساعت رسید. ارقام فعلی را اینجا ببینید.

قیمت گاز کوتاه مدت همچنان در حدود 100 یورو در مگاوات ساعت (در حال حاضر) در نوسان است. در بلندمدت، قیمت ها همچنان به طور پیوسته در حال کاهش هستند. برای زمستان آینده، قیمت گاز TTF کمی بالاتر از 130 یورو است. در این به‌روزرسانی کوتاه بحران، همه چیز را توضیح خواهیم داد.

در همین گزارش بازار، Vattenfall اشاره می‌کند که قیمت بنزین در ماه‌های دسامبر و ژانویه به ترتیب بیش از 30 و بیش از 40 یورو بالاتر از قیمت ماه نوامبر اوایل هفته جاری بوده است. به گفته تحلیلگران انرژی، زیرا “مشکل تنگی در زمستان هنوز حل نشده است.”

قیمت روزانه بنزین در TTF هنوز هم بسیار پایین تر هستند. چهارشنبه 28.25 یورو در هر مگاوات ساعت. تامین کننده انرژی Vattenfall در گزارشی از بازار اشاره کرد که پس از آن سطح پایین، قیمت دوباره بیش از هشت یورو برای تحویل در 27 اکتبر افزایش یافت.

شل در سه ماهه سوم خوب ظاهر شد، Nu.nl اشاره می کند. با سود 9.4 میلیارد یورویی، این دومین فصل بهترین فصل برای گروه نفتی بود. ارقام فصلی شل را اینجا ببینید.



منبع

بر قیمت برق، آنها متوجه تفاوت بزرگی بین آنها شدند قیمت های پیک و غیر پیک. در ژانویه، ساعات اوج مصرف 116.84 یورو در مگاوات ساعت (571.6 یورو در مگاوات ساعت) بیشتر از ساعات غیر اوج مصرف (454.76 یورو در مگاوات ساعت) است. توضیح این پدیده به شرح زیر است: در ماه های زمستان پیک تقاضا بیشتر از طریق نیروگاه های گازی که به راحتی روشن و خاموش می شوند تامین می شود. تنگی و در نتیجه قیمت بالای گاز باعث افزایش قیمت برق نیز می شود. در تابستان، اوج تقاضا توسط تولید خورشیدی کاهش می یابد، اما از آنجایی که در زمستان تا حد زیادی وجود ندارد، پس از آن اتکای بسیار بیشتری به برق حاصل از گاز می شود. گزارش کامل بازار را اینجا بخوانید.