نگاهی به بیست و نهمین دوره نمایشگاه گل لهستان


در تاریخ 1 تا 3 سپتامبر، نمایشگاه بین المللی GREEN IS LIFE & FLOWER EXPO POLAND 2022 با شعار “طبیعی!” در ورشو برگزار شد. در مواقع عدم قطعیت و غیرقابل پیش‌بینی، ثابت شد که مکان قابل اعتمادی برای گردهمایی‌های صنعتی است – در یک چارچوب زمانی ثابت و بدون تغییر در اواخر تابستان، که برای ارائه گیاهان باغ و فضای سبز و همچنین ترتیب دادن رویدادهای انبوه مانند نمایشگاه‌های تجاری مطلوب است. برگزارکنندگان – انجمن مهد کودک لهستان و Agencja Promocji Zieleni (آژانس ترویج سبزی) – بر موقعیت پایدار و قوی این نمایشگاه که تقریباً سی سال برپا شده و در دوره امسال این رویداد که حدود 9500 نفر از آن بازدید کردند تأیید شده است تأکید می کنند. افرادی از لهستان و خارج از کشور

غرفه داران – معمولی، جدید، در حال بازگشت
صد و پنجاه و شش غرفه دار از 9 کشور لهستان، بلژیک، دانمارک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، لیتوانی و ایالات متحده آمریکا در این نمایشگاه شرکت کردند. طبق معمول، گیاهان باغ‌ها و مناظر هسته اصلی نمایشگاه را تشکیل می‌دادند (تقریباً 65 درصد از شرکت‌کنندگان آن‌ها را نشان دادند)، اما فضای بزرگ‌تری نسبت به سال گذشته توسط غرفه‌هایی با وسایل تولید باغبانی، مانند ماشین‌آلات، اشغال شد. تجهیزات، گلدان و غیره

حدود 23 درصد از شرکت ها برای اولین بار پیشنهاد خود را در اینجا ارائه کردند یا پس از حداقل 3 سال وقفه به نمایشگاه ورشو بازگشتند. در عین حال، مهدهایی بودند که هیچ دوره ای از نمایشگاه «سبز زندگی است» را از دست ندادند و آن را برای همیشه در تقویم مهم ترین فعالیت های تجاری خود جای دادند.

نمایشگاه‌های جمعی از ویژگی‌های امسال بودند – از جمله نمایشگاه‌هایی که به نمایندگی از منطقه تولید و/یا نمایشگاه عمده‌فروشی سهام مهدکودک را که در اواخر پاییز 2022 برگزار می‌شود، اعلام کردند. برخی از عرضه‌کنندگان در غرفه‌های شرکت‌هایی که به صورت روزانه با آنها همکاری می‌کنند حضور داشتند. ، بنابراین تعداد برندهای موجود در نمایشگاه بیشتر از تعداد غرفه داران بود.

جوایز سنتی (Laurels) – در دو دسته – برای جذاب ترین نمایش ها و بهترین ها از نظر استراتژی بازاریابی اعطا شد. دریافت کنندگان ارزشمندترین، گلدن لورل ها، نهالستان های کوروسکی (رده «گیاهان») و ICL («فناوری») بودند.

بازدیدکنندگان باید حتما ببینند
حدود 9500 نفر از این نمایشگاه بازدید کردند که از این تعداد 4948 بازدیدکننده تجاری بودند. اعتراف می‌کند: «این بار، بیشتر متخصصان در روز دوم و نه – مانند سال‌های دیگر – در روز اول نمایشگاه حضور یافتند، که ممکن است مربوط به افتتاحیه سال تحصیلی در لهستان در اول سپتامبر باشد». مدیر نمایشگاه جوانا فیلیپچاک او می افزاید: «با این حال، این تأثیری بر مشارکت کلی و علاقه بازدیدکنندگان نداشت.

اکثر بازدیدکنندگان صنعت نماینده مدیریت شرکت هایی بودند که در تجارت سبز فعالیت می کنند و صاحبان این شرکت ها تسلط داشتند. از نظر مشخصات حرفه ای، بزرگترین گروه شامل تولیدکنندگان گیاهان (30%) و پس از آن افراد مرتبط با: معماری منظر یا قرارداد باغ (22.5%) بودند. خرده فروشی – مراکز باغ، فروشگاه های باغ، DIY یا سوپر مارکت ها (13.5%)؛ مدیریت، شهرداری ها (11%).

بازدیدکنندگان از 25 کشور آمده بودند. بیشتر خارجی ها از لیتوانی، لتونی، هلند، رومانی، استونی، صربستان، اسلواکی و جمهوری چک وارد این کشور شده اند.

علاقه به این نمایشگاه همچنین توسط رویدادهای همراه آن، مانند سمینار “دانش برای تاجران و پرورش دهندگان” (در روز اول و با حضور 262 نفر برگزار شد) و همچنین کنفرانس شهر سبز (با حضور 419 شرکت کننده در روز دوم) ایجاد شد. ).

دسترسی گسترده، مخاطبان بیشتر
کسانی که نتوانستند در 1-3 سپتامبر به ورشو بروند، می توانند پوشش تصویری استودیو نمایشگاه تجارت را دنبال کنند که برای دومین بار در طول نمایشگاه Green is Life فعالیت کرد. تا 4 سپتامبر 2022، 6045 بیننده آن را در رسانه های اجتماعی و یوتیوب تماشا کرده بودند (تعداد به طور پیوسته در حال افزایش است زیرا ضبط آنلاین در دسترس است). جریان کنفرانس شهر سبز توسط 1782 نفر از لهستان و خارج از کشور دنبال شد.

زمانی که نیاز به نمایشگاه دارد
فضای نمایشگاه امسال با نمایشگاه قبلی متفاوت بود. جوآنا فیلیپچاک به یاد می‌آورد: «سپتامبر 2021، پس از محدودیت‌های همه‌گیر و وقفه طولانی، شادی بزرگی از این دیدار داشت. این روحیه مثبت نیز ناشی از رونق فوق‌العاده صنعت سبز و چشم‌اندازهای خوب بود.» مدیر نمایشگاه می‌افزاید: امسال تقاضا برای گیاهان کمتر اما قابل مقایسه با سال 2019 است؛ اما مهدکودک‌ها و خرده‌فروشان نگرانی‌های آشکاری دارند. درباره آینده»، J. Filipczak نتیجه می گیرد.

طبق معمول، صحبت‌های تجاری در نمایشگاه Green is Life عمدتاً در مورد محصولات مورد جستجو و سفارش‌هایی بود که قرار بود انجام شود. جوانا فیلیپچاک می‌گوید: “مکالمات در غرفه‌ها ملموس و رضایت‌بخش بود. در عین حال، آنها به تقویت روابط تجاری کمک کردند، که به ویژه در دوره‌های آشفتگی بازار و عدم اطمینان مهم است.” بنابراین، نشست 2022 غرفه داران و بازدیدکنندگان در ورشو بیش از پیش به ارزیابی وضعیت بازار، تبادل نظر، تدوین مشکلات، بیان نگرانی ها و جستجوی راه حل ها و ایده های جدید کمک کرد که در گفتگو با سایر صنایع راحت تر به دست می آیند. اعضا.

نقش ویژه مشتریان دائمی در سمینار “دانش برای تجارت و پرورش دهندگان” توسط سخنران بسیار محترم Erwin Meier-Honegger از سوئیس مورد بحث قرار گرفت. سخنرانی او با عنوان “گزینه هایی برای مدل های تجاری مرکز باغ در محیط دیجیتال جدید” بود. با این حال، مهمترین پیام او برای خرده فروشان توصیه به کپی نکردن راه حل های جهانی “اجباری” بلکه تمرکز بر گیاهان، محصولات با کیفیت، و خدمات عالی سنتی و همچنین بر اصالت در برخورد با مشتریان – ابزارهای عصر دیجیتال – بود. تنها یکی از گزینه ها برای انتخاب هستند و شرط موفقیت یک مرکز باغ نیستند.

صرف نظر از جستجوی ذخایر در بازار داخلی، تعدادی از کارگران مهدکودک لهستانی به دنبال از دست دادن مشتریان روسی در نتیجه جنگ در اوکراین، نیاز فوری به مشتریان جدید دارند. رئیس انجمن مهد کودک لهستان ویسلاو شیدلو خاطرنشان می کند که شرکت در نمایشگاه سبز زندگی است 2022 فرصتی را برای جستجوی مقاصد صادراتی جدید، برقراری تماس با خریداران ناشناخته، که امسال در تعداد قابل توجهی از جمله سایرین آمده بودند، فراهم کرد. ، کشورهای بالتیک یا از سراسر مرز جنوبی لهستان، بلکه از رومانی و صربستان.

سنت ها و نوآوری ها
GREEN IS IS LIFE & FLOWER EXPO لهستان 2022 فرصتی برای جشن گرفتن جشن های چند غرفه دار شد. چهلمین سالگرد توسط دو نسل نهالستان Szmit (Szkółka Szmit) که به خاطر طیف گسترده ای از گیاهان زینتی، از جمله بسیاری از گیاهان کمیاب شناخته شده است، جشن گرفته شد. سی سال از کار پرورش Szczepan Marczyński (بیش از 50 گونه Clematis) توسط مهد کودک Clematis Source of Good Vines (Clematis Źródło Dobrych Pnączy Sp. z oo Sp.k.) که او همراه با Wław1988rowad آن را تأسیس کرد برجسته شد. .

دو شرکت تولد 25 سالگی خود را جشن گرفتند: آگرو سور، سازنده و پیمانکار گلخانه های کلید در دست و همچنین مراکز باغ، و چومیک که با تجارت کوزه ها شروع به کار کرد و در سال 2022 مجموعه ای از بیش از 10000 کالا را عرضه خواهد کرد.

مراقبت از سنت در آمیخته با جلوه‌های روندهای اخیر، مانند تنوع در مجموعه گیاهان، معرفی بخش‌های جدید تولید، یا کانال‌های فروش (مثلاً تجارت الکترونیک، رسانه‌های اجتماعی، کانال یوتیوب خود) توسط نسل‌های جدید مهدکودک‌ها، که همکاری می‌کنند. – مدیریت عملیات در مشاغل خانوادگی

مسابقه نوآوری های گیاهی 2022
این مسابقه که به مدت 14 سال در طول نمایشگاه Green is Life برگزار می شود، قبلاً به یک برند تبدیل شده است. توجه بازدیدکنندگان و همچنین رسانه ها را به خود جلب می کند و به طور موثر گیاهان جدیدی را که به آن ارسال می شود – به ویژه گیاهان برنده، تبلیغ می کند.

امسال مدال طلا به مهد کودک Szmit (Szkółka Szmit) برای Cercis canadensis ETERNAL FLAME رسید. مدال‌های نقره به سه غرفه‌دار اهدا شد: درختچه‌های تزئینی Nursery Pudełek (Szkółka Krzewów Ozdobnych Pudełek) – برای Rhododendron’ Anna’، Piech Nursery – برای Hydrangea quercifolia EDITIONS JETSTREAM، و Proflorooflora. Buddleja davidii BUTTERFLY CANDY LITTLE RUBY. مدال‌های برنز به A&M Kałuzińscy Nursery (A&M Kałuzińscy Szkółka Polskie Korzenie) – برای Juniperus conferta’ Sunflower’، Kurowscy Nursery (Szkółka Kurowscy) – برای Physocarpus opulifolius,MaGlojalzalz, Physocarpus opulifolius,MaGlojkturle – که Panicum virgatum ‘Nosferatu’ را ارائه کرد. علاوه بر 7 مدال، هیئت داوران مسابقه نوآوری های گیاهی 2022 دو جایزه ویژه به Liriodendron tulipifera ‘Snowbird’ (ارائه شده توسط Szmit Nursery) و Anemone’ Summer Breeze Snow اهدا کردند. (از Vitroflora).

جایزه روزنامه‌نگاران – از رسانه‌های تجاری داخلی و خارجی، که به صورت آنلاین (بر اساس عکس‌ها و توضیحات گیاه) رای دادند – از Buddleja davidii BUTTERFLY CANDY LITTLE RUBY تقدیر شد.

برنده نظرسنجی آنلاین، که توسط بسیاری از مخاطبان به آن رای دادند، Miscanthus sinensis ‘Polonus’ بود که توسط Daglezja Arnamental Plant Nursery Artur Maj وارد مسابقه شد.

شهر سبز – ضرورت معاصر
کنفرانس شهر سبز که نمایشگاه را همراهی می کند و تولیدکنندگان گیاهان را با معماران منظر، پیمانکاران فضای سبز و مسئولان شهرداری پیوند می دهد، مورد توجه بسیاری قرار گرفت. Joanna Filipczak توضیح می دهد: “هنگام تهیه برنامه کنفرانس، ما همیشه بر روی نمونه های خاص متمرکز می شویم، خطاب به مخاطبانی که می خواهند یاد بگیرند، اما مشاهدات، دستاوردها، مشکلات خود را نیز به اشتراک می گذارند.” وی می افزاید: همایش شهر سبز، محفلی برای تبادل تجربیات است که بسیار ارزشمند است، به ویژه در حال حاضر که موضوع سبزسازی شهرها و اجرای این ایده به موضوع مهمی تبدیل شده است.

در میان ارائه‌های امسال، با اشاره به شعار نمایشگاه و روندهای معاصر، سخنرانی‌هایی در مورد کاشت‌های طبیعی در فضاهای شهری و فرآیند «حذف بتن» در شهرها قابل‌توجه است. مارتا شوارتز، معمار منظر مشهور جهان از ایالات متحده، سخنران اصلی کنفرانس به عنوان بخشی از برنامه شهرهای سبز اروپا بود که توسط انجمن پرستاران لهستان در لهستان اجرا می شود. او در ارائه آنلاین خود با عنوان «شهرهای آینده و منظر شهری» مخاطبان را با تأثیرات شدید گرمایش جهانی بر روی زمین مواجه کرد و مردم را از سرعت پیشرفت آن آگاه کرد. او شهادت داد که معماری منظر باید نقش اساسی در کاهش تغییرات آب و هوایی بیشتر ایفا کند و باید نقطه شروع هرگونه ساخت و ساز شهری یا پروژه های زیربنایی باشد. او تاکید کرد که هیچ لحظه ای نباید تلف شود. سبز زندگی است!

برگزارکنندگان:
Agencja Promocji Zieleni Sp.z oo، انجمن پرستاران لهستانی
ال. Jana Pawła II 80 lok. 71، 00-175 ورشو، لهستان
تلفن +48 22 435 47 20 (21-22)
تماس: [email protected]
www.zielentozycie.pl
www.zszp.pl



منبع