زمانی که خاک بیش از حد خشک شود، رشد دهنده اخطار دریافت می کند

برای اطلاعات بیشتر:
دانشگاه و تحقیقات واگنینگن
www.wur.nl

در یک وب سایت، پرورش دهندگان می توانند نمودارهایی را ببینند که توسعه اخیر و مورد انتظار رطوبت را نشان می دهد. علاوه بر این، یک پرورش دهنده می تواند یک مقدار آستانه برای ارسال یک هشدار مشخص کند. به هر حال، محتوای رطوبت مناسب به محصول و ترجیحات پرورش دهنده و سایر موارد بستگی دارد. اگر مقدار آستانه ظرف یک ساعت به دست آید، پرورش دهنده یک هشدار از طریق ایمیل دریافت می کند. بنابراین، زمان زیادی برای مداخله وجود دارد. علاوه بر این، سیستم نشان می دهد که آیا همه سنسورها هنوز متصل هستند و اندازه گیری های خود را ارسال می کنند.

این سیستم از حسگرهای رطوبت و هوش مصنوعی (AI) برای پیش‌بینی مقدار آب در بستر یا خاک استفاده می‌کند. بر اساس داده های تاریخی، یک الگوریتم یاد می گیرد که چگونه مقدار آب به دلیل جذب رطوبت توسط محصول و تبخیر احتمالی ایجاد می شود. این بینش ها با اندازه گیری های زمان واقعی توسط سنسورها ترکیب می شوند.


عکس: نله مارکس

ابزار آنلاین
ابزار آنلاین اکنون کار می کند. در دوره آینده، WUR روی تنظیم دقیق الگوریتم کار خواهد کرد. انتظار می رود این ابزار در بهار سال 2023 برای نمایش بیشتر در سایت های پرورش دهندگان آماده شود. هنوز مشخص نیست که این ابزار چه زمانی در بازار عرضه می شود.



منبع

به لطف حسگرها، پرورش دهندگان می توانند ببینند که آیا خاک محصولاتشان به اندازه کافی مرطوب است یا خیر. اما این در واقع به این معنی است که آنها همیشه کمی دیر هستند. اگر خاک خیلی خشک باشد، در حال حاضر ممکن است آسیب احتمالی وجود داشته باشد. واحد تجاری باغبانی گلخانه و پیاز گل دانشگاه و تحقیقات Wageningen در حال توسعه سیستمی است که پیش بینی می کند آیا محتوای آب در خاک در یک ساعت آینده به زیر یک آستانه معین کاهش می یابد یا خیر. در صورت لزوم، پرورش دهنده یک هشدار زودهنگام، به عنوان مثال از طریق ایمیل، دریافت می کند.