وزیر کمیسر گل و گیاه از بودگام بازدید می کند

این برنامه توسط اداره گل ولسوالی تحت برنامه جاری جان ابهیان در ولسوالی سازماندهی شد. از جمله رییس گلکاری، فاروق احمد رادر، معاون شهید رسول، مسئول گلکاری منطقه مظهر مصطفی و سایر افسران در این مراسم حضور داشتند.

او افسران را تحت تأثیر قرار داد تا آموزش های فشرده، قرار گرفتن در معرض و آگاهی را در سراسر منطقه انجام دهند تا به حداکثر تعداد تولیدکنندگان دسترسی پیدا کنند و آنها را به سمت کشت بسیار سودآور از جمله پرورش گل اسطوخودوس، بلغاری و کشمیری جذب کنند.

دبیر کمیسر گل‌فروشی، پارک‌ها و باغ‌ها، شیخ فیاض احمد، امروز از بودگام بازدید کرد و یک برنامه آموزشی آگاهی‌بخشی در مورد گل‌کاری تجاری برای کشاورزان و کارآفرینان در پارک کنیرا در بلوک چادوره افتتاح کرد.

وی همچنین از تسهیلات و مشوق هایی که توسط این اداره در قالب طرح های مختلف به کشاورزان ارائه می شود، گفت. منشی کمیسیون گفت که این اداره با معرفی فن آوری های جدید، گسترش مالکیت دستی به کشاورزان و ایجاد پیوندهای بازار برای محصولات گلکاری در بازارهای داخلی و بین المللی، شبکه گلکاری را تقویت می کند.

در این مناسبت، وزیر کمیسر در مورد طرح‌های مختلف از جمله MIDH، RKVY، و ATMA بحث کرد. وی از جوانان بیکار و کارآفرینان مشتاق خواست تا با ثبت نام در این طرح ها، کسب و کار خود را در زمینه کشت گیاهان معطر، گل شاخه بریده و نهالستان های زینتی برای اشتغال و درآمدزایی خود و دیگران راه اندازی کنند.

مقاله کامل را بخوانید به www.knskashmir.com بروید



منبع